Världens bästa Starcraft-spelare gör upp i Asus ROG Tournament

Permalänk
Medlem

Här är deras twitch iaf: http://www.twitch.tv/setttv/

Den översta videon är finalen.

Permalänk
Medlem

Man tackar!

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem

Fast nu var det knappat världseliten som var på Asus ROG(Assembly) samtidigt spelades MLG vilket hade betydligt bättre seedade spelare än Assembly.

Assus ROG(Assembly) var mer en tröst turnering för de som inte var bra nog att bli seedade eller kvala sig in till MLG. Och de visar nog hur svårt det var att seeda sig in eller kvala till MLG med tanke på att varken PuMa, SeleCT, Lucky, White-Ra, Stephano mdf inte lyckades. Sett att många klagat på MLG för att man behövde betala 20 dollar för att se eventet.

20 dollar? Kan man inte punga upp 130kr för att se lite SC2? Jag menar om man vill se bra spelare vinna bra med pengar så kan man nog dra sitt strå till stacken. Känns som en omöjlighet att ha allt gratis? Inte ens GSL är gratis att se!

Sweclockers borde kunna surfa runt på mer än 2 sidor innan de häver ur sig aftonbladet rubriker! TBH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Fast nu var det knappat världseliten som var på Asus ROG(Assembly) samtidigt spelades MLG vilket hade betydligt bättre seedade spelare än Assembly.

Delar av världseliten var defnitivt där. Världseliten finns i korea så hela den kommer knappast till utländska event, än så länge iaf. Polt, Hero, Stephano och Puma hör alla till eliten och hade mycket väl kunna placera sig i top även vid MLG.
TBH!

Permalänk

Ja nog håller jag också med om att eliten var på MLG. Inte för det var dåliga killar på Assembly.
Jag betalade också för MLG. Känns lite sniket att det bara fanns stream som kostade, men jag tyckte det var värt det. Har inte fungerat smärtfritt dock. VOD:sen funkade inte direkt som lovat till exempel. Riktigt bra matcher har det varit dock.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Fast nu var det knappat världseliten som var på Asus ROG(Assembly) samtidigt spelades MLG vilket hade betydligt bättre seedade spelare än Assembly.

Assus ROG(Assembly) var mer en tröst turnering för de som inte var bra nog att bli seedade eller kvala sig in till MLG. Och de visar nog hur svårt det var att seeda sig in eller kvala till MLG med tanke på att varken PuMa, SeleCT, Lucky, White-Ra, Stephano mdf inte lyckades. Sett att många klagat på MLG för att man behövde betala 20 dollar för att se eventet.

20 dollar? Kan man inte punga upp 130kr för att se lite SC2? Jag menar om man vill se bra spelare vinna bra med pengar så kan man nog dra sitt strå till stacken. Känns som en omöjlighet att ha allt gratis? Inte ens GSL är gratis att se!

Sweclockers borde kunna surfa runt på mer än 2 sidor innan de häver ur sig aftonbladet rubriker! TBH!

Var du snacka skit, 130kr för och lagget och frustration? exempelvis var man tvungen och logga in varje 30min då ska vi inte prata om den EXTREMA laggen.. Ingen public som heja på, sitta hemma framför datorn och betalar 130kr, kanske 50kr men för fan 130kr.. Var du ens med i "tröst" turnering för och kunna prata på det visst? jobba åt MLG eller?:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Fast nu var det knappat världseliten som var på Asus ROG(Assembly) samtidigt spelades MLG vilket hade betydligt bättre seedade spelare än Assembly.

Assus ROG(Assembly) var mer en tröst turnering för de som inte var bra nog att bli seedade eller kvala sig in till MLG. Och de visar nog hur svårt det var att seeda sig in eller kvala till MLG med tanke på att varken PuMa, SeleCT, Lucky, White-Ra, Stephano mdf inte lyckades. Sett att många klagat på MLG för att man behövde betala 20 dollar för att se eventet.

20 dollar? Kan man inte punga upp 130kr för att se lite SC2? Jag menar om man vill se bra spelare vinna bra med pengar så kan man nog dra sitt strå till stacken. Känns som en omöjlighet att ha allt gratis? Inte ens GSL är gratis att se!

Sweclockers borde kunna surfa runt på mer än 2 sidor innan de häver ur sig aftonbladet rubriker! TBH!

Det går att kolla på GSL utan att betala, deras LQ stream. Det finns inte för alla event men för det flesta. En kombination av de båda förspråkar jag. En gratis stream i 720p och en betalstream i 1080p samt massor med extramaterial och kanske en till HD stream.

Permalänk

Om Jaedong och Flash byter till SC2 ska jag keka upp mina socker.