Permalänk
Avstängd

Tjutande skärm

Tjena nått har tjutit i mitt rum i 3 veckor varje dag när jag har suttit vid datorn har det skärt i huvudet fått ont i öronen mm Jag sitter normalt 7 till 8 h per dag o gamear .Så idag fick jag nog nu ska jag fan leta upp problemet började kolla på datorn inget ljud där ifrån men när jag stänger av skärmen försvinner ljudet skärmen är boven den som piper jag undersöker lite mer o får fram till det är nått med belysningen när jag stänger av belysningen så slutar ljudet

Vad ska jag göra går det på garanti ?

Det här är min skärm philips lightframe 22 tum

http://www.google.se/imgres?q=philips+lightfram&um=1&hl=sv&sa...

Bild

Permalänk
Medlem

Har din skärm inbyggda högtalare? Om din garanti är kvar så är det bara att byta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Har din skärm inbyggda högtalare? Om din garanti är kvar så är det bara att byta.

nej det har den inte men led belysning runt om

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

nej det har den inte men led belysning runt om

Har du garantin kvar?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Japp men jag skulle helst vilja ha pengar tillbaks men de får man nog ej bara cdon som gör de

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

Vad ska jag göra går det på garanti ?

Generellt så framgår garantivillkoren - om det finns sådana (vilket är troligt med Phillips) - av något papper eller kvitto som följde med monitorn.
Garantianspråk kan såklart göra inom garantitiden. Därefter kan du åberopa reklamationsrätten upp till tre år från inköpsdatum. Är monitorn äldre än tre så är det tyvärr bara att gilla läget.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Skärmen är 1.5 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

Japp men jag skulle helst vilja ha pengar tillbaks men de får man nog ej bara cdon som gör de

Man kan inte gissa om garantin. Bäst att du kontaktar support om hjälp.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

Skärmen är 1.5 år

OM garantin bara är på ett år så kan du alltid åberopa reklamationsrätten. Räkna inte med pengar tillbaka. Reparation eller likvärdig produkt är praxis i dessa fall. Oavsett om det är garanti eller inte.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Är det själva lightframen som visslar alltså? eller tror du att det är strömkabeln/nätagget som låter?
jag provade söka i google: 220X1SW noise ...men jag hittade inget.

Är skärmen bra? Jag funtar själv på en sån ...kostar 1300kr på webhallen just nu.
eller så slår ja på stort o tar den nya 24" lightframe 2.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lastninja:

Är det själva lightframen som visslar alltså? eller tror du att det är strömkabeln/nätagget som låter?
jag provade söka i google: 220X1SW noise ...men jag hittade inget.

Är skärmen bra? Jag funtar själv på en sån ...kostar 1300kr på webhallen just nu.
eller så slår ja på stort o tar den nya 24" lightframe 2.

Skärmen är gör bra 22 tum räcker gott för mig men det är en smak sak vilken size man vill ha

Men de e lightframen som låter fick höra av polarna att det har varit så länge utan att jag märkt det har väll vant mig tur att man inte fått tinnituss

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem. Testa att höja ljusstyrkan till max och då kommer troligtvis ljudet försvinna. Det är något som kallas coil whine som kommer från problem med spolar i skärmen.

Om detta är problemet meddelar du bara butiken du köpte skärmen ifrån och skickar in den då det är ett solklart garanti ärende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Jag hade ett liknande problem. Testa att höja ljusstyrkan till max och då kommer troligtvis ljudet försvinna. Det är något som kallas coil whine som kommer från problem med spolar i skärmen.

Om detta är problemet meddelar du bara butiken du köpte skärmen ifrån och skickar in den då det är ett solklart garanti ärende.

TACK, TACK, och åter; TACK! Höjde från 86% till 100% och det slutade. Åh så in i h... skönt!

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Avstängd

Gör som en datortekniker gjorde i gymnasiet när en av skärmarna började pipa i datorsalen.. Flytta skärmen till en annan dator och tro att det hjälper. Det var samma person som lyckades infektera hela skolnätverket med diverse virus.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

TACK, TACK, och åter; TACK! Höjde från 86% till 100% och det slutade. Åh så in i h... skönt!

Glad att det hjälpte! Men ring och säg att dem ska notera problemet i ordern så att de vet att det är ett garanti ärende från scratch. Då kan du därefter skicka in skärmen när du känner för det!

Har fortfarande inte skickat in min men börjar bli trött på att ha max ljusstryka men det som håller emot är att supporten säger att det lär ta 3-4 veckor service tid!.. lite surt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Glad att det hjälpte! Men ring och säg att dem ska notera problemet i ordern så att de vet att det är ett garanti ärende från scratch. Då kan du därefter skicka in skärmen när du känner för det!

Har fortfarande inte skickat in min men börjar bli trött på att ha max ljusstryka men det som håller emot är att supporten säger att det lär ta 3-4 veckor service tid!.. lite surt.

Jag är dock inte TS.

Min skärm är ett år gammal. Fick den i present och den kostade inte jättemycket heller så... Vet inte heller var kvitto finns.
Ser knappt nån skillnad efter höjningen så det får fan duga.

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart