Apple bjuder in till lanseringen av Ipad 3 den 7 mars

Permalänk

Haha och vad spelar det för roll?
Så länge dom säljer så kan dom ju begära vilket pris som helst.

Permalänk
Skrivet av zeg:

Om dom i princip bara visar upp en högre upplösning av skärmen och snabbare soc så borde det bli en flopp. Dom måste arbeta om deras iOS rejält om dom ska hänga med.
Men men... om man kan värdera företaget till dom där summorna så spelar kanske inte produkten någon större roll utan folk vill bara ha märket, hur dålig produkten än är.

Ja, apple måste göra något snart, knappt några köper ju deras produkter.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem

Den var redan inplanerad, men nu när Samsung snart kommer släppa en platta med skriftigenkänning är jag inte så säker längre. Jag får helt enkelt se hur priserna blir och hur featurerik ipaden är i övrigt. Ipad har bäst ekosystem, men galaxy note 10.1 har ju precis den skrivfunktion som jag letat efter.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Det gör jag inte. De är värderade till 460 miljarder (tror jag det var) och har 100 miljarder i likvida tillgångar. Så de kan sänka priserna men gör det inte. Inget konstigt med det egentligen då folk köper deras produkter i mängder.

Om du ägde ett företag som tillverkade en produkt som säljer i miljontals exemplar där efterfrågan konstant är större än vad du hinner med att tillverka (man dubblar inte tillverkningen av den här typen av produkter i en handvändning). Köerna är långa till butikerna flera månader efter lansering *trots* att du har flera miljoner exemplar redo till lanseringsdagen. Skulle du i det läget *sänka* priserna på din produkt för att *ytterligare* öka efterfrågan på din produkt?

Mig veterligen tillämpas inte den typen av strategi av någon som verkar på en marknad som styrs av tillgång och efterfrågan. Sänker man priset så betyder det oftast att man vill öka efterfrågan helt enkelt därför att man säljer för dåligt. Eller vill ta ytterligare marknadsandelar och kan möta ökad efterfrågan.

Google har många många miljarder dollar på sitt bankkonto. Jag hör ingen som tycker att Google borde sänka priset för sitt annonsnätverk för att de tjänar "för mycket". Oljebolagen har haft den här typen av vinster i 10 år och ingen påstår att de borde skänka bort oljan under nåt år eller två för att kompensera för sin stora kassa.

Den dagen Apple sänker priserna ytterligare beror det på att man vill nå ett nytt kundsegment tex med en billigare produkt eller att man vill ta marknadsandelar på bekostnad av marginalen...

Inte direkt rocket sience det här.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Bara jag som la märke till den nya ikonen till höger? Ser ut som en display. Kan vi vänta oss något nytt där tro?

Permalänk
Musikälskare

Wow! Nu kör vi!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Bara jag som la märke till den nya ikonen till höger? Ser ut som en display. Kan vi vänta oss något nytt där tro?

Menar du Keynote ikonen?
http://www.apple.com/ipad/from-the-app-store/apps-by-apple/ke...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ludde551:

Troligtvis intressant ifall den skulle kosta runt 2000 kr :P, men får väl drömma vidare...

Dröm vidare.:) Detta är ingen "no name"-produkt.:)

Detta är intressant och jag ser fram emot iPad 3.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Det är din fanboy åsikt ja. Skiter fullständigt i vad andra tycker men har både iPhone och Macbook. För att de är snygga? Ja, enligt min åsikt är de snygga och de höjer betyget på dem lite. Men mest för att de fungera så jävla bra där jag använder dom. Typ macbook för skolan, lång batteritid och osx är utmärkt optimerat för bärbart vilket jag aldrig ansett windows vara. Kolla bortom din fanboy vägg och så ser man att appleprodukter är bra. Kanske inte i rena muskler men bra optimerade och fungerar bra.

Tycker själv att iPad både är ja och mjä. Gillar 4:3 för att läsa och så men att köpa en hade bara varit att ha en stor iphone och så då har jag hellre en Android.

Jag har en iphone 3gs och jag fullkomligt hatar den, usel batteritid och kamerarullen har raderat sig själv en gång :/ känns lite sådär. Och ja, folk köper dom för att dem är snygga, och för att innestadsmorsor och hipsters tycker att det är hett att ha en apple-produkt. Sen så är dom sjukt dyra om man jämför med en pc. Jämför du prestandan mellan en PC och en Mac i samma prisklass så kommer du att förstå vad jag menar... Sen att osx är lätt, håller jag med om, men varför ha allt så lätt att det blir jobbigt?

Kommer alltid hata apple för deras höga pris och för att deras datorer inte har mer än ett fåtal spel... Kalla mig fanboy, i dont give a F

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Avstängd

Funderar på om formuleringen "röra" i pressreleasen bara syftar på touchscreen eller något mer.

Det finns prototyper på skärmar som vibrerar så att de känns som tyg, trä osv eller ger mer/mindre friktion osv. Det skulle vara coolt om det är något sådant på gång.

Permalänk
Medlem

Det är skönt att generalisera, folk blir så upprörda
Tycker Apple gör coola prylar och inte alls dyra jämfört med andra märken. Gillar att dom tänker "människa före teknik". För det är inte alla som orkar lägga till en widget på sin hemskärm

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av m0rk:

För att det är ju verkligen skitstor skillnad mellan Android telefoner och plattor menar du?

Ja, kan du docka på ett tangentbord och langar in ett sjysst skrivprogram så kan du ju använda den till något lämpligt
Det är en RÄTT store skillnad imo

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Ja, kan du docka på ett tangentbord och langar in ett sjysst skrivprogram så kan du ju använda den till något lämpligt
Det är en RÄTT store skillnad imo

Finns ju bara 1 miljon tangentbord från tredjepartstillverkare och iWork.. Men vad vet jag...

Permalänk
Medlem

Argh argh argh!

Dessa Apple-hatande flame wars börjar verkligen få mig att vilja abdikera som forumit och fly internet...

Det dröjer seriöst bara några minuter tills någon fäller en snajdig kommentar mot Apple så är hela helvetet löst. Kan vi inte få diskutera/läsa kommentarer om själva nyheten istället för att behöva delta i dessa krig, gång på gång?!

OnT: Jag ser fram emot att se hur Apple tänkt med iPaden. Den höga upplösning är väl mer eller mindre ett faktum, men hur ska dom driva runt det? Det är faktist något som jag oroar mig mest för, oavsett märke. Om skärmupplösningarna ökas måste ju även prestandan ökas. Eller kan man inte likna det vid datorvärldens upplösningar och prestandaskillnader?

Minns när jag skaffade min 2560x1440-skärm och försökte driva den med mitt 5770. Vilken sirap. skrivbordsmiljö javisst, men när något spel startades så såg jag närmare 30-40% fps-minskning gentemot min gamla 1080p-skärm.

Någon som tänker som jag gör?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Finns ju bara 1 miljon tangentbord från tredjepartstillverkare och iWork.. Men vad vet jag...

Ah fast man vill ju inte ha tredjepartstillverkat tangentbord med kinesisk kvalitét ELLER en ipad för den delen heller

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Tror också det kräver lite cpu att driva den skärmen - men det viktigaste är ju batteritiden. Kanske går den ner i upplösning när någon app körs. Vet inte.

Ska iaf bli intressant och se hur dom löst det. Jag blir jävligt impad om den kan köra igenom en Sagan om ringen 1080p på en batteriladdning

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Någon som tänker som jag gör?

Ja, men om man låter spelbolagen Skala upp spelen något sjukt så ska det nog gå bra Men den främsta anledningen till den överdrivna upplösningen är väl för att det ska bli skönare att surfa då man kan se hela, fullskaliga hemsidor utan att behöva zooma ut/in tror jag, är väl inte anpassat för att man ska ha super sexiga spel på den

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Ah fast man vill ju inte ha tredjepartstillverkat tangentbord med kinesisk kvalitét ELLER en ipad för den delen heller

Finns ju hur många modeller som helst i alla prisklasser. Vill du har riktigt bra modeller finns tex Kensington Keyboard PRO/Key Folio BT Keyboard, Zagg iPAD Case with BT Keyboard, Logitech FoldUP Keyboard m.m.

Bra dustinhome har ju 20 olika tangentbordsmodeller till iPad du kan välja mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Ja, men om man låter spelbolagen Skala upp spelen något sjukt så ska det nog gå bra Men den främsta anledningen till den överdrivna upplösningen är väl för att det ska bli skönare att surfa då man kan se hela, fullskaliga hemsidor utan att behöva zooma ut/in tror jag, är väl inte anpassat för att man ska ha super sexiga spel på den

Mjo, men till och med hemsidor på en iP4/SGS2 flyter inte helt jämnt ännu utan kan hacka till om man är på en tung site. Kommer det då bli så med den nya också?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Argh argh argh!

Dessa Apple-hatande flame wars börjar verkligen få mig att vilja abdikera som forumit och fly internet...

Det dröjer seriöst bara några minuter tills någon fäller en snajdig kommentar mot Apple så är hela helvetet löst. Kan vi inte få diskutera/läsa kommentarer om själva nyheten istället för att behöva delta i dessa krig, gång på gång?!

Instämmer till fullo...extremt tröttsamt. Är ni inte intresserade så läs inte artikeln, är inte svårare än så!

Skrivet av Deathdancer:

OnT: Jag ser fram emot att se hur Apple tänkt med iPaden. Den höga upplösning är väl mer eller mindre ett faktum, men hur ska dom driva runt det? Det är faktist något som jag oroar mig mest för, oavsett märke. Om skärmupplösningarna ökas måste ju även prestandan ökas. Eller kan man inte likna det vid datorvärldens upplösningar och prestandaskillnader?

Minns när jag skaffade min 2560x1440-skärm och försökte driva den med mitt 5770. Vilken sirap. skrivbordsmiljö javisst, men när något spel startades så såg jag närmare 30-40% fps-minskning gentemot min gamla 1080p-skärm.

Någon som tänker som jag gör?

Ja, de måste definitivt ge den en kraftfullare GPU. Jag skulle bli mycket förvånade om de inte gjorde det. En gissning är ju att de kommer öka antalet kärnor på den befintliga GPUn från två till fyra. Alltså samma GPU som används i Sony Vita.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Argh argh argh!

Dessa Apple-hatande flame wars börjar verkligen få mig att vilja abdikera som forumit och fly internet...

Det dröjer seriöst bara några minuter tills någon fäller en snajdig kommentar mot Apple så är hela helvetet löst. Kan vi inte få diskutera/läsa kommentarer om själva nyheten istället för att behöva delta i dessa krig, gång på gång?!

OnT: Jag ser fram emot att se hur Apple tänkt med iPaden. Den höga upplösning är väl mer eller mindre ett faktum, men hur ska dom driva runt det? Det är faktist något som jag oroar mig mest för, oavsett märke. Om skärmupplösningarna ökas måste ju även prestandan ökas. Eller kan man inte likna det vid datorvärldens upplösningar och prestandaskillnader?

Minns när jag skaffade min 2560x1440-skärm och försökte driva den med mitt 5770. Vilken sirap. skrivbordsmiljö javisst, men när något spel startades så såg jag närmare 30-40% fps-minskning gentemot min gamla 1080p-skärm.

Någon som tänker som jag gör?

Mmm... alla dessa flamewars börjar bli VÄLDIGT uttjatat... Jag äger inte en enda Apple produkt men tycker ändå att det är kul när de släpper något, för det brukar oftast sätta fart på alla andra tillverkare...

OT: Är också orolig över flytet :/ måste vara en svår balans där, mer hästar kräver mer ström, mer skärm kräver mer ström, modet kräver tunna plattor osv... Det finns ytterst få produkter som skulle LIDA av större batterier, speciellt nu när batterierna knappt väger något alls, jag kan lätt tänka mig att skarva på 1-2 mm tjocklek för fördubblad batteritid, men det kanske bara är jag?

Tycker fler tillverkare borde göra som huawei tänker göra med nån av deras lurar, släppa den i både 1600 och 2500 mah variant, hatar att ladda varje dag! >.<

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Mjo, men till och med hemsidor på en iP4/SGS2 flyter inte helt jämnt ännu utan kan hacka till om man är på en tung site. Kommer det då bli så med den nya också?

Lär ju bli ÄNNU tyngre om skärmen har 4ggr upplösningen Typcker 1080p skulle räckt, då inget är i högre upplösning ändå, finns ju inte så högupplöst film ännu så varför använda det?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Lär ju bli ÄNNU tyngre om skärmen har 4ggr upplösningen Typcker 1080p skulle räckt, då inget är i högre upplösning ändå, finns ju inte så högupplöst film ännu så varför använda det?

Det har inte med filmformat att göra. Det skiter jag fullständigt i ärligt talat Att kolla på film duger redan iPad 2 till.

Det intressanta är ju den höga pixeldensiteten som gör att det kommer bli mycket skönare att läsa text på den.

Permalänk
Skrivet av Ollebro:

Syns redan på bilden att den där skärmen är bra högupplöst!

Tänkte samma

Någon som har en iPad till hands och kan jämföra?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

ÄLSKA!!!

Högupplöst
Ingen-hemknapp

Kanske övergår Apple till liqued metal nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Jo det där har jag väntat länge på. Nog det enda direkta som också skulle kunna motivera att köp.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte man kan ringa med en Android 3g-platta. Sms fungerar iaf. Hur är det med Apple?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Ja, apple måste göra något snart, knappt några köper ju deras produkter.

Antar att du är ironisk. Om inte så kanske du missat att Apple har nästan 60% av ''surfplattemarknaden''! Apple springer snarare ifrån ännu mer:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag tror inte man kan ringa med en Android 3g-platta. Sms fungerar iaf. Hur är det med Apple?

iMessage tillåter att man skickar meddelande mellan samtliga iOS enheter.. Tror dock det bara gäller inom Apple famlijen