Permalänk
Medlem

Samsung S23700D pixelgaranti?

Hej!

Innan någon skriver"lär dig googla" eller kontakta supporten så vill jag bara säga att jag gjort båda. Googlingen tog mig till ett dokument från 2006 och supporten verkar ta tid på sig att svara.

Det är så att jag nyligen köpt en Samsung S23700D 120hz skärm och har en död pixel mitt i skärmen. Tänkte bara kolla om det är någon som haft kontakt med Samsung om något liknande ärende nyligen och hur det ligger till med pixelgarantin?

Har testa någon mjukvara som ska fixa låsta pixlar men tror inte riktigt på det.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

1 död pixel täcks inte av garantin, Du måste up i samsungs 40"+ skärmar/tv's för att få pixel perfekt garantin. Vid 23 tum ligger den runt 5-8 pixlar.

Permalänk
Medlem

Ok, är det så så är det väl bara att gilla läget. Har dock alltid tyckt att det är konstigt att det kan vara ok med en defekt produkt. Men hade det på skärmen jag hade innan också så det måste vara ganska vanligt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Du kan annars lämna tillbaks skärmen inom 14 dagar ifrån inköpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Du kan annars lämna tillbaks skärmen inom 14 dagar ifrån inköpet.

Precis, det enda du förlorar då är fraktavgift tillbaka till affären. Väldigt låg chans att man får 2st skärmar i rad med pixelfel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja jag är inte förvånad, det är min vanliga otur när det gäller saker. Det komiska är att den defekta pixeln sitter på nästan exakt samma ställer som den på min förra skärm. Ganska så mitt i skärmen. Båda jag haft har varit röda också. Börjar tro att jag är hemsökt av en röd pixel

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Jag lämnade tillbaka ett gäng skärmar utan några problem, detta var 2008.

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Permalänk

Kan det vara möjligt att Samsung inte har 0 bright pixel policy? någon eller några mörka kan vara ok men aldrig en ljus. Samsung bör skämmas å det grövsta.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Skickade iväg ett mail till Samsung igår, får se vad dom säger. Men blir så trött på det här med pixelpolicies hit och dit. Hur kan det vara ok att behöva stå ut med en produkt som är defekt vid leverans? En repa eller något annat hade jag ju inte behövt stå ut med.

Det borde vara 100% pixelgaranti no questions asked!!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Skickade iväg ett mail till Samsung igår, får se vad dom säger. Men blir så trött på det här med pixelpolicies hit och dit. Hur kan det vara ok att behöva stå ut med en produkt som är defekt vid leverans? En repa eller något annat hade jag ju inte behövt stå ut med.

Det borde vara 100% pixelgaranti no questions asked!!

Mvh J

http://www.inet.se/artikel/pixelpolicy testa denna länken, lite info iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

http://www.inet.se/artikel/pixelpolicy testa denna länken, lite info iaf

Tack!

Fick svar av Samsung och dom sa att jag skulle göra en DOA till butiken jag beställde ifrån. Så verkar ju hoppfullt att få den utbytt trots allt!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar