Microsoft släpper Windows 8 Consumer Preview den 29 februari

Permalänk
Skrivet av rektor:

Microsoft har filat lite på UAC och nu är den mycket bättre. I Windows 7 (och säkert Vista SP2 också) så är ju UAC helt okej.

Tycker jag inte. Skiten har kanske sitt berättigande på multiusersystem, men inte på mina personliga datorer. Det första jag gör med en Win7 installation är att stänga av UAC och installera Take Ownership, sen beter det sig som XP dvs tillåter att jag gör saker som att editera config-filer.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

SIMPELT, WINDIWS 8 MED WINDOWS 7 TEMA.

windows 8 kommer med många optimeringar och diverse. älskar hur super konservativa datorvärlde är.

Permalänk

Hej

Skiljer det något på denna som släpps den 29 mot Win 8 Developer Prew...?

Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Kunde man inte ändra desktop på Win8 till den gamla klassiska desktop ? Eller har de tagit bort den funktionen ?

Jag har inte lusläst alla inläggen så det har säkert länkats något liknande tidigare: http://www.mstechpages.com/2011/09/14/disable-metro-in-window...

TYVÄRR så disable:as också den EXCELLENTA nya task managern och man får den gamla när man stänger av Metro

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

Windows 8 fungerar redan med en del spel och program som jag använder mest så troligt att jag kommer ladda ner BETA... Dock kommer jag stänga av METRO skiten för det är inte ett dugg snyggt. Kanske om man skaffar en pekskärm hahahah

Permalänk

Stänga av METRO

http://www.ghacks.net/2011/09/15/windows-8-start-menu-toggle-...

http://www.youtube.com/watch?v=TCdzUICwRfQ

Skrivet av Lessismore:

Men vad är det här för nått? Jag förstår inte hur man ska kunna använda det här.
Sen är det flera som säger att Metro kan "stängas av". Jag har letat, men inte hittat en enda video där man demonstrerar Windows 8 på ett traditionellt sätt.

Det enda användningsområdet jag ser är om glinen som sitter och tävlar om flest vänner på FB, skickar konstiga ord till varandra eller dem uttråkade som kollar videoklipp etc.

Vadå maila bilder genom att svepa lite på skärmen, starta filmklipp genom att önska....varför vill man göra det? Känns oerhört begränsat och hör hemma hos dem med total avsaknad av nyfikenhet, tekniskt kunnande, kontrollbehov (!), logiskt tänkande etc.

Jag som verkligen ANVÄNDER mina datorer både i arbete och privat, hur ska Windows 8 kunna göra mitt användande effektivare?
Som exempel använder jag CAD/CAM, Photoshop, texteditor/programeringsmiljö, kopierar filer, excel (mycket), slösurfar (lite). Vad ger Windows 8 mig?
Sitter med XP 95% av tiden. Har Vista (moddad till XP) på bärbara och ungarna har Windows 7 på sina (som jag mekar lite med ibland).

Hittills tycker jag att Windows 8 passar bra på förskolor och dagis (eventuellt även på ålderdomshemmen), eftersom det skulle kunna vara ett bra sätt att inviga dem små barnen (åldringarna) i datoranvändande.

Permalänk

Egentligen vill man köra Ubuntu Linux

Dock när Ubuntu börjar tillåta att man kan spela dagens spel på Ubuntu kommer jag direkt byta från Windows. Men medans det fortfarande behövs emulatorer och virtuella program för att köra windows spel på Linux håller jag mig till Windows ett tag till.

Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Någon som har en länk till nerladdningen? Lyckas bara hitta developers varianten på google.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Egentligen vill man köra Ubuntu Linux

Dock när Ubuntu börjar tillåta att man kan spela dagens spel på Ubuntu kommer jag direkt byta från Windows. Men medans det fortfarande behövs emulatorer och virtuella program för att köra windows spel på Linux håller jag mig till Windows ett tag till.

Rätta mig om jag har fel.

Det kommer alltid behövas "emulatorer och virtuella program" för att köra Windowsprogram på Linux. Det är liksom poängen.

Vill du ha nativespel så är det inte Ubuntu du ska gå på, utan speltillverkare.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkcn:

Någon som har en länk till nerladdningen? Lyckas bara hitta developers varianten på google.

Windows 8 Consumer Preview build 8250

Windows 8 Consumer Preview x64 (64 bit)
8250.0.WINMAIN_WIN8BETA.120217-1520_X64FRE_CLIENT_EN-US-HB1_CCPA_X64FRE_EN-US_DV5.ISO

Windows 8 Consumer Preview x86 (32 bit)
8250.0.WINMAIN_WIN8BETA.120217-1520_X86FRE_CLIENT_EN-US-HB1_CCPA_X86FRE_EN-US_DV5.ISO

English

64-bit (x64) Download (3.3 GB) Sha 1 hash — 1288519C5035BCAC83CBFA23A33038CCF5522749

32-bit (x86) Download (2.5 GB) Sha 1 hash — E91ED665B01A46F4344C36D9D88C8BF78E9A1B39

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/iso

http://forums.mydigitallife.info/threads/32336-DOWNLOAD-Windo...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av Enity:

Så för att windows är störst så är allt som windows har bäst och allt annat sämst?
Bra logik.

Nej.
För att windows är störst så föredrar flest människor det. Skulle de föredra något annat, så skulle de köpa något annat

edit: sen finns det ju många fördelar med att vara störst. Tex näst intill alla program görs till windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Nej.
För att windows är störst så föredrar flest människor det. Skulle de föredra något annat, så skulle de köpa något annat

edit: sen finns det ju många fördelar med att vara störst. Tex näst intill alla program görs till windows

Du kanske ska läsa det jag citerade istället för att svara med något ovidkommande.
Poängen är att bara för att Windows är störst så betyder inte det att alla lösningarna i Windows är de bästa lösningarna.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop