Behöver hjälp med en ny server

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med en ny server

Hej
Jag behöver hjälp med att bygga en ny server dator.
Jag har en server dator som har en ts server webserver och en minecraft server som startar att säga 12:02:55 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? och jag kör redan på 14gb har 16 gb i datorn jag vill inte gå hur högt som helst med den så den startar och få blue screen.

Vilket modekort tycker ni att jag ska köpa vill ha ett som stöder mycket ram pengar har jag inte något problem med. Funderar på ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657556
men det känns lite väll häftigt med dubbla processor det behövs inte direkt men jag kan som sagt jag kan stoppa i ganska mycket ram där men vet ni not billigare kort som kan ha minst 64 gb ram och sen ram som passar till det?

tack i förhand

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Hej
Jag behöver hjälp med att bygga en ny server dator.
Jag har en server dator som har en ts server webserver och en minecraft server som startar att säga 12:02:55 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? och jag kör redan på 14gb har 16 gb i datorn jag vill inte gå hur högt som helst med den så den startar och få blue screen.

Vilket modekort tycker ni att jag ska köpa vill ha ett som stöder mycket ram pengar har jag inte något problem med. Funderar på ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657556
men det känns lite väll häftigt med dubbla processor det behövs inte direkt men jag kan som sagt jag kan stoppa i ganska mycket ram där men vet ni not billigare kort som kan ha minst 64 gb ram och sen ram som passar till det?

tack i förhand

Behöver du så mycket för Minecraft ts och web? Har du så mycket trafik på allt eller bara jag som tycker det är konstigt?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Det var inte länge sen jag klarade mig med 8gb i min dator så jag tänkte att jag vill ha ett modekort som jag kan sätta i mer ram när jag behöver. för det var ca3 månader sedan jag uppgradera till 16 gb och nu börjar jag får 12:02:55 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? och jag kan bara ha 16 gb i min dator.
Det är därför jag vill ha en moderkort som man kan ha 64 gb ram för då klara jag mig ett tag det är just min minecraft server som tar sån rejäl kraft av datorn

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Hur många har du på Minecraft-servern när du upplever detta? Jag har märkt samma sak på min egna server då man är flera som tar av i varsin riktning med flymod på för att söka efter lämpliga ställen att bygga på, gissar att det handlar om att man rör sig för fort och servermjukvaran inte hinner med att generera terrängen under ens fötter.

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så väljer du det moderkortet måste du ha en xeon processor och skulle gissa på att du måste ha två för att kunna använda allt minne(inte säker på det dock)

Skulle rekomendera att kolla på mullet.se tex https://www.mullet.se/product.html?product_id=332929 en cpu och klarar 64gb ram

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ojeu:

Hur många har du på Minecraft-servern när du upplever detta? Jag har märkt samma sak på min egna server då man är flera som tar av i varsin riktning med flymod på för att söka efter lämpliga ställen att bygga på, gissar att det handlar om att man rör sig för fort och servermjukvaran inte hinner med att generera terrängen under ens fötter.

Jag upplever det när bara en är inne och bygger

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Jag upplever det när bara en är inne och bygger

då är det inte fel på hårdvaran, man kan hosta en server för drygt 5 personer på 2gb ram

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Som jag förstår det så väljer du det moderkortet måste du ha en xeon processor och skulle gissa på att du måste ha två för att kunna använda allt minne(inte säker på det dock)

Skulle rekomendera att kolla på mullet.se tex https://www.mullet.se/product.html?product_id=332929 en cpu och klarar 64gb ram

Tack för tipset. sitter kollar runt på den sidan på olika modekort som jag jämför

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

då är det inte fel på hårdvaran, man kan hosta en server för drygt 5 personer på 2gb ram

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag har tyck det har varit konstigt. Jag tänkte att det var på grund av att den är så explorad http://sandia-gaming.se/map.html
Så du tror det kan bero på mjukvaran?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora