Microsoft publicerar första testversionen av Windows 8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av quattro-2.6:

Tack, enda vettiga svar i denna tråd, resten svarar som barnrumpor.

Det är tur att någon håller nivån hög i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FUtech:

Har själv testat 8an nu ett tag. Första intrycket var att allt kändes mycket snabbt och smidigt. Speciellt uppstarten. Varför man skulle föredra ett äldre OS bara för ett tablet UI som går att välja bort känns lite väl enkelspårigt.

Metro UIt har en kort inlärningskurva innan det känns smidigt att använda. Metro kändes mest ivägen i början men fyller sin funktion bra när man väl fått igång lite apps. Fast mest användbart kommer mest vara för tablets, smartphones eller lite socialt slösurfande. Gillar dock tanken att samma konto där man köpt musik, apps, spel och what not ger tillgång till dessa på alla apparater man sitter med...även Xbox:en verkar det som.

Denna version är som sagt till för utvecklare i första hand för att få igång app-byggandet. Så det är väl bara logiskt att de har så stort focus på Metro UI:t.

Här har en snäll prick sammanställt lite kommandon för att göra livet lite enklare:
http://www.windows8news.com/2011/09/14/windows-8-developer-pr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Yep, Windows PCs, WinPho and Xbox 360 users will all be able to play against each other. Now we're talking.

http://www.reghardware.com/2011/09/16/microsoft_integrates_xb...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

ja ska det vara en massa pekskärmsmenyer så kan det kvitta

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tempel:

Vilket passar 90% av användarna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av imortalse:

ja ska det vara en massa pekskärmsmenyer så kan det kvitta

Känns ändå inte som att Devteamet kommer få någon vidare hjälp av dig ändå. Du slipper testa dev-versionen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har en liten fråga bara. I installern så står det efter att man accepterat EULA "What do you want to keep?" och så kan man bara kryssa i "NOTHING" xD vad menas med det? Förlorar jag allting på min hårddisk eller?

Permalänk
Medlem

Mer än jag som får det här felet när ni försöker installera? Kan bara avbryta eller gå bakåt.

Skrivet av Windows 8 installer:

CPU speed:
Your CPU doesn't meet the 1 GHz minimum requirement, so your PC may run slowly when running Windows Developer Preview. Contact your PC manufacturer or retailer to see if a CPU upgrade is available.

Min CPU är nog inte för långsam... Har en i5 2500K @ 4.6 GHz

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligare att få se Windows 8 för datorer.
Se Win XP Vista ersättaren och hur bra den är genemot föregångaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Mer än jag som får det här felet när ni försöker installera? Kan bara avbryta eller gå bakåt.

Min CPU är nog inte för långsam... Har en i5 2500K @ 4.6 GHz

Har EXAKT samma problem på min dator... Har en i5 2500K på 4.5Ghz, fattar inte vad felet är
Kan det ha att göra med överklockning kanske?

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

extremt roligt att man sitter i skolan och laddar ner detta =o 800kb/s hoppas det blir klart snart så att man får dra upp en virtuell maskin innan man ska hem ^^

hemma, 3.6MB/s trådlöst

EDIT: Det går lätt att dölja ribbon "featuren" i utforskaren ! HALLELUJA! Fick nästan en hjärtattac efter uppdateringen (jja jag uppdaterade från w7pro x64 och behöll inställningar osv, funkade bra !) när jag såg hur utforskaren såg ut, hade hunnit glömma att dom skulle lägga in den skiten här med !

Överlag känns det som att det går fort, tabletläget = skrämmer mig, förstår det inte heller och inte orkat försöka lära mig, får uppdatera med mer intryck senare i veckan, dags att sova nu (för en timme sen, minst..) före jobbet

EDIT2: Oj, det var ju länge sen den kom ut ! hahah, snacka om att jag missade det !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, tack. Klarar mig utan massa krångel.

Permalänk
Medlem

http://www.ladda-upp.com/bilder/64141/windows-8

Någon som vet varför det blir såhär när jag försöker installera windows 8 i virtualbox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Win3.x OK
Win95 skit
Win98 OK
WinME skit
WinXP OK
Vista SKIIIIT
Win7 OK
Win8 Rektum?

Audi quattro 2.6 "motorn" = STÖRSTA SKITEN.

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Skrivet av Tarpentin0:

Audi quattro 2.6 "motorn" = STÖRSTA SKITEN.

Tummen mitt i handen? Minst fel på motorn.. Fast du kanske älskar folka.. JUNK

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB