Permalänk
Medlem

Best Gaming Monitor Collection

Detta är en superbra guide för er som är i köptankarna vad gäller en spelmonitor.

Länk: http://www.tripwiremagazine.com/2011/11/best-gaming-monitor.h...

Permalänk
Medlem

Tycker den är riktigt dålig då den tror och försöker lära ut att input lag styrs av gray2gray och uppdateringsfrekvensen på skärmen. Så följer du den här guiden finns det en stor risk att du köper dig en skärm med hög input lag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tycker den är riktigt dålig då den tror och försöker lära ut att input lag styrs av gray2gray och uppdateringsfrekvensen på skärmen. Så följer du den här guiden finns det en stor risk att du köper dig en skärm med hög input lag.

Guiden stämmer klockrent på min skärm u3011 ialla fall

Permalänk
Avstängd

U3011 har 25ms input lag och bara 60Hz så knappast något för den som spelar seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

U3011 har 25ms input lag och bara 60Hz så knappast något för den som spelar seriöst.

Gäsp

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

U3011 har 25ms input lag och bara 60Hz så knappast något för den som spelar seriöst.

25ms är lika mycket som 25 tusendelar utav en sekund, inget du alltså märker av när du spelar etc. Och du "behöver" 120hz när du lirar fps på en högre nivå antar jag men nu är det ju så att det finns mer genrer än fps där man kan tävla på hög nivå, om man nu vill dra in argumentet om pro-gaming dvs.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

U3011 har 25ms input lag och bara 60Hz så knappast något för den som spelar seriöst.

Precis min tanke

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk

Jaja... 120hz för vara bästa skärmen? Njaa... Tycker den andra skärmen (samsungen) är tok för blank, Inge höj-sänkbar.... Ingen skärm för mig ifl:)
Drömmer fortfarande om DELL 30"(a)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Input lag ska inte underskattas. Det märks tydligt på TV-apparater om man spelar Nintendo 8-Bit. Från att vara kungen på SMB som gör allt perfekt på CRT så börjar det gå dåligt på LCD. SMB-serien är väldigt snabbt och man märker stor skillnad på input lag. Även långsammare spel som Megaman känner man det på när det kommer till små moment som att hoppa vid precis rätt pixel för att komma över till andra sidan. Jag spelar inte de snabbaste spelen på PC, men jag är övertygad om att även PC-spel kan ha liknande krav på snabbhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

25ms är lika mycket som 25 tusendelar utav en sekund, inget du alltså märker av när du spelar etc. Och du "behöver" 120hz när du lirar fps på en högre nivå antar jag men nu är det ju så att det finns mer genrer än fps där man kan tävla på hög nivå, om man nu vill dra in argumentet om pro-gaming dvs.

Motsvarar ca 2 fps av 60. Det är en märkbar fördröjning. 60 fps och låg input lag är nog mycket viktigare än smidiga animationer som laggar efter.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Motsvarar ca 2 fps av 60. Det är en märkbar fördröjning. 60 fps och låg input lag är nog mycket viktigare än smidiga animationer som laggar efter.

Jag måste vara blind som inte märker av Input lag på min 30 tummare.

Jag spelar tom quake live på den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag måste vara blind som inte märker av Input lag på min 30 tummare.

Jag spelar tom quake live på den!

Det är ju bra för dig. Men på högre nivå är det nog rätt stor skillnad.

Sitter själv på söliga Dell IPS men jag är för gammal för att spela på hög nivå så det duger för mig också.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är ju bra för dig. Men på högre nivå är det nog rätt stor skillnad.

Sitter själv på söliga Dell IPS men jag är för gammal för att spela på hög nivå så det duger för mig också.

Klart det är skillnad om man spelar på den nivån som tex Cypher eller cooler gör. Då ska man ha en 120 hz skärm helt klart.

Permalänk

Det går inte spela på en TN 120%. Det går bara inte. Så dålig bild är det. Det går inte urskilja fienden ur bakgrunden tillräckligt snabbt nog. Lirar man nån timme nång gång på skoj så går det bra med TN men seriöst och långa stunder är det stor IPS som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Klart det är skillnad om man spelar på den nivån som tex Cypher eller cooler gör. Då ska man ha en 120 hz skärm helt klart.

Pratar om input lag och inte 120 hz skärm. Är nog viktigare att se var fienden är och inte hur smidigt han rör sig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

120 hz passar bra för pro spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Det går inte spela på en TN 120%. Det går bara inte. Så dålig bild är det. Det går inte urskilja fienden ur bakgrunden tillräckligt snabbt nog. Lirar man nån timme nång gång på skoj så går det bra med TN men seriöst och långa stunder är det stor IPS som gäller.

lol.
Kan sitta 10+ timmar och spela på min 120hz utan problem.
Om dina ögon är så dåliga att dom inte kan urskilja det där behöver du nog dra ner o köpa glasögon.

Och ja vissa märker av input lagg betydligt lättare än andra.
Så bara för just DU inte märker det betyder det inte att andra inte gör.

Vissa känner inte ens skillnad på 60 vs 120hz, så vissa är lite skadade.

Permalänk
Medlem

Titta här. 3 st Dell skärmar ligger före Dell UltraSharp U2312HM i populäritet på prisjakt.

Plats 1: Dell UltraSharp U2412M
4: Dell UltraSharp U2711
12: Dell UltraSharp U3011
13: Dell UltraSharp U2312HM <----------

LÄNK: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Titta här. 3 st Dell skärmar ligger före Dell UltraSharp U2312HM i populäritet på prisjakt.

Plats 1: Dell UltraSharp U2412M
4: Dell UltraSharp U2711
12: Dell UltraSharp U3011
13: Dell UltraSharp U2312HM <----------

LÄNK: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393

Jag har 3st u2312hm. Billigaste och enda IPSen med riktiga 8 bitars färgkanaler när jag köpte. Helt ok för PhotoShop och 3D program.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Det går inte spela på en TN 120%. Det går bara inte. Så dålig bild är det. Det går inte urskilja fienden ur bakgrunden tillräckligt snabbt nog. Lirar man nån timme nång gång på skoj så går det bra med TN men seriöst och långa stunder är det stor IPS som gäller.

Jag är säker på att alla Quake Live och CS-proffs inte har samma åsikt.

Permalänk
Medlem

Grattis till dig som har köpt U3011 och är så nöjd med den. Kolla in recensionen högst upp.

Länk: http://www.dustinhome.se/dell-u3011-ultrasharp-30-wide-tft-bl...

Citat: Helt underbar och otroligt stor datorskärm. Jag använder den mest till spel och det är den ultimata spelskärmen. Det är svårt att beskriva med ord hur fantastisk den är att spela på. Jag hade tidigare en 27 med upplösningen 2560x1600, denna skärmen är väldigt mycket större och otroligt härligare att spela på. Har du råd så tveka inte utan köp.

Obs! Han skrev nog fel på att han hade haft en 27 i 2560x1600, 1440 ska det nog va