Permalänk
Medlem

Vilken av dessa kylare är bäst?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | CPU: Intel i5 2500k | Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Minne: Corsair 16GB XMS3 Vengeance | GPU: Asus Geforce GTX 560 Ti DCII | HDD WD caviar blue 1T + 640 Gb | Nätaggregat: OCZ Modxstream pro 700 watt | A-Data S510 SSD

Permalänk

Vet inte vilken som är bäst men med utifrån de modeller du valt kan jag rekommendera en kylare i samma kategori som jag vet är kompetent. Den fanns tyvärr inte på Inet, hoppas att det inte är nåt problem.
Här kommer den:
http://cdon.se/hemelektronik/arctic_cooling_freezer_13_pro-14...

Sweclockers testade den också för några veckor sedan i sitt kylartest:
http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi...

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Thermalright kylaren är mycket bättre, den kommer dessutom med en fläkt av bra kvalitet, till skillnad mot Hypern.

Permalänk
Medlem

Thermalright men se till att köpa en tub kylpasta om du inte redan har någon för annars blir det problem.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag lånar tråden lite. Men är det värt att uppgradera från en cooler master hyper 212+ till en Thermalright MUX-120?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Admo:

Förlåt om jag lånar tråden lite. Men är det värt att uppgradera från en cooler master hyper 212+ till en Thermalright MUX-120?

Nja, om du inte redan har gjort det byt ut fläkten mot två i push pull.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Jag skulle säga att denna Thermalright MUX-120 OEM s1155 är bättre av dom två.

Men rekommenderar ett slutet vattenkylt system, tex: Corsair Cooling Hydro H60, Kostar iof. en lite högre slant jämfört med de två luftkylarna som du nämnt. Men du får vad du betalar för. Samt att Corsair Cooling Hydro H60 är nycket tystare än dom andra två och fram för allt så kyler den mycket bättre.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Evil_Santa:

Jag skulle säga att denna Thermalright MUX-120 OEM s1155 är bättre av dom två.

Men rekommenderar ett slutet vattenkylt system, tex: Corsair Cooling Hydro H60, Kostar iof. en lite högre slant jämfört med de två luftkylarna som du nämnt. Men du får vad du betalar för. Samt att Corsair Cooling Hydro H60 är nycket tystare än dom andra två och fram för allt så kyler den mycket bättre.

Tystare var nog att ta i (om du kör orginalfläten)men kyler lite bättre:)
Sen håller en luftkylare längre medans jag skulle inte våga använda en sluten vatten i mer än 2år då garantin inte gäller, sen även om den skulle läcka under garantin och säg moderkortet går sönder kommer ingen stå för den kostnaden (kanske hemförsäkningen) men då säkert på en självriskkostnad på 600kr... Inte för det händer så ofta men det händer...:/

Fast OT jag skulle personligen spara 200-350kr till och köpa en riktigt extrem luftkylare:) tex SA eller archon (om den får plats)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Tystare var nog att ta i (om du kör orginalfläten)men kyler lite bättre:)
Sen håller en luftkylare längre medans jag skulle inte våga använda en sluten vatten i mer än 2år då garantin inte gäller, sen även om den skulle läcka under garantin och säg moderkortet går sönder kommer ingen stå för den kostnaden (kanske hemförsäkningen) men då säkert på en självriskkostnad på 600kr... Inte för det händer så ofta men det händer...:/

Fast OT jag skulle personligen spara 200-350kr till och köpa en riktigt extrem luftkylare:) tex SA eller archon (om den får plats)

Silver Arrow kostar ju bara 69 kr mer än MUXen Thermalrights singeltorn är lite dyra.
T.o.m. en HR-02 Macho är ju billigare och den är rätt så rejäl och har samma TY-140-fläkt som SA ju.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Silver Arrow kostar ju bara 69 kr mer än MUXen Thermalrights singeltorn är lite dyra.
T.o.m. en HR-02 Macho är ju billigare och den är rätt så rejäl och har samma TY-140-fläkt som SA ju.

Det är en bra och prisvärd kylare, sen så tycker jag dom inte är så jätte dyra, man får vad man betalar för, får Lixom en grymt bra fläkt, kyler riktigt bra:) men är väll en personlig fråga.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Silver Arrow kostar ju bara 69 kr mer än MUXen Thermalrights singeltorn är lite dyra.
T.o.m. en HR-02 Macho är ju billigare och den är rätt så rejäl och har samma TY-140-fläkt som SA ju.

MUXen kostade 150 kr fram tills idag