Samsung levererar TB750 – trådlösa HDTV-skärmar med Intel Widi

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ful som stryk! Och vad händer om man råkar lägga lite vikt på höger sida av skärmen, knäcks skitet då?

Skickades från m.sweclockers.com

Konst är inte alltid direkt vacker.

Permalänk
Skrivet av Jay-C:

Känns som gränserna mellan mobiltelefon/surfplatta/laptop/TV/bildskärm/dator suddas ut mer och mer. Frågan är om man vill ha en enhet som gör allt hyfsat bra eller flera som gör varje separat del mycket bättre.

Folk har sagt att "i framtiden kommer man bara att ha en enda pryl" ändå sedan det började pratas om hur gränserna mellan dator och TV (och nu senare ännu fler saker) suddades ut mer och mer. Men jag köper inte den idén. Jag tror snarare att det bara gör att det blir ett mer flytande spektrum som gör att det bättre kan avvägas till vad den enskilde individen själv behöver och vill ha.

Istället för att tvingas välja mellan rött och blått så kommer man kunna välja en nyans av lila. Så tror jag.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

En överprisad TV fylld med massa krims krams? Med den där tunna designen lär den väl ha hemsk BLB också. Varför kan de inte bara koncentrera sig på att ta fram en bra panel till vettiga priser. Men det är klart, svennebanan på Elgiganten kollar ju bara efter "FULL-HD" och "LED" i specarna.

Permalänk
Medlem

Snacka om att företag försöker göra allt för att sälja all möjlig skit som finns. Vill jag ha en TV köper jag en vanlig TV med bra bild och färg. Finns såklart alltid produkter som den här som inte riktigt vet vad den vill vara, TV eller skärm eller dator eller... Nja, tror inte riktigt på det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 92_slayer:

jag antar att jag är den enda som tkr den är svinful...

Du har mitt fulla stöd. Ful och skit hårdvara. Måste bara älska sådant. Synd bara att det finns många som går på tveksam form före funktion (som alla apple fantaster bevisar )

Var det inte snack om vettigare upplösningar? Det hela med 16:9 och 1080p börjar bli irriterande. Det är ok på en TV för blinda men datorskärmar skulle kunna ha nytta av lite högre upplösningar.

Finns det ingen tillverkare som faktiskt tillverkar vettiga skärmar?

Permalänk
Skrivet av thexps:

Ful som stryk! Och vad händer om man råkar lägga lite vikt på höger sida av skärmen, knäcks skitet då?

Skickades från m.sweclockers.com

Enkelt, det gör man bara inte, antar att man måste trycka ganska rejält för att något skall hända. Fast det är väl alltid så med saker som ser sköra ut, men tar det lite mer försiktigt när man handskas med dem.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

satan va snygg!

Permalänk

Känns som någon överbetald designer har fått alldeles för mycket att säga till om.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

varför ha tn i en tv? det är ju inte heller så priset motiverar det heller

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Bra som kökstv

Funderar själv på om det kanske kan vara en bra kökstv??
Man kan ju:
Se lite tv, Ta fram något recept, se lite Sweclockers fredagspanel när man slänger på en köttbit i stekpannan...

Permalänk
Skrivet av filtbudde:

Funderar själv på om det kanske kan vara en bra kökstv??
Man kan ju:
Se lite tv, Ta fram något recept, se lite Sweclockers fredagspanel när man slänger på en köttbit i stekpannan...

Sällan man faktiskt ens halvkoncentrerat kan se tv samtidigt som matlagning sker. Ja, om man inte steker falukorv med makaroner, men det går så snabbt att det inte är lönt det.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Det finns bara ett problem med dom. Det är 1080p. Skärm-industrin måste ta och gå vidare nu. Det har stått stilla på 1080p allt för länge.

Give us 2160p!!

Exakt. Dessutom ser den ut som en symaskin.

Permalänk
Skrivet av Jay-C:

Känns som gränserna mellan mobiltelefon/surfplatta/laptop/TV/bildskärm/dator suddas ut mer och mer. Frågan är om man vill ha en enhet som gör allt hyfsat bra eller flera som gör varje separat del mycket bättre.

Min Nokia 5150 var grym att ringa på till skillnad från min HTC som är extremt seg...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Det finns bara ett problem med dom. Det är 1080p. Skärm-industrin måste ta och gå vidare nu. Det har stått stilla på 1080p allt för länge.

Give us 2160p!!

Tror snarare på 1620.

720*1,5=1080
1080*1620

Hur som helst så dröjer det nog ett tag på grund av att det är ett ganska stort steg att byta världsstandard (full HD till UltraHD (eller liknande ))

Permalänk
Skrivet av zerozam:

Min Nokia 5150 var grym att ringa på till skillnad från min HTC som är extremt seg...

Du får väl helt enkelt prata långsammare...

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

ser ut prencip exakt som min S27a950d

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

jag antar att jag är den enda som tkr den är svinful...

Kan vara något av det fulaste jag sett. Vill man att det ska se ut som Starship Enterprise hemma eller?

Väntar fortfarande på 120HZ, IPS (alt. PLS), 27", 16:10, 2560×1600, LED. Tycker tillverkarna kan få arslet ur vagnen nu och ge oss lite högre pixeltäthet, min Iphone 4 har fan bättre bild än min stora skärm.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Snygg och söt tjej, skärmen not so much....

Ser ju ut som nån sorts pratbubbla i en serietidning ju.

Och den sista dödstöten TN panel usch usch usch!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

TN är en typ av LCD.

Uppgraderade det bara lite ...(till ALLA LCD-sorterna).

Skrivet av icelaw:

Det är LCD eller plasma som är modernast idag. OLED är inte ute på marknaden än.

Modernast men "daterat", man kan gott avvakta nu om det inte krisar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Menar ju självfallet som flera redan sagt då att mobilerna kör mini eller micro hdmi.... /facepalm
LGs nya, Sonys m.m har det.

Men MHL är också ganska utbrett, HTC, LG och Samsung har det på de flesta av sina nyare smartphones. Dessutom slipper man en extra kontakt på telefonen eftersom MHL går över micro-USB (i dagsläget i alla fall). Mini/micro HDMI kräver en adapter (eller specialkabel) till fullstor HDMI så jag ser inte varför den skulle vara bättre på något sätt. Sen är det ju inte så att man bara kan ha ena eller andra ingången utan denna skärm har också HDMI, det är bara det att om man har en telefon med MHL så slipper man ha en MHL>HDMI adapter utan kan bara stoppa i USB-sladden man fick med telefonen. En annan fördel med MHL är att den tillåter att styra uppspelningen på en enhet (ex. telefonen) med tevens fjärrkontroll.

Därmed inte sagt att jag skulle köpa dessa skärmar, TN-panel går bort direkt tyvärr. Sen är jag nog mer intresserad av WiDi i så fall då jag har det på min dator och jag bra mycket oftare använder datorn som mediaspelare än telefonen, sen är förstås trådlös överföring av HD-bild bra mycket häftigare än en ny typ av kabel hur bra den än är. Hade de släppt en bra 27-30 tummare med IPS-panel, hög upplösning (minst 1600p) och dessa gränssnitt till ett bra pris så hade jag köpt utan att tveka.

Permalänk
Medlem

Ännu en 27" skämtskärm med snikupplösning....*Gäsp*

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Ännu en 27" skämtskärm med snikupplösning....*Gäsp*

Verkligen!
Kan förstå varför de inte trycker in högre upplösning, amjoriteten av folk som använder skärmar/TV har sällan mer än 1080p.

Majoriteten av folk som använder TV har ju knappt 576i, så antar att det är därför de inte ser det nödvändigt att släppa produkter med högre res som kostar mer, tråkigt för oss med datorer som vill ha bättre res

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

2012 kommer det äntligen produkter som bryter sig fria från gamla tradiga 1080!