Maxis utvecklar SimCity 5 – lansering 2013

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fastnat för sådana här spel. Men kul att det kommer till er som har längtat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Det här hoppas jag blir en höjdare

Permalänk
Medlem

Jaaaa!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Äntligen !!!!!

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Snusfri

Härligt

Minns när man som ung tog cykeln hem till polaren för att "coop-spela" SC2000 på hans gamla 486 Compaq när det var -30c ute

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hade varit roligt med ett flerspelarläge med serverbaserade världar i stil med minecraft. Roligt att starta upp en värld med några kompisar och välja ett område att muta in till sin stad. Nära andra städer för att underlätta handel/transporter eller kanske nära råvaror/naturresurser för att säkerställa en industri. När ens inmutade område är fullt är det bara att muta in nytt område, antingen för att göra sin första stad större eller för att påbörja en andra stad.

Jag ser en hel drös med möjligheter öppna sig. Kanske skulle det även funka med mmo-läge, jäkligt stora städer som lockar andra att slå sig ner i dess utkanter för att starta nischade satellitstäder. Eller ett gäng kompisar som vill vara pionjärer och slår ner sina pålar i outforskat territorium för att dra nytta av råvaror.

Förövrigt hoppas jag (som elingenjör) att elnätet kräver lite mer uppmärksamhet än tidigare. Bara simpel lastbalansberäkning + lastbarhet för ledningarna skulle göra mig glad. Så att elnätet blir mer som trafiken. Kanske flera olika spänningsnivåer också, då skulle jag bli lycklig.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=NTJQTc-TqpU

Hoppas de låter oss bygga større stæder, skulle vara intressant att se det hær geniet fortsætta i ænnu større skala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av empezar:

MAXIM heter de väl ändå?

Hädare!!!

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Får väl se hur det blir när det väl är klart. Allt EA rör har en tendens att bli skit...

Så Sim City 3000 & 4, samt The Sims spelen (1, 2 & 3) var allt skit?

EA har ägt Maxis enda sedan 1997, och har inte gjort ett dugg problematiskt, så tänk dig för innan du kommer med sånt skitsnack.
Det folk klagar på nu för tiden att EA gör dåligt är Origin, men det är mest griniga datanördar som är förälskade i Steam, och som vägrar att spela Battlefield och EA spel för att de vägrar använda Origin.

Permalänk
Medlem

Spelade lite sim city när det först kom ut, fastnade aldrig för det riktigt, möjligt att man inte uppskattade det.
Men ska bli roligt att få se det i ny tappning.

Permalänk
Medlem

Kan bli bra om dom lägger ner sig och behåller allt som var bra med 4:an plus lägger till några nya twists.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Goda nyheter. Gillar Sim City väldigt mycket. Tror det var det första datorspelet jag nånsin fick sätta mig framför och spela.

Sugen på att leta rätt på Sim City 4 skivan nu bara för det

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Gilla den här kommentaren om du fortfarande spelar SimCity4 och tycker Societies sög.

Pf simcity 2000 springer flera varv runt Simcity 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Så Sim City 3000 & 4, samt The Sims spelen (1, 2 & 3) var allt skit?

EA har ägt Maxis enda sedan 1997, och har inte gjort ett dugg problematiskt, så tänk dig för innan du kommer med sånt skitsnack.
Det folk klagar på nu för tiden att EA gör dåligt är Origin, men det är mest griniga datanördar som är förälskade i Steam, och som vägrar att spela Battlefield och EA spel för att de vägrar använda Origin.

Tycker också att allt som EA rör vid blir skit. Det du nämner i detta inlägg är ju exempel på skitspel.

Sen kan man inte missa hur "pengak*ta" EA är i denna nyhet: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120301/game-i-blasvader-n...

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Pf simcity 2000 springer flera varv runt Simcity 4

+1 håller med 100% ^^

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

Några tusen timmar Simcity 4 har man allt på nacken. Jag menar jag köpte det när det kom och då var jag 9 år. Bankrutt som man var så gav man sig ut med bärplockaren i skogen och slet... Ångrar inte en sekund av det! Bästa spelet jag spelat

Tips också för folk som vill se en ny sida av spelet, testa att använda -UserDir:"C:\väg till dropbox\Dropbox\Simcity 4/" som start alternativ och synka regionen med en vänn! Man kan givetvis inte spela i samma stad, men är man hardcore så blir det en helt ny dimension av gameplay!

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk

det är roligt ett tag .. sen tröttnar man på alla upplopp och bränder och affärstomter som dom otacksamma jävlarna inte vill bygga på

Permalänk
Medlem

Läckert! Som många andra så har man spenderat mååååååånga timmar i de tidigare spelen. Brukar plocka fram Sim city 4 någon gång per år och bara mysa till den trevliga musiken och se hur ett samhälle växer fram.

Sim city, Heroes of might & Magic, Civilization och Pirates! är odödliga spel med återspelningsvärde deluxe :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Intressant med tilt-shift bilden. Vore intressant att ha det som (valfri) grafikinställning.

Permalänk
Medlem

Sid Meier, var är du

edit:

Sim City Deluxe kör jag på android-plattan (Sim City 2000), grymt

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Så Sim City 3000 & 4, samt The Sims spelen (1, 2 & 3) var allt skit?

EA har ägt Maxis enda sedan 1997, och har inte gjort ett dugg problematiskt, så tänk dig för innan du kommer med sånt skitsnack.
Det folk klagar på nu för tiden att EA gör dåligt är Origin, men det är mest griniga datanördar som är förälskade i Steam, och som vägrar att spela Battlefield och EA spel för att de vägrar använda Origin.

Du måste skoja med mig? EA är det företaget i spelvärlden (tillsammans med Square Enix) som mjölkar sönder sina speltitlar till sista jävla krona med uppföljare till uppföljare med samma jävla spel (googla John Riccitiello, VD EA, uttalande om brist på innovation). De köper upp mindre spelföretag (ex Bullfrog och Westwood) som har otroligt bra titlar för att sen bara mjölka titlarna för allt vad de är världa. När de väl har gjort detta skiter de fullständigt i studio och gör sig av med personalen. Och nej, jag tycker inte om Steam för den delen heller även Origin är ondskan själv på jorden.

Permalänk
Medlem

Bra. Då ska jag planera en ny dator lagom till när detta spelet kommer ut!

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Medlem

nice här är ett spel man verkligen längtar till om det är sant, har spelat citiesxl för att hålla simcity suget nere dom senaster åren

Permalänk

Yeees!! Installerade Simcity 3000 på skoldatorn för några veckor sen. Perfekt för lektioner och fortfarande ett grymt spel!

EDIT: Förövrigt tycker jag att simcity borde vara en riktigt hardcore e-sport. 5 identiska datorer bredvid varandra, samma inställningar. Först till en miljon invånare vinner.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Man blir väl att spela det över origin så jag håller int hoppet allt för högt än!

Men strategispel är den bästa genren jag vet, oh my vad man har nött sim city, alla olika tycoons och nu på senare tid anno2070 och starcraft
Finns det mer spel och versioner som ni kan tipsa om? ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Oj oj oj, förra året Civ5 och Homm5 , detta år diablo 3, nästa år sim city 5
Livet som datornörd kan inte bli bättre.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Skrivet av andreasekman:

Underbart! Garanterat köp, hoppas på en uppdatering av TTDX och Sim Tower nu med Förvisso Micro Prose som gjorde TTDX men grymt lir!

Jag kan fortfarande spela gamla klassiska TTDX idag, så sjukt bra spel. Chris Sawyers Locomotion kom ju ut 2004 men det var inte alls lika bra =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Spelade Sim City 4 under stor del av 1010/2011. Älskade rush hour. Om de fixade grafik och prestanda och lägger till lite nyttså är det ett säkert köp för mig.

Hejsan gamling

Permalänk
Musikälskare

Damn broskis, detta blir det ett köp av!

Kommer ihåg när man var liten grabb och satt å lirade på fassans dator

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Detta ser jag fram emot! Blev en del SimCity 2000 och SimCity 4 förr. Societies var en besvikelse!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω