Server sugen, nätverk sviker

Permalänk

Server sugen, nätverk sviker

Tjenare allihopa, tror jag skapade denna tråd i rätt forumkategori. Annars ber jag om ursäkt!

Nu är det så att jag är jätte intresserad utav datorer och nätverk. Jag har länge tänkt att skaffa mig en server som jag ska lära mig med, kanske hosta en CS 1.6 server lite Mumble med mera! Problemet är bara det att jag har 24mbit ADSL nätverk. Det känns som allting blir helt förstört om jag sitter på ett sådant dåligt internet. Finns det på något sätt någon chans att hosta något ändå?

Om inte, finns det några andra alternativ? Vill inte att mitt projekt ska gå i graven för jag vill lära mig mer om datorer(servrar) och nätverk för jag inte kan få ut fiber-lina till stället jag bor.

Har en sista fråga, jag sitter på lite gamla datorer bl.a någon gammal HP och Network dator. Tror ni jag kan fixa ihop någon OK server på dessa datorer? Samt vilka delar i datorn är viktigast för en server? T.ex grafikkort osv.

Permalänk
Skrivet av Johanscripten:

Tjenare allihopa, tror jag skapade denna tråd i rätt forumkategori. Annars ber jag om ursäkt!

Nu är det så att jag är jätte intresserad utav datorer och nätverk. Jag har länge tänkt att skaffa mig en server som jag ska lära mig med, kanske hosta en CS 1.6 server lite Mumble med mera! Problemet är bara det att jag har 24mbit ADSL nätverk. Det känns som allting blir helt förstört om jag sitter på ett sådant dåligt internet. Finns det på något sätt någon chans att hosta något ändå?

Om inte, finns det några andra alternativ? Vill inte att mitt projekt ska gå i graven för jag vill lära mig mer om datorer(servrar) och nätverk för jag inte kan få ut fiber-lina till stället jag bor.

Har en sista fråga, jag sitter på lite gamla datorer bl.a någon gammal HP och Network dator. Tror ni jag kan fixa ihop någon OK server på dessa datorer? Samt vilka delar i datorn är viktigast för en server? T.ex grafikkort osv.

Klart du kan hosta men du kan inte hosta 32 pers osv, du får sänka maxplayers till den hastighet du har, se här: LÄNK

Som du ser på länken så ser det alltså ut såhär:
Upload Speed (Kbps)---------------------- Player Limit
240----------------------------------------------------6
320----------------------------------------------------8
400----------------------------------------------------10
480----------------------------------------------------12
560----------------------------------------------------14
640----------------------------------------------------16
720----------------------------------------------------18
800----------------------------------------------------20
880----------------------------------------------------22
960----------------------------------------------------24
1120-------------------------------------------------- 28
1280-------------------------------------------------- 32
1440-------------------------------------------------- 36
1600-------------------------------------------------- 40

Vad har du för hastighet uppåt? Kolla Bredbandskollen.se Sen gör om det till Kb/s!

Permalänk

Tack för svar, jag laddar upp i 2mbit och laddar hem i 13mbit! Hur omvandlar jag detta till kb?

Permalänk
Medlem

1000 Kbps = 1 Mbps.
Och det är bitar, inte bytes. Så det inte missuppfattas.

Permalänk
Medlem

Att tänka på är ju dock att du inte kör med full duplex på ADSL, kommer påverka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Klart du kan hosta men du kan inte hosta 32 pers osv, du får sänka maxplayers till den hastighet du har, se här: LÄNK

Som du ser på länken så ser det alltså ut såhär:
Upload Speed (Kbps)---------------------- Player Limit
240----------------------------------------------------6
320----------------------------------------------------8
400----------------------------------------------------10
480----------------------------------------------------12
560----------------------------------------------------14
640----------------------------------------------------16
720----------------------------------------------------18
800----------------------------------------------------20
880----------------------------------------------------22
960----------------------------------------------------24
1120-------------------------------------------------- 28
1280-------------------------------------------------- 32
1440-------------------------------------------------- 36
1600-------------------------------------------------- 40

Vad har du för hastighet uppåt? Kolla Bredbandskollen.se Sen gör om det till Kb/s!

Då jag hade 24mbit ADSL från Telia hade jag 2.5mbit upload, om jag då räknar på att du skulle ha 2mbit=2048kbps upp kan du ha en ganska bra mängd med spelare dvs över 40.
Notera att jag räknar i "kilobit per second(Kb/s)" som tabellen ovan och inte "kilobyte per second(KB/s)"

På servern jag hade då körde jag Mumble server, Source dedicated server(CSS och GMod men bara en i taget) och några andra utan några problem, men då var det inte så jättefyllt heller.
Körde även en privat Minecraft server för ungefär 3pers på en nyare server men med samma bredband för ett tag sen med varierande framgång pga uppladdningshastigheten.

Skrivet av Johanscripten:

Har en sista fråga, jag sitter på lite gamla datorer bl.a någon gammal HP och Network dator. Tror ni jag kan fixa ihop någon OK server på dessa datorer? Samt vilka delar i datorn är viktigast för en server? T.ex grafikkort osv.

Jag skulle säga att det kommer nog funka utmärkt bara det inte är extremt gammalt.
Servern jag hade vid det tillfället var en AMD Athlon 3200+ dvs Single-core@2Ghz och 1.5GB RAM.
Det viktigaste för en server är RAM och CPU, den enda gången du använder Grafikkortet är när du installerar operativsystemet och gör dom första inställningarna sedan så använder du RDP(windows), VNC(fungerar på så gott som allt), SSH(framförallt UNIX/BSD etc men finns för windows med) eller nått liknande för att administrera servern.

Permalänk
Medlem

Klart du kan hosta på adsl men ta inte i för mycket och glöm inte att ta bort upload på torrent

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Nivo:

Då jag hade 24mbit ADSL från Telia hade jag 2.5mbit upload, om jag då räknar på att du skulle ha 2mbit=2048kbps upp kan du ha en ganska bra mängd med spelare dvs över 40.
Notera att jag räknar i "kilobit per second(Kb/s)" som tabellen ovan och inte "kilobyte per second(KB/s)"

vet inte om jag kan mer än det kring Kb och KB men är det inte så att 2mbit=200Kb? För det makes no sense, jag har 10 upp och med riktigt bra dator så laggar servern på 24 spelare?! Isåfall så har det nåt me pingen o göra antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivo:

Då jag hade 24mbit ADSL från Telia hade jag 2.5mbit upload, om jag då räknar på att du skulle ha 2mbit=2048kbps upp kan du ha en ganska bra mängd med spelare dvs över 40.
Notera att jag räknar i "kilobit per second(Kb/s)" som tabellen ovan och inte "kilobyte per second(KB/s)"

Inte för det spelar någon större roll, men 1000 Kilobit samma sak som 1 Megabit. Om du räknar bytes... då får du 1024 Kilobyte på 1 Megabyte.

Och gällande övriga frågor, grafikkort spelar ingen större roll. För Counter-Strike 1.6 så beror CPU-val helt på hur fps-kräsen du är, dock så tror jag din lina blir största problemet. RAM-minne bör du ha så mycket du kan men misstänker 2GB räcker bra till CS 1.6 och Mumble, lite beroende på val av Operativsystem såklart.

Permalänk
Skrivet av Tyrken:

Inte för det spelar någon större roll, men 1000 Kilobit samma sak som 1 Megabit. Om du räknar bytes... då får du 1024 Kilobyte på 1 Megabyte.

Och gällande övriga frågor, grafikkort spelar ingen större roll. För Counter-Strike 1.6 så beror CPU-val helt på hur fps-kräsen du är, dock så tror jag din lina blir största problemet. RAM-minne bör du ha så mycket du kan men misstänker 2GB räcker bra till CS 1.6 och Mumble, lite beroende på val av Operativsystem såklart.

Precis, och eftersom 1Megabit är 0,1 Megabyte, och 0,1 megabyte är 100 kilobyte, vilket betyder att snubben vi snackar om har 200 Kb lina upp?

Eller? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

vet inte om jag kan mer än det kring Kb och KB men är det inte så att 2mbit=200Kb? För det makes no sense, jag har 10 upp och med riktigt bra dator så laggar servern på 24 spelare?! Isåfall så har det nåt me pingen o göra antar jag

2megabit = 2048kilobit
2048kilobit/8 = 256kilobyte

www.pingtest.net för att kolla din ping, jitter och packetloss

Skrivet av Tyrken:

Inte för det spelar någon större roll, men 1000 Kilobit samma sak som 1 Megabit. Om du räknar bytes... då får du 1024 Kilobyte på 1 Megabyte.

Och gällande övriga frågor, grafikkort spelar ingen större roll. För Counter-Strike 1.6 så beror CPU-val helt på hur fps-kräsen du är, dock så tror jag din lina blir största problemet. RAM-minne bör du ha så mycket du kan men misstänker 2GB räcker bra till CS 1.6 och Mumble, lite beroende på val av Operativsystem såklart.

1Megabit = 1024Kilobit
Skriv in "1megabit to kilobit" i google så får du se

EDIT:
Kb/s = kilobit per second
KB/s = kilobyte per second
stort B i Byte och litet i bit
en Byte = 8 bit

Permalänk
Medlem

Då har google fel.

Läs detta istället. Stämmer bättre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Data_rate_units

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Då har google fel.

Läs detta istället. Stämmer bättre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Data_rate_units

Tekniskt sett så har Google fel men dom som alla andra har inte gått över till att använda dom nya prefixerna som listas i den där, dom använder mbit men det borde vara mibit som du säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Inte för det spelar någon större roll, men 1000 Kilobit samma sak som 1 Megabit. Om du räknar bytes... då får du 1024 Kilobyte på 1 Megabyte.

Inte hela sanningen..

Det beror bara på vilken bas man använder för att räkna.
Du kan lika gärna säga att du har 1000 Kilobyte på 1 Megabyte - då du använder basen 10 (10³x10³=10⁶). Vilket är det som hårddisktillverkare gör. Därav våra 1000GB hårddiskar t.ex.

Räknar du med basen 2, så får du dom "välbekanta" siffrorna.. 1024 Kilobyte = 1 Megabyte. (2¹⁰x2¹⁰=2²⁰).
Detta har även lite knepiga namn, som nämnts tidigare i tråden. Kibibits osv.

För att få fram Kilobyte, från Kilobit .. dela med 8. 1 Byte är 8 bitar.

(Basen 2 i följande)
1Mbit/s (upload t.ex), är 1 048 576 bits/s.
Dela detta på 8, så får vi fram 131 072 Byte/s.

Eller roligare värden;
1Gbit/s är 1 073 741 824 bits/s.
Delat på 8, så får vi 134 217 728 Byte/s.

Förtydligat uträkning
Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Samma enhet, två olika sätt att räkna beroende på standard. Pratar nu om egna erfarenheter hur enheterna används praktiskt.
Senaste 20 åren har vi i varje fall använt oss av SI-enhet vid räkning av Bitar. Då är det basen 10 som gäller.

Räknar sällan bytes men mycket riktigt om jag gör det så använder jag mig då av basen 2.

Detta är något som tvistas om en del så tror inte vi kommer överens här idag heller.
Vad jag jobbar med? Skulle jag säga det så måste jag tyvärr ta dö** dig. Superhemligt.

Permalänk
Skrivet av Nivo:

2megabit = 2048kilobit
2048kilobit/8 = 256kilobyte

www.pingtest.net för att kolla din ping, jitter och packetloss

1Megabit = 1024Kilobit
Skriv in "1megabit to kilobit" i google så får du se

EDIT:
Kb/s = kilobit per second
KB/s = kilobyte per second
stort B i Byte och litet i bit
en Byte = 8 bit

Detta betyder ju bara att jag har 10000 Kilobit!? Då måste det ha med min hårdvara på servern att det börjar lagga? Eller personerna som spelar på sevrerns ping? Jag ska ju kunna hosta 32 pers med god marginal! Iallafall på internet fronten, min ping var låg, 24! Så måste vara hårdvaran

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Inte hela sanningen..

Det beror bara på vilken bas man använder för att räkna.
Du kan lika gärna säga att du har 1000 Kilobyte på 1 Megabyte - då du använder basen 10 (10³x10³=10⁶). Vilket är det som hårddisktillverkare gör. Därav våra 1000GB hårddiskar t.ex.

Räknar du med basen 2, så får du dom "välbekanta" siffrorna.. 1024 Kilobyte = 1 Megabyte. (2¹⁰x2¹⁰=2²⁰).
Detta har även lite knepiga namn, som nämnts tidigare i tråden. Kibibits osv.

För att få fram Kilobyte, från Kilobit .. dela med 8. 1 Byte är 8 bitar.

1Mbit/s (upload t.ex), är 1 048 576 bits/s.
Dela detta på 8, så får vi fram 131 072 Byte/s.

Eller roligare värden;
1Gbit/s är 1 073 741 824 bits/s.
Delat på 8, så får vi 134 217 728 Byte/s.

Nästan rätt. 1Mbit = 1 000 000 bitar -> 125000 byte.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Du kan ju hyra en linux vps och leka med. Linux har lägre systemkrav än Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nästan rätt. 1Mbit = 1 000 000 bitar -> 125000 byte.

Jag tyckte jag kollade igenom noga innan jag postade inlägget, och jag tror inte jag ser något fel i mitt förra inlägg fortfarande..?
Som jag skrev beror det på vilken bas man använder när man räknar?

Jag använder basen 2 i de sista uträkningarna, det kanske jag borde nämnt. Editerar inlägget.

EDIT:
Som tidigare nämnts har det ju föreslagits att man ska införa nya namn för de värden med basen 2, så att man kan hålla isär dom lättare.. det hade nog underlättat här kanske.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

När det kommer till CS-server, så rekommenderar jag dig att skaffa rätt rates till alla inställningar. Detta är något som du måste testa dig fram eftersom du har en sådan "låg" upload (lägre än 10mbit). Detta gör jättemycket, jag har själv hostat CS-server en gång i tiden på 100/100, men hade fel inställningar så det blev småhack, FPS-loss och shoke.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Jag tyckte jag kollade igenom noga innan jag postade inlägget, och jag tror inte jag ser något fel i mitt förra inlägg fortfarande..?
Som jag skrev beror det på vilken bas man använder när man räknar?

Jag använder basen 2 i de sista uträkningarna, det kanske jag borde nämnt. Editerar inlägget.

EDIT:
Som tidigare nämnts har det ju föreslagits att man ska införa nya namn för de värden med basen 2, så att man kan hålla isär dom lättare.. det hade nog underlättat här kanske.

M = Mega = 6 nollor gäller för Mbit, du räknar aldrig bitar med basen 2.

Din uträkning stämmer säkert om man skulle räknat bita med 2 i bas, men vet inte var du fått det ifrån?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

M = Mega = 6 nollor gäller för Mbit, du räknar aldrig bitar med basen 2.

Din uträkning stämmer säkert om man skulle räknat bita med 2 i bas, men vet inte var du fått det ifrån?

Alla minnestillverkare räknar med basen 2, så vitt jag vet?
När det pratas om nya minnestekniker och dess storlek så presenteras dom i bitar, med basen 2.

Egentligen vill jag inte använda wikipedia som källa, men: http://en.wikipedia.org/wiki/Megabit

Som jag sagt tidigare så finns det en standard som inte blivit accepterad, med namn som Mibibit, istället för Megabit. För att hålla isär siffrorna.. men när den inte används, så finns det inget som hindrar någon från att räkna bitar i tvåpotens eller tiopotens.

EDIT:
En Byte är egentligen inte nödvändig, du kan räkna allt i bitar när det kommer till data. Det blir bara väldigt opraktiskt..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Alla minnestillverkare räknar med basen 2, så vitt jag vet?
När det pratas om nya minnestekniker och dess storlek så presenteras dom i bitar, med basen 2.

Egentligen vill jag inte använda wikipedia som källa, men: http://en.wikipedia.org/wiki/Megabit

Som jag sagt tidigare så finns det en standard som inte blivit accepterad, med namn som Mibibit, istället för Megabit. För att hålla isär siffrorna.. men när den inte används, så finns det inget som hindrar någon från att räkna bitar i tvåpotens eller tiopotens.

EDIT:
En Byte är egentligen inte nödvändig, du kan räkna allt i bitar när det kommer till data. Det blir bara väldigt opraktiskt..

Följ din länk och läs vad som står där

Minnsestillverkare använder basen 2 ja, men för byte. Kan inte påminna mig om att jag nånsin sett en minnestillverkare säga hur många bitar minnet rymmer.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Följ din länk och läs vad som står där

Minnsestillverkare använder basen 2 ja, men för byte. Kan inte påminna mig om att jag nånsin sett en minnestillverkare säga hur många bitar minnet rymmer.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14815-intel-och-micron-gor-n...

Så, nu fick jag letat upp även en artikel här.. jag står fortfarande fast vid mitt ord.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Att tänka på är ju dock att du inte kör med full duplex på ADSL, kommer påverka.

ADSL är full duplex, men det är assymetriskt (olika hastighet upp och ner).

Skrivet av Nivo:

2megabit = 2048kilobit
2048kilobit/8 = 256kilobyte

www.pingtest.net för att kolla din ping, jitter och packetloss

1Megabit = 1024Kilobit
Skriv in "1megabit to kilobit" i google så får du se

EDIT:
Kb/s = kilobit per second
KB/s = kilobyte per second
stort B i Byte och litet i bit
en Byte = 8 bit

Skrivet av Schrimp:

Inte hela sanningen..

Det beror bara på vilken bas man använder för att räkna.
Du kan lika gärna säga att du har 1000 Kilobyte på 1 Megabyte - då du använder basen 10 (10³x10³=10⁶). Vilket är det som hårddisktillverkare gör. Därav våra 1000GB hårddiskar t.ex.

Räknar du med basen 2, så får du dom "välbekanta" siffrorna.. 1024 Kilobyte = 1 Megabyte. (2¹⁰x2¹⁰=2²⁰).
Detta har även lite knepiga namn, som nämnts tidigare i tråden. Kibibits osv.

För att få fram Kilobyte, från Kilobit .. dela med 8. 1 Byte är 8 bitar.

(Basen 2 i följande)
1Mbit/s (upload t.ex), är 1 048 576 bits/s.
Dela detta på 8, så får vi fram 131 072 Byte/s.

Eller roligare värden;
1Gbit/s är 1 073 741 824 bits/s.
Delat på 8, så får vi 134 217 728 Byte/s.

Skrivet av Schrimp:

Alla minnestillverkare räknar med basen 2, så vitt jag vet?
När det pratas om nya minnestekniker och dess storlek så presenteras dom i bitar, med basen 2.

Egentligen vill jag inte använda wikipedia som källa, men: http://en.wikipedia.org/wiki/Megabit

Som jag sagt tidigare så finns det en standard som inte blivit accepterad, med namn som Mibibit, istället för Megabit. För att hålla isär siffrorna.. men när den inte används, så finns det inget som hindrar någon från att räkna bitar i tvåpotens eller tiopotens.

EDIT:
En Byte är egentligen inte nödvändig, du kan räkna allt i bitar när det kommer till data. Det blir bara väldigt opraktiskt..

Dataöverföringar har alltid använt tiopotens.

1Mbit = 1000 Kbit

Skrivet av LinusNeuman:

Detta betyder ju bara att jag har 10000 Kilobit!? Då måste det ha med min hårdvara på servern att det börjar lagga? Eller personerna som spelar på sevrerns ping? Jag ska ju kunna hosta 32 pers med god marginal! Iallafall på internet fronten, min ping var låg, 24! Så måste vara hårdvaran

Att hosta en cs-server på ADSL ingen trevlig upplevelse, så fort du drar igång en sajt i webbläsaren eller använder linan på nåt annat sätt som använder tillräckligt mycket av bandbredden så kommer det lagga till.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

http://www.sweclockers.com/nyhet/14815-intel-och-micron-gor-n...

Så, nu fick jag letat upp även en artikel här.. jag står fortfarande fast vid mitt ord.

Ja, man pratar om minneskretsar på 128 gigabit som används för att bygga lagring på 120 gigabyte och då behövs 8 stycken. Att tillverkarna av diskar / minnen räknar megabyte som 1 000 000 byte borde inte vara en nyhet för någon.
Men det står inget om att basen 2 används när gigabit anges.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

På måndag och framöver kan du få tillgång till en server via teamviewer, den är uppe 24/7 på 100/100mbit. Jag har också erfarenhet av allt du nämnt att du vill hosta.

Jag kan annars hjälpa dig mer när jag kommer hem på nämnda dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define R3 | FD Newton 650W | Intel i5 2500k @ 4.5GHz 1,3v | Zalman CNPS-9900NT 1300rpm | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Dominator GT 4x2 GB 1600MHz 1,57v 7-8-7-20 | ASUS Radeon 6950 shaderunlocked, 840/1325MHz | Samsung Spinpoint F3 500GBx2 raid-0