Permalänk

Vilken 27" skärm ska man ha?

Sugen på att införskaffa mig en ny skärm och en 27" vore ju inte helt fel. I huvudsak används skärmen till surf och spel, filmtittande blir på tv:n. Kan ni rekommendera någon skärm som är bra för max 3000kr? Har väl inga direkta krav, priset har mer betydelse

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

jag ser ingen anledning att ta en 27 tum istället för 22-24 tum om du inte går på en högre upplösning, och högre upplösning (2560*1440) kostar 5-6 tusen. lägre pris än så och du får bara 1920*1080 precis som på de mindre skärmarna. det hade varit en annan femma om det var för film... men för surf och spel blir alla pixlar bara lite större, eller hur tänker du?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

en tn-panel för nästan dubbla budgeten? kom igen nu... ful var den dessutom nej men ska du komma med förslag får de ju vara relevanta och motiverade

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Kolla in 27" skärmen jag har i min signatur. Absolut ingenting att klaga över efter att ha använt den sedan december, undantaget några döda pixlar, vilket Philips tog den i utbyte för. Bra fäger, ingen ghosting, bara lite backlight-blödning i över och nederkant. En billig och riktigt bra skärm.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Den skärmen som Apelsingummi refererar till, s.k. PHILIPS 273E3LHSB 27" TFT LED ... använder sig utav den nya White-LED tekniken.. det är en riktigt cool skärm, som man ställer in i 3 olika ställbara "modes"
Game, Internet och Normal.

1 ms skärm är riktigt ballt, dock ser ju inte ögat eller märker detta så inget speciellt, men den är en RIIKTIGT cool skärm.

Permalänk
Skrivet av JohanGashi:

Den skärmen som Apelsingummi refererar till, s.k. PHILIPS 273E3LHSB 27" TFT LED ... använder sig utav den nya White-LED tekniken.. det är en riktigt cool skärm, som man ställer in i 3 olika ställbara "modes"
Game, Internet och Normal.

1 ms skärm är riktigt ballt, dock ser ju inte ögat eller märker detta så inget speciellt, men den är en RIIKTIGT cool skärm.

Instämmer, och billig dessutom. Enda nackdelen som jag ser är att den inte har någon vidare bra fot. Den går att vinkla men ej höja/sänka/snurra. Men det kan jag leva med. Den har en bra höjd som den är.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/2203772/samsung-tft-27-p2770fh-ro...
Köpte min när dom hade en rea.

Fantastiskt prisvärd.
Skulle inte tveka på att köpa den igen

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

en tn-panel för nästan dubbla budgeten? kom igen nu... ful var den dessutom nej men ska du komma med förslag får de ju vara relevanta och motiverade

Samsung S27A950D betygen talar för sig själv: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856956
Visst ser den udda ut men den är inte så tokig i verkligheten. Har en själv och är supernöjd, bild kvalitén är hur bra som helst..

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Här hade det behövts en ogilla-knapp.

En TNpanel för otroliga 5000? Hoppas du trollar

Här är det verkligen att betala tusenlappar för design, eventuellt värre än apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Här hade det behövts en ogilla-knapp.

En TNpanel för otroliga 5000? Hoppas du trollar

Här är det verkligen att betala tusenlappar för design, eventuellt värre än apple.

Verkligen inget troll.
Som många inte fattar så finns det olika bra TN-paneler, precis som det finns IPS med olika benämningar.
Just samsungs 120Hz 27" LED TN är en skärm som faktiskt är värt sin peng, och inte nog med det, priset störtar fortfarande på den.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Samsung S27A950D betygen talar för sig själv: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856956
Visst ser den udda ut men den är inte så tokig i verkligheten. Har en själv och är supernöjd, bild kvalitén är hur bra som helst..

men det är fortfarande en tn-panel med dess betraktningsvinklar och färgåtergivning. i recensionen som länkas från prisjakt får den 80/100 i betyg, inte lika övertygande som användaromdömena alltså även om det inte är dåligt, men även skräp kan få bra omdömen om den som lämnar omdömet inte har koll på vad som finns att välja på.

den är hur som helst fortfarande nästan dubbelt så dyr som ts hade som budget. och jag ser inte att det är en sådan wow-skärm att den motiverar att gå över budget så mycket. om inte ts verkligen vill ha 120hz kan han få en bra ips eller va skärm för mindre pengar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

btw, ja trolla inte.
Skulle köpa den dirr om ja hade pengarna, har en kompis som har en sån och man njuter av o se den i action.
och som en annan sa, betraktningsvinklarna är ju olika på olika tn paneler. min samsung 206bw är riktigt bra fortfarande men tyvär inge full hd.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Samsung S27A950D betygen talar för sig själv: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856956
Visst ser den udda ut men den är inte så tokig i verkligheten. Har en själv och är supernöjd, bild kvalitén är hur bra som helst..

Alltså vilka fakebetyg folk ger den skärmen. (Patetiskt)
Jag har sett den in action och färgerna samt betraktningsvinklarna är rena rama skräpet. Kriminellt att ta så mycket betalt för en sådan usel skärm som det faktiskt är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

btw, ja trolla inte.
Skulle köpa den dirr om ja hade pengarna, har en kompis som har en sån och man njuter av o se den i action.
och som en annan sa, betraktningsvinklarna är ju olika på olika tn paneler. min samsung 206bw är riktigt bra fortfarande men tyvär inge full hd.

ja, det är klart att vissa är bättre än andra, men tekniken i sig har klara nackdelar jämfört med typ ips och va. de har också nackdelar, men det är främst att de inte finns i 120hz. och klarar man sig utan 120hz och har en budget över 1-2 tusen så får du en generellt bättre skärm med en annan teknik än tn

jag citerar pcmonitors recension

Skrivet av PCMonitors.org:

Exceptionally vibrant colours without oversaturation and a impressive shade variation for a TN panel
...
Luminance uniformity less than perfect on our review sample
Price is high for a TN panel monitor – viewing angles and colour consistency is limited by this technology

MEN, det är fortfarande långt över ts budget, oavsett om du skulle köpa den eller inte om du hade 5 tusen. Jag kan ju säga att jag inte skulle köpt den om jag hade 5 tusen att köpa en skärm för...

OT: för 3 tusen skulle jag rekommendera denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=966050 som har väldigt bra svärta, kontrast, färgåtergivning, responstid, typ ingen background bleeding och lågt input lag, plus mycket bättre betraktningsvinklar än en tn-panel eftersom det är en ips-panel. nackdelarna blir då att den bara är 24 tum (men har samma upplösning, så jag ser inte problemet?) och att den inte har 120hz om det är ett krav?

Edit: om du absolut vill ha 27 tum tror jag http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=810864 kan vara ett bra val, det är samma som den som slutar på v bara att den inte har någon komponentvideo-ingång

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Verkligen inget troll.
Som många inte fattar så finns det olika bra TN-paneler, precis som det finns IPS med olika benämningar.
Just samsungs 120Hz 27" LED TN är en skärm som faktiskt är värt sin peng, och inte nog med det, priset störtar fortfarande på den.

Varför skulle det inte finnas olika TN-paneler? Det är väl en självklarhet? Till saken hör att en IPS skärm för 5000 utklassar en TN skärm för 5000. IPS är ju nästan likvärdigt med OLED idag, TN, not so much...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooD:

Varför skulle det inte finnas olika TN-paneler? Det är väl en självklarhet? Till saken hör att en IPS skärm för 5000 utklassar en TN skärm för 5000. IPS är ju nästan likvärdigt med OLED idag, TN, not so much...

IPS nästan likvärdigt med OLED?

ha ha ha. Den var bra.

IPS är väldigt överskattat och när väl OLED kommer så kommer IPS skärmarna hamna på tippen illa kvickt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

IPS nästan likvärdigt med OLED?

ha ha ha. Den var bra.

IPS är väldigt överskattat och när väl OLED kommer så kommer IPS skärmarna hamna på tippen illa kvickt.

Jao klart man vill ha en OLED istället för en IPS. IPS är bra och knappast en överskattad teknik, ställer man t.ex en Dell u2412m (och det är inte ens en "riktig" IPS panel) jämte en TN så ser man skillnaden ganska så direkt om man säger så, IPS har sina brister, det har VA också men de är inte lika illa som hos de hos TN.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Jao klart man vill ha en OLED istället för en IPS. IPS är bra och knappast en överskattad teknik, ställer man t.ex en Dell u2412m (och det är inte ens en "riktig" IPS panel) jämte en TN så ser man skillnaden ganska så direkt om man säger så, IPS har sina brister, det har VA också men de är inte lika illa som hos de hos TN.

Host host bry dig inte om forumtrollen, mata dem inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Alltså vilka fakebetyg folk ger den skärmen. (Patetiskt)
Jag har sett den in action och färgerna samt betraktningsvinklarna är rena rama skräpet. Kriminellt att ta så mycket betalt för en sådan usel skärm som det faktiskt är.

Vet inte varför jag orkar bry mig...

Du har sett den i action säger du men du har ingen själv. Hur kalibrerad var skärmen du tittade på? Färg, kontrast, ljus etc. Var den satt i Demo läge, var det i butik? Eller kanske det något fel på just den skärmen. Min skärm är hur bra som helst i både 2D och 3D, i både 60 och 120 Hz.

Det är skillnad på TN och TN, med det verkar folk inte förstå, jag har också sett den, ser den live varje dag OCH jag har en 24" IPS som jag kör utökat skrivbord på, den är inte ens i närheten av färg och bild återgivning som 27 tummaren
Här kan du se bilder och beskrivning som ger en hum om hur bra skärmen verkligen är S27A950D

Och vad gäller betraktningsvinklarna, vad är det för argument? Jag sitter rakt framför min skärm, hur sitter du? Snett från sidan?

TS frågade efter en bra 27-tums skärm och S27A950D ÄR en bra 27-tums skärm.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackie:

TS frågade efter en bra 27-tums skärm och S27A950D ÄR en bra 27-tums skärm.

Ja, det är verkligen en bra spelskärm men tyvärr för dyr.

Jag skulle svara TS att köp BenQ EW2730 (bästa 27 tummaren under 3000 vad gäller bild) eller någon billig TN modell som BenQ G2750.

Permalänk

Tyckte jag det kändes värt att lägga nånstans mellan 5-6K på en skärm så visst, men just nu är inte den prisklassen intressant. Därför tänkte jag att för 3K borde man ändå kunna få en bra skärm, alla omdömen som folk skriver på tex prisjakt kan ju inte vara bull. Alla har vi olika bedömningar. S27A950D har dock en ball design, men kanske betalar endel för märket också.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

IPS nästan likvärdigt med OLED?

ha ha ha. Den var bra.

IPS är väldigt överskattat och när väl OLED kommer så kommer IPS skärmarna hamna på tippen illa kvickt.

Nja. Många föredrar faktiskt IPS i sina mobiler framför OLED. Sök på swedroid och du kommer hitta detta fenomen.

Tror inte alls det är omöjligt med en överlappning, dvs de absolut bästa IPS skärmarna kan prestera i närheten av de sämsta/första oledskärmarna. Men IPS kommer inte så mycket längre, medan OLED har enormt utvecklings potential.

Här är en när jag sökte lite snabbt,
http://www.swedroid.se/brist-pa-amoled-skarmar-desire-far-en-...

Citat:

Sammantaget kan man räkna ut att SLCD och AMOLED har en klar seger var, men att AMOLED dessutom tilldelas en liten seger vad gäller användbarhet i solljus. Resterande punkter är mer en fråga om personliga preferenser och hur man använder telefonen. AMOLED skulle således kunna betraktas som segrare, med 1.5 vs 1, men det förutsätter att man betraktar de olika punkterna som exakt lika mycket värda – och vi tvivlar på att svaret är så enkelt i verkligheten.

Citat:

Skulle nog föredra LCD pga läsvanligheten. [...]Så det känns som SLCD är en klar vinnare. [...]Jag byter min Desire mot en Desire med SLCD skärm i morgon om det är någon som är sugen ;)[...]Jag skulle välja SLCD över AMOLED pga bättre skärpa, SLCD's sämre konstrast/färgåtergivning spelar inte så stor roll så länge man inte har en AMOLED bredvid att jämföra med.[...] osv osv osv

edit: kanske det inte är ips det handlar om utan snarare lcd i allmänhet. Men vad jag vet är det IPS i iphone och ipad och ptja tycker inte det är sån vråååålstor skillnad. Oled är helt klart överhypat, eller om man kan se det; varför göra oled jättemycket bättre än lcd direkt när de istället kan mjölka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Vet inte varför jag orkar bry mig...

Du har sett den i action säger du men du har ingen själv. Hur kalibrerad var skärmen du tittade på? Färg, kontrast, ljus etc. Var den satt i Demo läge, var det i butik? Eller kanske det något fel på just den skärmen. Min skärm är hur bra som helst i både 2D och 3D, i både 60 och 120 Hz.

Det är skillnad på TN och TN, med det verkar folk inte förstå, jag har också sett den, ser den live varje dag OCH jag har en 24" IPS som jag kör utökat skrivbord på, den är inte ens i närheten av färg och bild återgivning som 27 tummaren
Här kan du se bilder och beskrivning som ger en hum om hur bra skärmen verkligen är S27A950D

Och vad gäller betraktningsvinklarna, vad är det för argument? Jag sitter rakt framför min skärm, hur sitter du? Snett från sidan?

TS frågade efter en bra 27-tums skärm och S27A950D ÄR en bra 27-tums skärm.

Du menar att betraktningsvinklar inte är viktigt? Strunt samma jag är övertygad om att du förstår vad jag menar. Jag har en kompis som har den skärmen och han har fått hjälp att kalibrera den. Jag är inte imponerad av vare sig färgerna eller betraktningsvinklarna. Färgerna är inte jämna över hela skärmen eftersom det är en tn och det har även med betraktningsvinklarna att göra. Det spelar ingen roll om man sitter framför skärmen.
Sen är det ju inte så ovanligt att folk som äger en skärm försvarar den till vilket pris som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooD:

Nja. Många föredrar faktiskt IPS i sina mobiler framför OLED. Sök på swedroid och du kommer hitta detta fenomen.

Tror inte alls det är omöjligt med en överlappning, dvs de absolut bästa IPS skärmarna kan prestera i närheten av de sämsta/första oledskärmarna. Men IPS kommer inte så mycket längre, medan OLED har enormt utvecklings potential.

Du kan inte jämföra mobilskärmar med stationära bildskärmar.

Anledningen till att LCD kan hävda sig på mobilsidan är att LCD:s bakgrundsbelysning är en fördel i utemiljö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Tyckte jag det kändes värt att lägga nånstans mellan 5-6K på en skärm så visst, men just nu är inte den prisklassen intressant. Därför tänkte jag att för 3K borde man ändå kunna få en bra skärm, alla omdömen som folk skriver på tex prisjakt kan ju inte vara bull. Alla har vi olika bedömningar. S27A950D har dock en ball design, men kanske betalar endel för märket också.

kolla mitt inlägg #15 för två förslag för 3 tusen, läs gärna recensioner på tftcentral.co.uk också så ser du att den första där är en kanonskärm. du får helt klart en riktigt bra skärm för de pengarna, OM du tar en 24-tumsskärm. vill du ha 27 tum så får du för den budgeten en bra skärm men inte någon toppmodell, och med samma upplösning som de mindre skärmarna. som jag sagt innan så anser jag att 27 tum mår bäst av en högre upplösning, och då får du punga ut med 5-6 tusen, så jag tycker 24 tum är ett bättre val om du inte vill spendera mer

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Alltså vilka fakebetyg folk ger den skärmen. (Patetiskt)
Jag har sett den in action och färgerna samt betraktningsvinklarna är rena rama skräpet. Kriminellt att ta så mycket betalt för en sådan usel skärm som det faktiskt är.

Du har helt rätt min vän. Samsungskärmen är ren skit och någon borde faktiskt arkebusera mig för att jag var idiotisk nog att köpa den i butik. Jag var naiv och hade sett den in action (dock var det filmvisning och inte spel) men efter några dagars användande upptäckte jag att mörka spel bara är att glömma pga. horribel backlight bleeding. Jag har varit i kontakt med Samsung och fått panelen utbytt tre gånger och fortfarande med samma horribla backlight bleeding. Kriminellt var ordet, och jag har lärt mig en läxa. Aldrig, aldrig mer köpa en skärm i butik. Nu är det postorder som gäller. Sjukt att S27A950D fått bra recensioner - vad är det för tomtar som hyllar denna skit? Mina föräldrars gamla 19" TN från 2002 har bättre uniformitet än Samsungsskiten.

Tydligen ska Samsungs nya 850D vara lika jävlig den, noll kvalitetskontroll hos Samsung med ljusmenstruation från helvetet som resultat.

Ja, jag är bitter. Men för er som tror att jag bär på något obefogat hat mot Samsung, ta en titt på den här bilden, tänk er att ni betalat 5000 kr för detta och att ni fått panelen utbytt tre gånger med samma resultat. Titta på bilden: http://imageshack.us/photo/my-images/545/blb2.jpg/

Jag säger det igen: 5000 kr.

Så, nu hoppas jag att det går upp för folk att Samsungs TN-skit ska undvikas som pesten. 750D / 950D rekommenderas överallt som bra 120hz:are, men tro inte på hypen. Hypen kan ha fel. Jag skulle nog placera Samsung 950D / 750D på tredje plats då det gäller hype som är missledande och skapar en massa lidande för mänskligheten (efter Adolf Hitler på 30-talet och rökning på 50 och 60-talen).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooD:

En TNpanel för otroliga 5000? Hoppas du trollar

skärmen har bättre färger än en IPS panel.
skippa skitsnacket nu och vakna upp.

(det är jag som har bilderna på den på prisjakt)

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericone:

Du har helt rätt min vän. Samsungskärmen är ren skit och någon borde faktiskt arkebusera mig för att jag var idiotisk nog att köpa den i butik. Jag var naiv och hade sett den in action (dock var det filmvisning och inte spel) men efter några dagars användande upptäckte jag att mörka spel bara är att glömma pga. horribel backlight bleeding. Jag har varit i kontakt med Samsung och fått panelen utbytt tre gånger och fortfarande med samma horribla backlight bleeding. Kriminellt var ordet, och jag har lärt mig en läxa. Aldrig, aldrig mer köpa en skärm i butik. Nu är det postorder som gäller. Sjukt att S27A950D fått bra recensioner - vad är det för tomtar som hyllar denna skit? Mina föräldrars gamla 19" TN från 2002 har bättre uniformitet än Samsungsskiten.

Tydligen ska Samsungs nya 850D vara lika jävlig den, noll kvalitetskontroll hos Samsung med ljusmenstruation från helvetet som resultat.

Ja, jag är bitter. Men för er som tror att jag bär på något obefogat hat mot Samsung, ta en titt på den här bilden, tänk er att ni betalat 5000 kr för detta och att ni fått panelen utbytt tre gånger med samma resultat. Titta på bilden: http://imageshack.us/photo/my-images/545/blb2.jpg/

Jag säger det igen: 5000 kr.

Så, nu hoppas jag att det går upp för folk att Samsungs TN-skit ska undvikas som pesten. 750D / 950D rekommenderas överallt som bra 120hz:are, men tro inte på hypen. Adolf Hitler var hajpad på 30-talet , rökning var hajpat under 50- och 60-talen, Samsungs TN-hån mot mänskligheten är hajpade idag.

Lider med dig, verkligen horribel BLB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Lider med dig, verkligen horribel BLB.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp.

Jag gick hårt mot Samsung i mitt förra inlägg, men som Landahl nämnde borde det vara kriminellt att ta 5000kr för en skärm med så grova fel som denna. I egenskap av medmänniska vill jag inte att andra ska råka ut för samma sak. Om ni vill prova turen med Samsung, kör beställning via postorder så har ni iaf inte förlorat något. Lär av mitt misstag