Nvidia i Italien skryter om Kepler på Facebook

Permalänk
Skrivet av Aldorf:

Så kommer motsvarigheten till 580 kosta over 9000kr om jag känner nvidia rätt.

Blir inte 2x7970 kort mycket dyrare än ett värsting kort från Nvidia så blir det köp av 2x7970. Så får mina 2x5870 gå i pension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

2gb är sjukt lite om vi tittar på 3x 30 tums i Nvidia suround eller Eyefinity.

Spelar själv med 3x 24 tums 1920x1080p x3 så 5760x1080p då kan du ju tänka dig 2560x1440 x3.

Vill ha mer VRAM !!! :D:D:D

Och då kör du med topp korte som mycket väl kan ha 3GB istället för ett kort i mellanklassen. Det här är ju uppföljaren till 560ti, det borde alltså vara flera nivåer med bättre kort på väg.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Kan inte Nvidia skaffa något motsvarande eyefinity? Annars kommer jag att fortsätta med AMD och inte ha några andra valmöjligheter. Fast jag är dock fortfarande väldigt nöjd med mitt 5750

Nvidia har ju det, kallas Nvidia Surround och är precis samma sak. Sen att man kan köra eyefinity på alla AMD singel kort är inte så mycket bättre eftersom man ändå måste köpa en DP>DVI konverter för 1000SEK när man istället på Nvidia sidan kunde lägga dom pengarna på en extra GTX460 för några hundringar extra och få en prestanda skjuss samtidigt!

Jag förstår inte gnället från Nvidia kritiker att dom inte kan köra tre skärmar på singelkort, det finns ju Nvidia kort som klarar 3 skärmar. GTX295, GTX590. tex.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dealerovski:

Nvidia har ju det, kallas Nvidia Surround och är precis samma sak. Sen att man kan köra eyefinity på alla AMD singel kort är inte så mycket bättre eftersom man ändå måste köpa en DP>DVI konverter för 1000SEK när man istället på Nvidia sidan kunde lägga dom pengarna på en extra GTX460 för några hundringar extra och få en prestanda skjuss samtidigt!

Jag förstår inte gnället från Nvidia kritiker att dom inte kan köra tre skärmar på singelkort, det finns ju Nvidia kort som klarar 3 skärmar. GTX295, GTX590. tex.

Nej.

Nvidia Surround är inget direkt svar på Eyefinity i dagsläget. Eyefinity är betydligt mer utvecklad och är lättare att använda främst pga att man klarar sig med en enda GPU. DP-adaptrarna kostar någon hundring bara, vart får du 1000kr ifrån? Moderna bra skärmar kommer med DP vilket gör detta till ett icke-problem oavsett.

Korten du nämner är fortfarande SLI-lösningar med en hel del brister. Galaxy/KFA2 har dock en del kort med deras egna lösning som fungerar med flera skärmar på en GPU men är långt ifrån lika smidig som AMD's lösning. Förhoppningsvis så har Nvidia lagt lite energi på att komma ikapp på detta område med Kepler-grafikkorten.

Permalänk
Medlem

Som du kanske förstår kör jag Nvidia Surround själv sen en tid tillbaka. Och jag begriper inte kritiken. Det är hur simpelt som helst att använda och flera konfigurerings möjligheter i kontroll panelen på nvidia. Dessutom stöds 3D surround redan från dag 1.

Att skryta med att kunna köra på singel gpu begriper jag inte eftersom prestanda mässigt är det inte kul med så få fps.

1000SEK kostade en dual dvi konverter från DP 1.5 år sedan.. krävs dual för att köra 120hz

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Hjälpsam

Fast de flesta nya skärmarna har DPI-ingång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dealerovski:

Som du kanske förstår kör jag Nvidia Surround själv sen en tid tillbaka. Och jag begriper inte kritiken. Det är hur simpelt som helst att använda och flera konfigurerings möjligheter i kontroll panelen på nvidia. Dessutom stöds 3D surround redan från dag 1.

Att skryta med att kunna köra på singel gpu begriper jag inte eftersom prestanda mässigt är det inte kul med så få fps.

1000SEK kostade en dual dvi konverter från DP 1.5 år sedan.. krävs dual för att köra 120hz

Jag är sugen på en tredje skärm men tänker inte spela på mer än en ändå. Varför ska jag då köpa två grafikkort?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

så länge det inte finns kantlösa skärmar för att köra fler än 1 skärm så är både Eyefinity & Nvidia surround ointressant, ser själv fram mot nästa hd upplösning, så kan man kanske gå över 30 " istället .Skulle inte vilja köra något spel med fler än 1 skärm med ett kort bara ,så dom som är så förtjusta i eyefinity ni måste verkligen gilla låg fps.
(sorry bidde lite trollning där)
Har för mig att Matrox har ett kort för 12 skärmar oxå men man ska ha nytta av det oxå

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dealerovski:

Som du kanske förstår kör jag Nvidia Surround själv sen en tid tillbaka. Och jag begriper inte kritiken. Det är hur simpelt som helst att använda och flera konfigurerings möjligheter i kontroll panelen på nvidia. Dessutom stöds 3D surround redan från dag 1.

Att skryta med att kunna köra på singel gpu begriper jag inte eftersom prestanda mässigt är det inte kul med så få fps.

1000SEK kostade en dual dvi konverter från DP 1.5 år sedan.. krävs dual för att köra 120hz

Prova bägge lösningarna, eller åtminstonde läs på, så ser du. Bägge fungerar även om Nvidias är mer begränsad.

Nu behöver man ju inte endast spela med flera skärmar, man kan ju även använda de till exempelvis arbete och liknande. Det går fortfarande bra att spela med ett grafikkort med flera skärmar, man får kompromissa med inställningarna. Valmöjligheter skadar ju inte?

Kanske läge att kolla vad som finns idag? Det finns billigare adaptrar idag, speciellt för Single link användare. Dual Link nämnde du förvisso inte innan men ska man av någon anledning köra 3D så får man acceptera extrakostnaderna som det tillför. De som kör högupplösta skärmar har förmodligen redan DP såvida de inte sitter på någon gammal skärm.

Skrivet av Ase:

så länge det inte finns kantlösa skärmar för att köra fler än 1 skärm så är både Eyefinity & Nvidia surround ointressant, ser själv fram mot nästa hd upplösning, så kan man kanske gå över 30 " istället .Skulle inte vilja köra något spel med fler än 1 skärm med ett kort bara ,så dom som är så förtjusta i eyefinity ni måste verkligen gilla låg fps.
(sorry bidde lite trollning där)
Har för mig att Matrox har ett kort för 12 skärmar oxå men man ska ha nytta av det oxå

Det är ingen som tvingar dig att använda mer än en skärm.

BF3 är förvisso ett tungdrivet spel men går likväl rätt bra att köra på tre skärmar med ett Radeon 7900 åtminstonde. Jag får en betydligt bättre spelupplevelse med min flerskärmsupplösning med något neddragna inställningar än vad jag får med en skärm med Ultra-preset.

Permalänk
Medlem

haha vilka sökningar de är på Nvidia

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ase:

så länge det inte finns kantlösa skärmar för att köra fler än 1 skärm så är både Eyefinity & Nvidia surround ointressant, ser själv fram mot nästa hd upplösning, så kan man kanske gå över 30 " istället .Skulle inte vilja köra något spel med fler än 1 skärm med ett kort bara ,så dom som är så förtjusta i eyefinity ni måste verkligen gilla låg fps.
(sorry bidde lite trollning där)
Har för mig att Matrox har ett kort för 12 skärmar oxå men man ska ha nytta av det oxå

Men vadå låg fps man köper inte 1x 7970 och kör BF3 på 3x 24 tums i 5760x1080 då är man ju konstig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av SteveK:

Steget från 40nm till 28nm innebär att allt bara tar hälften så mycket plats, så det är inte så konstigt.

Till er som klagar på VRAMen, AMDs 7800 serie har inte heller 3GB, och det är ju det som 660 ska slåss med. Deras top kort kanske får 3GB, men om inte så är det inget problem heller eftersom det troligen kommer dröja länge innan det krävs mer än 2GB av något.

Eh...Battlefield 3 i 1080p Ultra inställningar, drar ca. 1.6GB (alltså mer än vad GTX580 kan ståta med...dvs. att minnet blir flaskhalsen). Vänta du till Metro Last Light kommer ut så vill jag nästan lova att det drar en bra bit över 2 gb (de använder tesselering sjukt mycket mer än Dice gjorde i Frostbite 2).

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Det är därför jag kör med 3GB varianter av GTX580

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Nvidia har ju det, kallas Nvidia Surround och är precis samma sak. Sen att man kan köra eyefinity på alla AMD singel kort är inte så mycket bättre eftersom man ändå måste köpa en DP>DVI konverter för 1000SEK när man istället på Nvidia sidan kunde lägga dom pengarna på en extra GTX460 för några hundringar extra och få en prestanda skjuss samtidigt!

Jag förstår inte gnället från Nvidia kritiker att dom inte kan köra tre skärmar på singelkort, det finns ju Nvidia kort som klarar 3 skärmar. GTX295, GTX590. tex.

Vill inte behöva skaffa två nvidia grafikkort bara för att driva 3 skärmar. Kan inte heller pga värmen.
200:- kostade för övrigt min adapter, och den behöver du ju bara om du har en äldre skärm utan DP?

Nej Nvidia, skaffa eyefinity konkurrent så är jag kanske med och spelar med er igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

så länge det inte finns kantlösa skärmar för att köra fler än 1 skärm så är både Eyefinity & Nvidia surround ointressant, ser själv fram mot nästa hd upplösning, så kan man kanske gå över 30 " istället .Skulle inte vilja köra något spel med fler än 1 skärm med ett kort bara ,så dom som är så förtjusta i eyefinity ni måste verkligen gilla låg fps.
(sorry bidde lite trollning där)
Har för mig att Matrox har ett kort för 12 skärmar oxå men man ska ha nytta av det oxå

Tror alien ware har en Skärm utan kanter med "eyfinity"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Detta får du hemskt gärna fixa källa på

Det finns ingen källa. Med tanke på Nvidias position skulle jag bli väldigt förvånad om dom inte lever upp till förväntningarna.

Skrivet av bourne94:

Joo, tack det vet jag (vi?) allt.
Men det vi såg var mer att det var ganska rolig sambandskoppling med annonsen och artikeln.
Och att den kopplingen gjorde att det var ganska kul...

Det var inte riktat till dig utan till dom som inte förstår. Det vill säga långt från alla om man ser till kommentarerna om att Swec-redaktionen är så roliga och smaklösa (iPad - Foxconn tråden).

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd