Ska beställa tangentbord idag. Vilket ska jag välja av:

Permalänk
Medlem

Ska beställa tangentbord idag. Vilket ska jag välja av:

Som titeln säger. Jag vill köpa ett mechanical tangentbord som är hyffsat billigt, inget för 1200 kr. Jag har hittat 2 st som har de röda switcher:rna.

Vilket är bäst. Eller kanske inte finns ett ''bäst'' utan själv vad man gillar?

1. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618028 det jag bekymrar mig lite över på denna är att den inte har handledsstöd som den andra vilket

kanske är jobbigt om man ska spela länge, eller duger den lilla som finns?

2. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657579

edit: 3. ev http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649423#reviews den är ju 300 kr dyrare (och rea), men är det isåfall värt det? den har ju bara mer macro knappar och lampor vilket jag egentligen inte bryr mig om och dom alla 3 har ju samma switchers?

Va snälla och skriv vad ni tycker och ifall ni har det ena eller den andra

edit igen: Det står nog mest mellan Razer eller K90. Är det värt att lägga ner dom extra pengarna på K90n?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

razer all the way

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

indeed razer!

Permalänk

Det handlar mest om blåa eller röda brytare, vilka är radikalt olika.

Razer har som bekant blå, klickande brytare.

Permalänk
Medlem

har black widow sj, det tar ett tag att vänja sig vid att ctrl inte är knappen längst ned t.v, annars är det inte så dumt med tanke på priset.

Permalänk

Två av dessa har Sweclockers testat (Qpad & Corsair). Ta och kolla på reviewsen Corsairs fick inte riktigt så bra omdöme tex.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Säger bara att av de tangentborden, iaf om du skall spela, så gäller Qpad annars är det Razer.

Har faktiskt erfarenhet av alla 3 av de tangentborden (inte Qpad, jag har storebrodern MK-85 men det är nästan samma tangentbord) och Razer är det bästa om man vill ha ett högljutt tangentbord som passar bäst till att skriva på.

Corsairs tycker jag, precis som Sweclockers i sin recension, är överprisat och inte ett fullbordat mekaniskt tangentbord vilket är skämmigt för en sådan prislapp.

Qpad är ett bra tangentbord med ett skönt handledsstöd och jag kan faktiskt rekommendera det tangentbordet som det mest prisvärda utav de 3 valen förutsatt att det är för att spela på. Personligen gillar jag röda över blåa alla dagar i veckan då jag gillar tryckkänslan på röda switchar och det stör inte mig att de är lite trögare än blåa även för skrivande.

Razers är som sagt bäst för skrivande (för de flesta personer iaf) dock är det högljutt och har en lite annorlundare layout på knapparna vilket kan ta en bra tid att vänja sig vid (jag tog t.om. bort alla makro knappar då de rent av vart i vägen för mig) men om man tittar på tangentbordet medan man skriver så skulle nog något sådant inte störa en.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Inte provat de andra, men kan säga att jag är VÄLDIGT nöjd med min Razer (nr:1) planka! Blåa MX-blue är kanon imo. Huruvida de röda är bättre eller sämre kan jag inte svara på.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Har själv Qpad MK-85 och är mycket nöjd. Skillnaden mellan MK-85 och MK-50 är typ belysning och makroknappar som du ändå inte behövde. Kan inte säga något om de andra två men du borde kanske kolla in SweClockers recension av K90. Jonas verkade inte särskilt nöjd... Jag tycker du skall satsa på MK-50!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle undvika Razer. Jag har haft några av deras produkter då jag också blev indragen av deras popularitet och så. Men headset Razer Carcharias pajade efter cirka 2 månader, så fort har inget av mina andra headset pajat. Ljudet var ok med kvaliteten på själva desigen lackar och till slut glappade kablaget så mycket att jag fick pilla i 5-10 minuter varje gång för att få igång ljudet och tillslut gick det sönder. Och mitt Lycosa tangentbord är också dålig design, pianolack för att se flashight ut i två dagar sedan för jävla skitigt. Tangenter som glappar och inte funkar från och till. "N" tangenten har försvunnit flest gånger.
Det är i alla fall min erfarenhet. Många andra kanske har mycket bättre erfarenhet av de, men för mig så kommer jag undvika de.

Jag skulle välja Qpad MK-85 bara för att jag vill ha Qpad 50 + belysningen. Det andra som läggs till skiter jag i.
Anledningen till att jag skulle välja Qpad hellre än Corsair är helt på grund av att Corsair har rubber dome tangenter blandat med mekaniska brytare. För när du väl har vänt dig vid mekaniska brytare kommer det kännas riktigt kladdigt med rubber dome. Och det kommer du störa dig sjukt mycket på.

Så jag skulle valt Qpad MK-50 av de tre. Sen om du gillar Cherry-MX Blue mer än Red så ska du självklart välja Razer istället, men Qpad står över Corsair när det gäller Cherry MX Red.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar. Det blev razers tangentbord då den har fått bra recensioner på komplett

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kände på razer blackwiddow i affären... knapparna lät så mycket man blev nästan tokig och piltangenterna gnisslade som fan gnisslandet va säkert bara för att många känt på de i affären.. men ljudet av knapparna... usch.