Permalänk
Medlem

Köpråd, ASUS K53SD

Tjenare Sweclockers forum, jag är på jakt efter en alltiallo dator som jag hade tänkt ha ett par år frammåt. Inte så jätte mycket till spel främst utan mest allmänt surfande, film, fotoredigering m.m. Skulle givetvis tycka det vore kul ifall den klarade av Elder Scrolls: Skyrim, då jag verkligen älskade Oblivion då det kom. Ska ju inte klara Skyrim på högsta givetvis men acceptabelt.
Batteritiden struntar jag helt i, ska enbart vara stationerad hemma :).
Skärmen ska vara minst 14" annars kan det bannemig kvitta haha

Har kollat runt på HP och på Asus, verkar snygga och funktionella (sitter idag på en HP 6510B - Dags för uppgradering kände jag!)

Vad jag tänkte höra var först och främst ifall denna är prisvärd?
Jag kännde att det var bra processor, mycket minne på både Vram och ram, samt att det var smidigt att den hade numpad.
Dom flesta datorerna i den prisklassen brukar sitta med ett 1gb kort samt oftast Geforce 520M eller 540M, denna hade 610M lite nyare då.

Jag hade tänkt mig 5999 som maxbudget Kanske någon hundralapp upp o ner, men inget avsevärt.
Av kollat på prisjakt endel, men det är givetvis mycket som saknas på prisjakt, och det är dom klippen jag vill åt!

Tacksamma för alla svar och responser, kom givetvis med egna förslag om vad ni hade köpt osv

Permalänk

köpråd bärbar data

Skrivet av Tompisen:

Tjenare Sweclockers forum, jag är på jakt efter en alltiallo dator som jag hade tänkt ha ett par år frammåt. Inte så jätte mycket till spel främst utan mest allmänt surfande, film, fotoredigering m.m. Skulle givetvis tycka det vore kul ifall den klarade av Elder Scrolls: Skyrim, då jag verkligen älskade Oblivion då det kom. Ska ju inte klara Skyrim på högsta givetvis men acceptabelt.
Batteritiden struntar jag helt i, ska enbart vara stationerad hemma :).
Skärmen ska vara minst 14" annars kan det bannemig kvitta haha

Har kollat runt på HP och på Asus, verkar snygga och funktionella (sitter idag på en HP 6510B - Dags för uppgradering kände jag!)

Vad jag tänkte höra var först och främst ifall denna är prisvärd?
Jag kännde att det var bra processor, mycket minne på både Vram och ram, samt att det var smidigt att den hade numpad.
Dom flesta datorerna i den prisklassen brukar sitta med ett 1gb kort samt oftast Geforce 520M eller 540M, denna hade 610M lite nyare då.

Jag hade tänkt mig 5999 som maxbudget Kanske någon hundralapp upp o ner, men inget avsevärt.
Av kollat på prisjakt endel, men det är givetvis mycket som saknas på prisjakt, och det är dom klippen jag vill åt!

Tacksamma för alla svar och responser, kom givetvis med egna förslag om vad ni hade köpt osv

skulle säga att denna är nog nästan den bästa du kan få för det priset om du inte hittar nåt begangnat,gissade bara ungefär på skärmstorlek.
http://www.proshop.se/Barbar-dator/ASUS-N53SV-S1855V-15%2c6--...

Permalänk
Medlem

610M är inget bra grafikkort.

"The NVIDIA GeForce 610M is an entry level dedicated laptop graphics card and based on the same chip like the Geforce GT 520M or GeForce GT 520MX. "

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9116400 är ett ex på en i mitt tycke bra allround dator. Den klarar Skyrim m.m. på low-medium inställningar i native upplösning, vad jag kan förstå av informationen dvs.

Netonnet har många bra laptops i den prisklassen med.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/anvndningsomrde/spel

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Okej tack Laudanum för infon. Trodde jag hade hittat värsta klippet
Har suttit en stund av kvällen och kollat upp lite fler här är några exempel.

Acer Aspire 5750G

Acer AS5750G
Asus U46SV

Tyckte dock den förstnämnda av dessa verkade bäst, eller är jag inne på helt fel spår återigen? 630kort. Men verkar fått bättre betyg än 610, dock är det bara 1gbs kort, är det något man ska hänga upp sig på?
Är inget AMD fan så vill nog helst skippa den specifika datorn du postade tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompisen:

Okej tack Laudanum för infon. Trodde jag hade hittat värsta klippet
Har suttit en stund av kvällen och kollat upp lite fler här är några exempel.

Acer Aspire 5750G

Acer AS5750G
Asus U46SV

Tyckte dock den förstnämnda av dessa verkade bäst, eller är jag inne på helt fel spår återigen? 630kort. Men verkar fått bättre betyg än 610, dock är det bara 1gbs kort, är det något man ska hänga upp sig på?
Är inget AMD fan så vill nog helst skippa den specifika datorn du postade tyvärr

Acer håller verkligen inte länge. Dem har ingenting med kylning eller kvalité!

Permalänk
Medlem

Är ju fortfarande 2års garanti. Fel är ju till för att åtgärdas. Inte direkt kärnfysik att byta en fläkt och applicera ny kylpasta