Permalänk

Tv:n slocknar när det blir mörk bild?

Jo det är så att jag har haft detta problem ett tag nu och det börjar bli lite jobbigt.
Men iaf så blir tv:n svart (går inte i viloläge) ljud och allt funkar som vanligt och rör jag musen (har den kopplad till datorn) så börjar skärmen igen eller när det blir ljusare bild när jag typ kollar på film.

Trodde först att det berodde på grafikkortet eller någon inställning men blir samma när jag spelar om jag ska köra god of war 3 på ps3:an så slocknar tv:n när det laddar i början när det är mörk skärm men går igång när man kommer till en ljusare bild och som jag sa förut så funkar ljudet och allt sånt.
När jag har igång datorn så kan den va igång ända till skärmsläckaren går i om jag är på typ skrivbordet men slockna 3ggr på 5min i en film med mycket mörker och fattar inte vad som kan va fel.

Tv:n är en Philips LCD-TV 47PFL5604H

Permalänk
Medlem

Jag har en Sony KDL-40D3550 och den reagerar på nästan samma sätt. Den dimmar ner i mörka lägen då bilden är helt svart, och sen lyser han upp eller vad man ska kalla det. Vet inte riktigt vad som är meningen med det hela, antagligen nån form av strömsparing. Fast jag har då aldrig störts av det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag har också problem med min tv men på andra hållet, När det blir ljus bild över hela skärmen så sänks automatiskt kontrast/ljusstyrka dramatiskt och bilden blir mörk och sunkig.
Jag har stängt av alla strömsparningsfunkitioner och pillat runt bland inställningarna i timmar men det blir ändå såhär...
någon som vet något om detta?

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Hmm inte bara jag som har problem med sånt med andra ord