Shuttle visar barebones med Z77 och X79

Permalänk
Melding Plague

Shuttle visar barebones med Z77 och X79

Komponenttillverkaren Shuttle uppgraderar de kompakta prestandasystemen i XPC-serien med Intels styrkretsar Z77 och X79, den sistnämnda avsedd för påkostade arbetsstationer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu börjar vi snacka..... Det här kan jag definitivt tänka mig att köpa.

Permalänk
Avstängd

det här ser intressant ut för mitt kommande bygge!

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

det här ser intressant ut för mitt kommande bygge!

Wait... what?

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Kan bli intressant vid byte från min gamla processor/moderkort.:)

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Manneh:

Wait... what?

Nja, vi kan vell vara överens om att det isåfall blir ett "semi-bygge" då jag inte har för avsikt att köpa lådan färdigkonfigurerad från Shuttle eller någon annan möjlig återförsäljare. Dessutom har jag eventuellt för avsikt att genomföra en lite lättare modd för bättre luftflöde. Därav använde jag lite klumpigt definitionen bygge. Vilket jag iofs inte tycker är heeeeeelt fel heller.
Det är på senare tid som jag fått upp intresset för Barebone och Shuttle, dessutom nu när de rymmer schyssta komponenter och har ett nätagg som anses klara detta. Gällande nätagget är jag dock lite orolig för om de kommer låta som en mindre tornado när den pressas och burken värms upp....

Det blir antingen en askompakt prestandamaskin som denna eller en "tradinionellt" dator i sommar/höst.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Kan bli intressant vid byte från min gamla processor/moderkort.:)

Du är medveten om att en barebone är låda+moderkort som inte följer ATX-formfaktorn?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför, men jag har alltid tyckt riktigt illa om barebones. Tycker dom är fula!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]