Apple kan använda känselskärm i Ipad 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Vart kan man se streamen?

Du kan se den mot dessa länkar: http://www.macrumors.com/2012/03/07/live-coverage-of-apples-i...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

när kan man se dagens keynote ?

Permalänk

Fast:
" Philip Schiller (Senior VP, Apple) tweeted that there will be no live streaming, but they will make the video public as soon as the event ends up. "

Permalänk
Medlem

Är det någon som kommit på vad man ska med känselprylen till förutom när man skriver på det virtuella tangentbordet och förutom för blinda eller synnedsatta? Vilken mer information är direkt relevant vid användande?

Ska bli intressant iaf, förhoppningen är att Apple pushar branschen och får Androidplattorna att sjunka i pris.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie:

Ska bli intressant iaf, förhoppningen är att Apple pushar branschen och får Androidplattorna att sjunka i pris.

Vi får hoppas. Fanboy av Apple är jag verkligen inte, men med tanke på vad de "eventuellt" petar in i iPad3, utan att höja priset, sätter verkligen press på Androidtabletttillverkarna. Tex. Asus har ju ett helt gäng som kostar som en helt vanlig PC (ibm kompatibel) och lite till.

Det som kostar just nu I tablets är skärmen. ARM processorer kostar verkligen inte mycket. (Förutom vissa grafikkortstillverkares skrytbyggen).
*håller tummarna* att priserna pressas, och verkligen kan bli ett alternativ till "en budget PC".

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att det jag sett hittills (via engadgets liveblogg) varit något att hänga i julgranen.. trist.. märkligt att Apple alltid lyckas hypa sina produkter på detta sätt.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie:

Är det någon som kommit på vad man ska med känselprylen till förutom när man skriver på det virtuella tangentbordet och förutom för blinda eller synnedsatta? Vilken mer information är direkt relevant vid användande?

Så fort du gör något i verkligheten med dina händer så använder du din känsel. När du tar något omtåligt brukar man oftast kunna känna att det är omtåligt p.g.a. ytan, tar du något tungt kan det kännas kallt (stål) mm.

Du kan alltså göra göra GUI:et mer användarvänligt med att olika saker känns olika. Ser eoner med möjligheter att göra allt mer behagligt när man sitter med GUI:Et

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Kan de visa IOS? Bara massa appar och hårdvaruuppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det bara jag som får känslan av att man eventuellt övertolkar inbjudan? Eller har Apple lämnat liknande ledtrådar förut?

Tycker du?
Ex inbjudan till Iphone 4s,

Talk iphone, talking iphone, alltså Siri. Men det var ju väldigt svårt att gissa på förhand.

Inbjudan till den första macbook air.

Kanske minst kryptiskt, från 2005, ipod nano. Här menar man att nästa ipod ryms i myntfickan, vilket också är därifrån den presenteras under keynoten. Första ipoden och första ipod nano rymde lika mycket, 1000 låtar, men ryms i olika fickor, därav "here we go again"!

Finns nog fler exempel, men det var dessa jag kom att tänka på

Permalänk
Medlem

Så man måste betala för Movie grejen och allt annat?

Skärmen ser rätt saftig ut men om allt de gjort är att uppgradera hårdvaran och lagt till fler appar är jag ganska overwhelmed trodde de skulle komma ut med bättre grejer på OS fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Så man måste betala för Movie grejen och allt annat?

Skärmen ser rätt saftig ut men om allt de gjort är att uppgradera hårdvaran och lagt till fler appar är jag ganska overwhelmed trodde de skulle komma ut med bättre grejer på OS fronten.

Trodde du verkligen att du skulle få grattis appar?

Själv är jag ganska nöjd med dessa uppdateringar. Stämmer prestandasiffror för SoC så kommer nvidias försäljning bli väldigt lidande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Trodde du verkligen att du skulle få grattis appar?

Själv är jag ganska nöjd med dessa uppdateringar. Stämmer prestandasiffror för SoC så kommer nvidias försäljning bli väldigt lidande.

Med tanke på att en platta kommer att kosta över 5 papp med 4G och att det var en Apple app så trodde jag att den skulle följa med, då det känns som att det var en del av OSET*. De tjänar ju pengar på sales i själva appen med...

Om de bara addat appar och sånt känns det fan inte som en bra release alls, hårdvara har sina fördelar man jag är mycket mer intresserad av mjukvaran. Känns undermåligt som fan, det kan ifs vara för att jag sätt Win8 med splitscreen. Men det kändes som att Apple skulle kunna konkurrera bättre på mjukvarufronten.

Permalänk
Medlem

"Price drops by $100, $399 for a 16GB WiFi model." (ipad 2) Borde sätta press på Android.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme