Be Quiet bygger 80 Plus Gold och Platinum med Seasonic

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet bygger 80 Plus Gold och Platinum med Seasonic

Tyska Be Quiet beger sig till Cebit och visar upp några av de senaste produkterna, däribland nätaggregaten i serien Dark Power Pro och processorkylaren Dark Rock Pro 2.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Tyska Be Quiet beger sig till Cebit och visar upp några av de senaste produkterna, däribland nätaggregaten i serien Dark Power Pro och processorkylaren Dark Rock Pro 2.

Läs artikeln

och priset?

Permalänk
Medlem

Ser mycket fint ut!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Jävlar vad jag gillade fläktkontroll-funktionen! Kan bli riktigt grym!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk

Gillade agget! Kanske skulle byta ut mitt TX 950 mot det

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Entusiast

Ja, fler tysta nätagg åt folket!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hmmm, nytt nätaggregat kanske

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nätagget såg riktigt trevligt ut. Men cpu-fläkten... Vill folk verkligen ha dessa jättelika metallklumpar när det finns betydligt mer utrymmeseffektiva vattenkylningspaket?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Nätagget såg riktigt trevligt ut. Men cpu-fläkten... Vill folk verkligen ha dessa jättelika metallklumpar när det finns betydligt mer utrymmeseffektiva vattenkylningspaket?

Kan bara svara för mig själv men jag tycker inte om vatten och en stor kylare kyler mer effektivt än en mindre.

Jag kommer inhandla en stor kylare (Noctua D14) när jag kommer uppdatera burken och då kommer det vara en stor kylanordning för jag vill ha en så tyst burk som möjligt. Självfallet kommer jag inte överklocka. Drömmen hade ju varit att kunna kyla helt passivt men det går nog inte för man vill ju ha lite prestanda också.

Permalänk
Medlem

Många luftkylare är tystare än corsair och asetecs lösningar. Fint med ännu tystare seasonic-agg.

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Nätagget såg riktigt trevligt ut. Men cpu-fläkten... Vill folk verkligen ha dessa jättelika metallklumpar när det finns betydligt mer utrymmeseffektiva vattenkylningspaket?

Jag har själv Thermaltake HR2 som är enormt stor tillsammans med Llano X2:a och ett Seasonic 440W nätdel som är helt passiv. Och sen SSD på det.
Systemet är ljuvligt tyst och man hör knappt cpu kylaren ens när man lägger huvudet mot datorn. Vad gör det att kylaren tar upp mer än halva lådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Nätagget såg riktigt trevligt ut. Men cpu-fläkten... Vill folk verkligen ha dessa jättelika metallklumpar när det finns betydligt mer utrymmeseffektiva vattenkylningspaket?

Vart snor det utrymme? visst det kan bli problem med större minnen men i övrigt spela roll. Sen har vissa slutna vattenkit surrande pump så ska man inte klocka så mycket eller klocka och samtidigt vill ha en låg ljudnivå så är en towerkylare att föredra.

Spännande nätdelar måste jag säga, Seasonic har alltid varit herren på täppan men fläkten har varit en akilleshäl men Be-Quiet kanske har löst problemet! + Be-Quiet satsar lite mer på Sverige och Norden vilket kan resultera i bra priser.

Permalänk

Helt klart lovande produkter från en bra tillverkare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt att Seasonic och ljudallergikerna från Be-Quiet! dejtar..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Entusiast

Beställde "den vanliga" från cdon i slutet av januari, men den tog slut mellan att jag lade beställningen och att dom processera min order, så jag har ingen kylare än. Man kan ju hoppas att det blir en sån här som dyker upp istället

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli intressant att se om de lyckas slå Seasonic när det gäller ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Faaaan, precis köpt Pro c1 D:

Permalänk

Ska bli spännande att se vad den nya (Rev. 2) av nätagget Dark Power Pro 850W har att komma med. Sitter inne på den första versionen av nätagget som släpptes för några år sedan. Det är riktigt bra, men ljudnivån kan bli bättre samt att dom skulle kunna krympa ner det aningen då första versionen var något längre än standard. Verkar som just dessa saker åtgärdats nu, skulle kunna bli en vinnare. CPU-kylaren känns rätt spännande den med

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Skrivet av Airwolf:

Ska bli intressant att se om de lyckas slå Seasonic när det gäller ljudnivå.

Hi,

I think we have. In idle the fan is running so slow that it doesn't really matter if it's semi passive or super slow like with the Dark Power Pro 10. The real difference however will be at full load where we have quite some dB between us

Let's wait for the samples and the test on this side, soon soon...

Chris

Visa signatur

be quiet! on Facebook - Youtube - Homepage