Geforce GTX 670 Ti på bild

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrAdde:

Ser ut som en femma, det skär ju lixom in i mitten, på en sexa är det inget sådant.

->5 kolla där
->6 nu borde du se att det är en femma, eller har nvidia bara skrivit dåligt ?

The plot thickens

Du har ett helt vertikalt streck utefter hela vänster sida på tecknet. Det finns inget sådant på en femma.
Tysnittet är dessutom väldigt kantigt så att de skulle ha en mjuk inbuktning där för en femma känns inte så troligt. Jämför till exempel med det här typsnittet: http://www.dafont.com/squarefont.font

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av toxicstone:

Ser verkligen ut som en 5,a förstår inte hur folk kan tro det är en sexa, en sexa har en böjd form, radie på vänster sida menads 5,an ser ut som liggande L på överdelen, svårt förklara utan att visa

Fast nu har de ju ett fyrkantigt typsnitt vilket tydligt syns på nollan som är rektangulär. Samma sak syns tydligt på G:et.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zotamedu:

Du har ett helt vertikalt streck utefter hela vänster sida på tecknet. Det finns inget sådant på en femma.
Tysnittet är dessutom väldigt kantigt så att de skulle ha en mjuk inbuktning där för en femma känns inte så troligt. Jämför till exempel med det här typsnittet: http://www.dafont.com/squarefont.font

Egentligen en petitess, men vi kan nog vara överens om att det är svårt att se.

Logiskt sett borde det ju dock vara 670Ti, 570Ti makes no sense.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Fast nu har de ju ett fyrkantigt typsnitt vilket tydligt syns på nollan som är rektangulär. Samma sak syns tydligt på G:et.

Borde inte nederkanten av "sexan" vara kantig med då? Och varför är inte 7an rak (som ett speglat och uppochnervänt L)?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anders190:

Borde inte nederkanten av "sexan" vara kantig med då? Och varför är inte 7an rak (som ett speglat och uppochnervänt L)?

Nederkanten är ungefär lika kantig som både G och 0 på bilden. Ingen här som hävdar att det är en femma har haft lust att förklara varför det är ett helt streck ner på vänstersidan precis så som man förväntar sig av ett kantigt typsnitt vilket helt uppenbart används.

För att tysnittet ser ut så.

570 Ti existerar ju inte ens.

Fanns en marginellt bättre bild från originalkällan som med samma behandling av kontrast och lite uppljusning ser ut så här:

Där syns den raka linjen på vänster sida mycket tydligare och det kan alltså omöjligt vara en femma. Den påminner mycket mer om ett till G än en femma så de kanske är ett GTX G70TI för att vela till namnen lite till.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

Jag är förvirrad. Om 670 Ti är den andliga uppföljaren till dagens 560 Ti, borde inte då 680 vara uppföljaren till dagens 570. I så fall är 680:n inte den absoluta värstingen (bortsett från dubbelmackan).

Vad jag förstår pratar dem alltså inte om det ultimata (singelkärniga) flaggskeppet i nvidias uppkommande kepler-serie (GK100?). Utan om det snabbaste och mest påkostade kortet i GK104 "sub"serien.

Ja alltså jag är också jävligt förvirrad, vilken i helvete är flaggskeppet?!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Avstängd

Hur mycket bättre kommer detta bli tex mot mitt hd6950?
Iofs kan jag inte ens maxa ut det kortet med min core2 duo klockad till 3.3ghz o 4gb ram haha fan va den måst flaska?
Men när det aldrig kommera några nya roliga mmorpg spel som kan efterträda WoW så orkar ja aldrig uppgradera.. möjligen GuildWars 2 som kräver mera än en core 2 duo...
redigt off topic nu men va sugen på skriva lite skit

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

blev lite besviken hade hoppats på en upplyst nvidia logga som dem första ryktes bilderna på 480 visade

tycker det var snyggt pulserande nvidia logga

Permalänk
Medlem

De står ju GTX 570Ti på kortet och inte 670...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Skrivet av evgaftw:

Jag är förvirrad. Om 670 Ti är den andliga uppföljaren till dagens 560 Ti, borde inte då 680 vara uppföljaren till dagens 570. I så fall är 680:n inte den absoluta värstingen (bortsett från dubbelmackan).

Vad jag förstår pratar dem alltså inte om det ultimata (singelkärniga) flaggskeppet i nvidias uppkommande kepler-serie (GK100?). Utan om det snabbaste och mest påkostade kortet i GK104 "sub"serien.

Det verkar vara klart att GK104 kommer sitta i GTX 680, sägs överallt nu. Som artikeln på Swec säger sitter även GK104 i GTX 570 Ti också. Denna är då en "bantad" version, med färre cores och kanske lägre klockfrekvens. Sen kanske de kommer med en GK100 senare, som en ny toppmodell. Vad de kommer kalla den har jag ingen aning om. GTX 685?

Tror man får rikta in sig på prestanda i tester istället för modellserie. Om vad som sagts stämmer så kommer GK104 i GTX 680 vara snabbare överlag än HD 7970 men inte i alla tester. Om den inte är markant snabbare än HD 7970, tycker jag AMD får kudos eftersom deras kort funnits ute ett bra tag. Det har dessutom ryktats att AMD kommer med en uppskruvad variant för senare (för att svara på GK100?). Återstår förstås att se riktiga tester när GT680 släppts, först då vet man hur det ligger till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Nederkanten är ungefär lika kantig som både G och 0 på bilden. Ingen här som hävdar att det är en femma har haft lust att förklara varför det är ett helt streck ner på vänstersidan precis så som man förväntar sig av ett kantigt typsnitt vilket helt uppenbart används.

För att tysnittet ser ut så.

570 Ti existerar ju inte ens.

Fanns en marginellt bättre bild från originalkällan som med samma behandling av kontrast och lite uppljusning ser ut så här:
http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/670_2.jpg

Där syns den raka linjen på vänster sida mycket tydligare och det kan alltså omöjligt vara en femma. Den påminner mycket mer om ett till G än en femma så de kanske är ett GTX G70TI för att vela till namnen lite till.

På den där bilden är allt så pass suddigt att det mesta kan godtas. 0'an är dock mer rundad upptill än vad 5/6'an är med. Källbilden är dålig och det intressanta är som tidigare sagt inte vad det egentligen står utan hur kortet kommer prestera.

Det kan mycket väl ha funnits ett 570 Ti tidigare som man av någon anledning återanvänt kylaren ifrån. Dvs ett kort som aldrig kom i produktion. Tänk på alla 560-korten, inte helt omöjligt att ett 570 Ti-kort någon gång kan ha varit aktuellt men sedan bara skrotats. PCB't som visades förut såg ju även det ut att vara förproduktion/prototypaktigt vilket även denna kylare gör.

Permalänk
Medlem

Varför är kort med referensdesign så ovanliga?
Tycker inte tillverkarna att det är bra när värmen leds direkt ur chassit.
Det är nästan omöjligt att hitta ett tyst kort med referensdesign ju

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Retur1:

Varför är kort med referensdesign så ovanliga?
Tycker inte tillverkarna att det är bra när värmen leds direkt ur chassit.
Det är nästan omöjligt att hitta ett tyst kort med referensdesign ju

jotack referens skiten på har jag dålig erfarenhet av.. 8800GT singleslot kylaren, och mitt hd6950 referens över 40% fläktspeed är inte okej...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det verkar vara klart att GK104 kommer sitta i GTX 680, sägs överallt nu. Som artikeln på Swec säger sitter även GK104 i GTX 570 Ti också. Denna är då en "bantad" version, med färre cores och kanske lägre klockfrekvens. Sen kanske de kommer med en GK100 senare, som en ny toppmodell. Vad de kommer kalla den har jag ingen aning om. GTX 685?

Tror man får rikta in sig på prestanda i tester istället för modellserie. Om vad som sagts stämmer så kommer GK104 i GTX 680 vara snabbare överlag än HD 7970 men inte i alla tester. Om den inte är markant snabbare än HD 7970, tycker jag AMD får kudos eftersom deras kort funnits ute ett bra tag. Det har dessutom ryktats att AMD kommer med en uppskruvad variant för senare (för att svara på GK100?). Återstår förstås att se riktiga tester när GT680 släppts, först då vet man hur det ligger till.

Som allt annat får man ta det med en nypa salt och bara vänta och se. Tycker dock att dem är jäkligt sparsamma och snåla med information om en så pass viktig produkt som ska släppas om någon månad. Jag menar hur svårt kan det egentligen vara att ge någon enstaka typ av FAST information. Har sett en massa roadmaps, läckta specifikationer, namnförvirringar, etc. så till den grad att man nästan inte vet vilken (om någon) är den genuina, inga prestandatester, inte ens Cebit verkar ha någonting ordentligt OFFICIELLT (bara så vitt jag vet en hemlig pressinformation till journalister) herregud...

Jag vet vad ni tänker: dem vill bara "teasa", aptitretare bla bla bla men jag fick redan nog efter femtioelfte gången. Stop screwing around and show us the damn stuff! Men neeeeej bara sug pengar från våra plånböcker! (Förlåt om jag låter sur men jag tror jag har fått ut allt nu )

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retur1:

Varför är kort med referensdesign så ovanliga?
Tycker inte tillverkarna att det är bra när värmen leds direkt ur chassit.
Det är nästan omöjligt att hitta ett tyst kort med referensdesign ju

Det tycker nog alla är bra, men det är svårt att göra lika effektiv kylning med en sån lösning. Vad jag känner till så har alla svalare och tystare kort en lösning med flera fläktar som sprider värmen i chassit. De som säljer grafikkort med sådana kyllösningar utgår från att man har ett chassit och ventilation som klarar det. Ska man bygga ett kompakt chassi med ett kraftfull GPU så är det förstås något man måste tänka på.

Permalänk
Avstängd

T.o.m jag som inte är entusiast ser att det är en 2x 6pin där uppe.

#Ovanför fläkten syns en ensam strömkontakt, möjligtvis med sex pinnar#

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anders190:

På den där bilden är allt så pass suddigt att det mesta kan godtas. 0'an är dock mer rundad upptill än vad 5/6'an är med. Källbilden är dålig och det intressanta är som tidigare sagt inte vad det egentligen står utan hur kortet kommer prestera.

Det kan mycket väl ha funnits ett 570 Ti tidigare som man av någon anledning återanvänt kylaren ifrån. Dvs ett kort som aldrig kom i produktion. Tänk på alla 560-korten, inte helt omöjligt att ett 570 Ti-kort någon gång kan ha varit aktuellt men sedan bara skrotats. PCB't som visades förut såg ju även det ut att vara förproduktion/prototypaktigt vilket även denna kylare gör.

Så det har dykt upp massa svart som täcker över hålet som krävs nere i vänstra hörnet på båda bilderna fast det ligger inte massa extra svart på andra ställen på texten? Makes sense...

Ok så det finns två scenarion här.

1, Det är en läckt bild på ett väntat 670 Ti som troligtvis släpps inom en inte alltför avlägsen framtid.

2, Det är ett 570 Ti med en väldigt misshandlad femma, ett kort som aldrig exciterat mer än som koncept och bilden dyker upp nu, ett år senare.

Ockhams rakkniv någon?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det kan ju lätt vara en fejkad bild på ett 570Ti också.
Varken 260, 460 eller 560 Ti gick att köra med trippel-sli, men 670 ska plötsligt stödja det?

670 låter intressant i teorin, men man vill ju veta hur det presterar och vilken prisnivån är först.
Får det mer än 1.5GB minne och kostar mindre än 2500 så blir det nog en investering.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ja, det står GTX 670

:S tycker det ser riktigt ut som en 5:a men kan vara en 6:a med ett litet avhugget stycke som gör att det liknar en 5:a, jaja, förhoppningsvis är det kepler

Permalänk
Medlem

Ha Ha! 5 eller 6, det är den stora frågan. Att ni orkar!
Erkänner att jag också har stora förväntningar på Kepler.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Så det har dykt upp massa svart som täcker över hålet som krävs nere i vänstra hörnet på båda bilderna fast det ligger inte massa extra svart på andra ställen på texten? Makes sense...

Ok så det finns två scenarion här.

1, Det är en läckt bild på ett väntat 670 Ti som troligtvis släpps inom en inte alltför avlägsen framtid.

2, Det är ett 570 Ti med en väldigt misshandlad femma, ett kort som aldrig exciterat mer än som koncept och bilden dyker upp nu, ett år senare.

Ockhams rakkniv någon?

Bilden är så pass otydlig, källbilden alltså, att det inte säkert går att få ut någon info. Givet är ju att det borde stå GTX 670 Ti om det nu är så kåpan ser ut som kommer på referensmodellerna och ut i butik. Är det prototyp/förproduktions ex. så är det inte lika viktigt och man kan ha återanvänt en kylare från ett teoretiskt GTX 570 Ti som någon gång kan ha funnits i prototypform men aldrig lanserats. Jag utgår ifrån att det kortet aldrig avsetts från att visas upp officiellt och då kvittar det om det nu skulle vara fel namn på kylarkåpan. Kortet är GK104-kort, kylaren skulle i teorin kunna vara återanvänd alltså. Att det förmodligen borde finnas massproducerade kort med monterad kylning och tillverkarspecifika klisterdekaler påklistrade tvivlar jag inte på. Bilder på dessa kort borde inom kort läckas ut, bilden i nyheten föreställer troligen inte ett massproducerat kort.

Jag drar mig ur diskussionen över vilken siffra det är på bilden.

Permalänk

Kan garantera att det sitter en kines och flinar för sig själv när han funderar om han kan lura lika många med en minimal modifiering från 5 till 6 på texten han dremlade in på kortet som han först lurade folk att det skulle komma ett 570ti med.

Permalänk

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/670.jpg
Det är klart en femma. En sexa är inte bruten på vänstre nedre kant. Varför det står såhär? Vem vet. Photoshop verkar otroligt, snarare återanvända plastbitar kanske. Att 570ti släpps snart med liknande referenskylare kanske. NVIDIA älskar att släppa nya modeller (560, 560ti, 560 med fler cores, etc). Det står garanterat inte 670 på den, även om det hade varit mer logiskt. Det är omöjligt en sexa, oavsett font att rita en sexa sådär. Ni vill se en 6:a för att vi väntar på 600-serien bara.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerfherder:

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/670.jpg
Det är klart en femma. En sexa är inte bruten på vänstre nedre kant. Varför det står såhär? Vem vet. Photoshop verkar otroligt, snarare återanvända plastbitar kanske. Att 570ti släpps snart med liknande referenskylare kanske. NVIDIA älskar att släppa nya modeller (560, 560ti, 560 med fler cores, etc). Det står garanterat inte 670 på den, även om det hade varit mer logiskt. Det är omöjligt en sexa, oavsett font att rita en sexa sådär. Ni vill se en 6:a för att vi väntar på 600-serien bara.

jag ser en 6a för att jag tycker det ser ut som en.

din teori håller inte. kolla bara på ”G” Den är inte rak heller. vad blir namnet då?

Nä tror det är kameran som spelar oss ett litet spratt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Haha klockren, dock inte riktigt bevisande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sorry med din teori blir det "6TX 570 Ti", de staplade strömanslutingarna anytder att det är ett 670 Ti. Deras skumma font tillsammans med en dålig bildkälla ger intrycket av en femma. Men en femma är aldrig ansluten i slutet av böjen alltså är det bara en väldigt skum sexa och punkt sätter vi där -> .

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Man ska inte glömma power-anslutningen.

Det finns ingen GTX 570 som har enbart en 6-pin anslutning, eller ett "tower" där den andra 6-pin inte syns riktigt. Det finns bara på ryktade Kepler-kort. Alla GTX 570 jag känner till har två 6-pin anslutningar brevid varann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Man ska inte glömma power-anslutningen.

http://i.imgur.com/8yfyb.jpg

Det finns ingen GTX 570 som har enbart en 6-pin anslutning, eller ett "tower" där den andra 6-pin inte syns riktigt. Det finns bara på ryktade Kepler-kort. Alla GTX 570 jag känner till har två 6-pin anslutningar brevid varann.

Det har vi inte heller!

Skrivet av schitzo:

T.o.m jag som inte är entusiast ser att det är en 2x 6pin där uppe.

#Ovanför fläkten syns en ensam strömkontakt, möjligtvis med sex pinnar#

Permalänk
Medlem

Varför kapslar dom inte in hela kortet i en metallkåpa som de gjorde med Geforce 9 GX2? Mycket snyggare än att se PCB ytan.

http://www.google.se/imgres?q=geforce+9800+gx2&start=91&hl=sv...

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3