Cooler Master tar upp vattenkylning

Permalänk
Discokungen
Skrivet av shadowjolt:

Jo man har ju vant sig vid klena Corsair och Antec radiatorer vilket har fått mig att tro att den storleken är standard alltså tunna som ett knäckebröd

Haha, ja! Som någon annan skrev här i tråden så är 60mm ganska vanlig tjocklek på raddar, 40 och 50mm också!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hmm bir kanske ett sådan lösning då....men dyrt vet jag väl inte om man skulle säga att det är. För vad skulle det kosta i vanliga fall att köpa ett "riktigt" system?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer något riktigt fläskigt system snart där man använt en 80mm djup radiator. Finns ju gott om plats, bara fläska på!

Permalänk
Medlem

Det här var intressant!

Har tidigare haft tankar på att skaffa riktig vattenkylning, men har inte blivit av, dels för pris och dels för att det finns ganska många aspekter, vad man ska ha för slangkopplingar, vätska, block mm.

De andra LCLC (Low Cost Liquid Cooling) lösningarna som inte är påfyllningsbara gillar jag inte riktigt eftersom man inte på ett bra sätt kan kolla hur mycket som har dunstat och fylla på vid behov.
Så antingen får man gissa livslängden på systemet, ex 2 år, och sen 'kasta skiten'. Eller köra tills grejerna börja överhetta eller tills pumpen lägger av p.g.a. för mycket luft i systemet.

Detta verkar vara ett bra mellanting mellan de andra LCLC och 'riktig' vattenkylning.
Priset var inte så farligt heller, även om jag tycker att paketet med 120mm radiatorn kunde varit lite billigare.
Men om det är en kvalitetsprodukt, vilket verkar vara vad de siktar på, så är prisökningen mot budget lösningarna inte orimlig.

Någon som vet när de lanseras?
När de går att få tag på? (Om det är vid lansering eller om det blir "papperslansering")

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

@Admo

Om du tänkt att köra in en vätska med syfte att koka i ett kylsystem som inte är byggt för det kommer du att få problem, i bästa fall dålig kylning, i värsta fall spränger du något (troligtvis en rörkoppling) med tryckökningen.

Okej det var ju synd

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! vill se mer vattenkylning från Cebit

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det här var intressant!

Har tidigare haft tankar på att skaffa riktig vattenkylning, men har inte blivit av, dels för pris och dels för att det finns ganska många aspekter, vad man ska ha för slangkopplingar, vätska, block mm.

De andra LCLC (Low Cost Liquid Cooling) lösningarna som inte är påfyllningsbara gillar jag inte riktigt eftersom man inte på ett bra sätt kan kolla hur mycket som har dunstat och fylla på vid behov.
Så antingen får man gissa livslängden på systemet, ex 2 år, och sen 'kasta skiten'. Eller köra tills grejerna börja överhetta eller tills pumpen lägger av p.g.a. för mycket luft i systemet.

Detta verkar vara ett bra mellanting mellan de andra LCLC och 'riktig' vattenkylning.
Priset var inte så farligt heller, även om jag tycker att paketet med 120mm radiatorn kunde varit lite billigare.
Men om det är en kvalitetsprodukt, vilket verkar vara vad de siktar på, så är prisökningen mot budget lösningarna inte orimlig.

Någon som vet när de lanseras?
När de går att få tag på? (Om det är vid lansering eller om det blir "papperslansering")

Fast vattnet kan ju inte avdunsta om systemet är helt slutet:P?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Vattnet/lösningen dunstar genom slangen......på sikt, helt rätt.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Vattnet/lösningen dunstar genom slangen......på sikt, helt rätt.

Vad har du för belägg för det? tillverkarna lovar ca 50 000 timmars drift och så länge lär du knappast ens ha ditt system.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av DatorMuppen:

Vattnet/lösningen dunstar genom slangen......på sikt, helt rätt.

Men inte i ett slutet system...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Någon som vet när den kommer ut på marknaden?
Tänkte nämligen köpa en ny dator i april med Corsair H100 men Eisberg värkar mycket bättre och ligger i ungefär samma pris