spela online spel på pc till stor lcd tv skärm?

Permalänk

spela online spel på pc till stor lcd tv skärm?

Hejsan!
Ska försöka förklara mitt problem så bra som möjligt och hoppas Man får seriösa svar o guider o.s.v! hoppas jag är i rädd ämne...o fråga deta..

har en Sony 42 tum bravia lcd skärm kollar filmer surfar runt och m.m utan problem men här är de stora problemet jag inte än förstår sen ja köpte skärmen
för cirka 1 år sen köpte jag den och alltid när jag ska starta ett online spel exempel Wow - Star wars m.m så ser jag suddigt lite eller så måste jag gå närmare skärmen för läsa har ändrat resolutions olika har t.o.m haft minsta som är typ 800 x 600 på Datan då sen i spelet är det samma sak och ändå ser man lite sudigt och lite dåligt inte stora bokstäver har t.o.m ändrat resolution över 1000 desto större jag gör desto suddigare blir det på pc och på spelet... ändrat i tv instälningarna lite ochså men samma sak.. så frågan är är de grafikkortet som kanske inte klarar av så ny stark tv? eller kanske för tvn är för bred? kanske man ska köpa en som ser mer rak ut än bred om ni förstår vad jag menar... Exempel min polare har en Lg lcd 42 tum och han ser ganska bra men då är den mer rak än bred aktigt om ni förstår så hoppas nån kan förklara va är bäst...ska jag sälja min tv? och fixa en rakare? ellr är de grafikortet som behövs bytas?...

Grafikkort : geforce gt430

Permalänk
Medlem

Kör på TV'ns native upplösning och ta reda på hur du får pixelmappat med den.
Olika tillverkare kallar det för olika saker men det brukar gå att fixa till.