Intel kör e-sport på Cebit, glömmer Ivy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Intel kör e-sport på Cebit, glömmer Ivy Bridge

Processortillverkaren Intel håller hov för gamers på Cebit med Extreme Masters, en e-sporttävling i jätteformat. Några Ivy Bridge-baserade datorsystem syns dock inte till på mässgolvet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intel har gott om pengar.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Bäst att slå på livestream på LoL Intel Extreme Masters då!

De vill väl sälja av sina SB och tona ner IB just nu.

Permalänk
Medlem

intel värkar inte vilja disktuera ivy bridge?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

SK Gaming möter Polska ESC nu i Semifinal, bara o kolla in på Twitch.tv och IEM. Svenska Lions förlorade precis mot Na'Vi i Semifinal 1. Det är 12.000 som tittar på Semin.. 118.000 som tittar på League of Legends IEM.

Permalänk

Y U no speak Ivy Bridge language?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Intel har gott om pengar.

Men inte råd med booth babes
På tal om det, jag har väntat tålamodigt på detta men varken har hört eller sett några booth babes intervjuer från Jonas och Emil under CES.
Speciellt från intel som vanligvis slår stort även på detta
Typ senast ---> Länk

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SolidReactor:

Men inte råd med booth babes
På tal om det, jag har väntat tålamodigt på detta men varken har hört eller sett några booth babes intervjuer från Jonas och Emil under CES.
Speciellt från intel som vanligvis slår stort även på detta
Typ senast ---> Länk

Det blev ju ett jädra liv nyligen när en tillverkare hade snygga tjejer i montern.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Typ senast ---> Länk

Num num num... I do like them asian chicks

Skrivet av Zotamedu:

Det blev ju ett jädra liv nyligen när en tillverkare hade snygga tjejer i montern.

Du vet väl att man inte får ha kul i landet mellanmjölk

Permalänk
Medlem

Det är klart att de håller tyst om Ivy-bridge. Det finns ju Sandy-Bridge-E som de vill sälja slut på först.

Så ni som går och väntar på Ivy, se till att köpa slut på Sandy-prollarna först.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är klart att de håller tyst om Ivy-bridge. Det finns ju Sandy-Bridge-E som de vill sälja slut på först.

Så ni som går och väntar på Ivy, se till att köpa slut på Sandy-prollarna först.

De vill sälja slut på vanliga Sandy Bridge (socket 1155) inte "E" som är workstation versionen (socket 2011)....

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

De vill sälja slut på vanliga Sandy Bridge (socket 1155) inte "E" som är workstation versionen (socket 2011)....

Aha. Då har jag fattat fel. Jag trodde at -E var "Sandy-bridge Gen2" eller något ditåt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är helt klart något strul med 22nm tillverkningen, vilket det ryktats om på flera håll. Sen kan jag mycket väl tänka mig att de vill sälja slut på SB lagret, men det borde inte ta så värst lång tid för dem att göra det.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ligger sjuk i sängen och tittar på lol turneringen på storbildstv <3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broris:

Ligger sjuk i sängen och tittar på lol turneringen på storbildstv <3

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå lol turnering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Vadå lol turnering?

League of legends turnering?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Vadå lol turnering?

en turnering i lol? league of legends...

edit: broris hann före

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av richie.f:

en turnering i lol? league of legends...

edit: broris hann före

League of Legends

Permalänk
Medlem

Haha trodde att ni (Jonas o Emil) iaf visste att Intel brukar köra IEM på dom stora mässorna i Europa.
Är ju inte direkt första gången dom gör det med andra ord.

Hoppas att feast som spelar nu mot killer(2-1 till feast) kan ta hela skiten!
Tufft som bara den dock då han föst måste ta ut MC för att möta antigen MMA eller Puma i finalen.
Troligen MMA som tar det hela, har sett stark ut den senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Jag är ett HoN-fan så jag undviker LoL. Tittar istället på SC2

De kommer väl vänta till mässorna i sommar och visa upp Ivy Bridge.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

De körde ju samma grej redan 2010 när jag var där. Säkerligen innan dess, har ni inte sett detta innan sweclockers? Eller gör ni till det för nya tittare?

Grym känsla måste jag säga när man hittade en hel jävla hall i jämförelse med t ex. Någon ynka liten monter med glasögonfria 3D-tv's, även ifall de var grymt coola.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broris:

League of legends turnering?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha just det ja, kommer aldrig överens med den förkortningen ^^

Permalänk
Medlem

Om det skrivs LoL så borde man fatta att det är en förkortning, när man uttalar det så säger man dock inte lol utan man borde nog hålla sig till league of legends. Intel har haft en hel hall åt gaming evenemang i flera år på cebit, undrar hur de kunde ha missat det.

Permalänk
Relik 📜

Varför har alla fått för sig att vi inte har hört talas om IEM innan? Det handlar ju snarast om att visa för läsarna här på SweClockers vad som händer, vilket i det här fallet är gaming hos Intel. Alla är inte lika inkörda på samtliga ämnen.

PS. Dissade inte WoT, spelade det en del själv. Menade snarast att jag inte riktigt förstår varför just den titeln är representerad på mässgolvet, det finns dock säkert en bra anledning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Inte helt sant dock. Håller man ögonen öppna och är på rätt plats vid rätt tid så kan man få syn på ivy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

trodde inte LoL var så stort så dom fick va med där

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | Corsair VX 550 | Intel E8500 @ 3,9Ghz - thermalright ultra-120 extreme /w nexus 120mm 1000rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

Om det skrivs LoL så borde man fatta att det är en förkortning, när man uttalar det så säger man dock inte lol utan man borde nog hålla sig till league of legends. Intel har haft en hel hall åt gaming evenemang i flera år på cebit, undrar hur de kunde ha missat det.

Lollar lite åt dig nu....

LOL är ju en förkortning oavsett om man menar Leage Of Legend eller Laughing Out Loud

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollidude:

trodde inte LoL var så stort så dom fick va med där

LoL har ca 30 miljoner spelare, WoW har ca 10 miljoner,

En jämförelse på hur stort spelet är

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Arne-Mohammed:

Inte helt sant dock. Håller man ögonen öppna och är på rätt plats vid rätt tid så kan man få syn på ivy

Visst finns det Ivy på mässan, men knappast där Intel lägger fokus. Förståeligt dock, det skulle döda försäljningen av Sandy.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S