Apple lanserar Ipad med Retina Display

Permalänk
Medlem

ser hellre att jag är säker på att innehållet raderas än att jag kanske hittar den som tog sakerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ryktas om Samsung Galaxy Tab 11.6 med 2560 x 1600 och Exynos 5250 chipet 2GHz dual-core.

http://blog.gsmarena.com/samsung-galaxy-tab-11-6-with-a-2560-...

Kan tänka mig den plattan med Ubuntus ARM version.. num num num

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Jag tror att det ärr något sånt här han är ute efter och det är han inte ensam om.

Är han inte ute efter att köra desktop-OS-applikationer på sin mobila enhet?

Det där är ju en helt annan (smartare) grej.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Är han inte ute efter att köra desktop-OS-applikationer på sin mobila enhet?

Det där är ju en helt annan (smartare) grej.

Jo men om din mobila enhet ÄR din desktop så blir det ju samma sak, ja nästan i alla fall.

För övrigt kom jag precis hem ifrån jobbet med en enhet jag tänkte kolla upp mobila Ubuntu, äntligen! Ska bli riktigt kul helg.

Permalänk
Medlem

Intressant med gnäll på frontkameran, den är ändå tänkt för videosamtal... Hur många har perfekt täckning för att streama en videolänk med ljud i högre upplösning än den som sitter där?
Sen blir jag fortfarande förvånad över alla nissar som stirrar blint på Mpixlar och inte ens bryr sig om att kika vad det sitter för linser framför kameran!
Spelar ingen roll hur många Mpixlar du har om du nu inte vill kika vart budget linserna i plast sabbat bilden...

I kriget bland systemkamerorna med riktiga linser får dom gärna fortsätta pressa, men i mobilerna... Nej du...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av t_one21:

Intressant med gnäll på frontkameran, den är ändå tänkt för videosamtal... Hur många har perfekt täckning för att streama en videolänk med ljud i högre upplösning än den som sitter där?
Sen blir jag fortfarande förvånad över alla nissar som stirrar blint på Mpixlar och inte ens bryr sig om att kika vad det sitter för linser framför kameran!
Spelar ingen roll hur många Mpixlar du har om du nu inte vill kika vart budget linserna i plast sabbat bilden...

I kriget bland systemkamerorna med riktiga linser får dom gärna fortsätta pressa, men i mobilerna... Nej du...

Ja och sedan det absolut viktigaste vilket storlek och kvalité är det på CCD plattan? Finns ju en anledning till varför mobilkameror inte kan mäta sig med riktiga kameror trots att de i vissa fall har högre pixelantal.

Permalänk
Medlem

Bra lins eller ej men det faktum att det inte finns någon blixt sänker ju användbarheten dramatiskt. Nu räcker det inte med plattan utan man måste ändå ha en annan kamera med sig ifall ljusförhållandena skulle vara dåliga. Vad är det som gör att just Apple har så svårt att fatta något som har varit standard för kameraror sedan urminnes tider?

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Avstängd

När kan man börja förbeställa en platta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

När kan man börja förbeställa en platta?

vet inte
men jag var in i en butik idag och där så gick det inte,
han kollade på butiksdatorn om iPaden hade fått något produktnummer vilket den inte hade fått och gick alltså inte att förboka.

Permalänk
Skäggig legend

Sjukt att det inte blev mer rabalder i tråden :3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Det vet jag inte... tyckte jag läste något om det i tråden.

Men för 3000 kan jag eventuellt tänka mig en... kostar det mer så känns det kanske inte så troligt att jag köper en.
Se det är min "smärtgräns" för denna prylen jag inte behöver

Då får du nog köpa en begagnad

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kan det ta innan man får tag på en i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Hur lång tid kan det ta innan man får tag på en i Sverige?

Den 23:e mars släpps den i Sverige. Men man får nog vara alert om man vill hinna få någon av den första leveransen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Dessa program är väl ''olagliga'' Appstore raderar dom så fort dom kommer över dom

Haha skojar du eller? Finns massor av sådana program, varför skulle dem vara "olagliga"?

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det blir i Sverige, men de släpptes igår i Frankrike. Jag köpte min sent på kvällen igår (20-tiden) i Paris och då fanns det fortfarande ett stort lager kvar. Fö väldigt snygg butik: http://www.apple.com/fr/retail/opera/#galleryoverlay

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/