Permalänk
Skrivet av Rillepille:

Har för mig dom snackade om att man fick lägga upp några auctions per vecka gratis.

Åhå, det lär ju lovande, hoppas att det stämmer.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Donut:

Exactly. De slår tillbaka gold-farmer industrin rejält med RMAH.

Nja, dom gör väl snarare så att gold farmers får dubbla inkomst källor från sina botar. Ingame gold dom kan sälja via sina sidor, och items dom säljer på AH för irl cash. Tror inte RMAH kommer förs spelet i rätt riktning angående antal bots som springer runt, snarare tvärt om då alla kan tjäna irl pengar på o bota mycket enklare.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av knaz:

Nja, dom gör väl snarare så att gold farmers får dubbla inkomst källor från sina botar. Ingame gold dom kan sälja via sina sidor, och items dom säljer på AH för irl cash. Tror inte RMAH kommer förs spelet i rätt riktning angående antal bots som springer runt, snarare tvärt om då alla kan tjäna irl pengar på o bota mycket enklare.

Du är väl medveten om att om man lägger upp 10 objekt och inte får sålt något av dem, så förlorar du 1.5 USD eller 15cent per objekt, då det är en uppläggningsavgift på 15cent.

Så jag tror inte att dom kommer att våga lägga upp saker som dom inte vet garanterat blir sålda, för dom har helt enkelt inte råd att förlora dom pengarna, speciellt inte om dom styrs av olika intressegrupper i Asien.

Så nej, Botar lär inte existera, i alla fall inte för att lägga upp saker i RMAH, snarare för att samla objekt.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_Santa:

Du är väl medveten om att om man lägger upp 10 objekt och inte får sålt något av dem, så förlorar du 1.5 USD eller 15cent per objekt, då det är en uppläggningsavgift på 15cent.

Så jag tror inte att dom kommer att våga lägga upp saker som dom inte vet garanterat blir sålda, för dom har helt enkelt inte råd att förlora dom pengarna, speciellt inte om dom styrs av olika intressegrupper i Asien.

Så nej, Botar lär inte existera, i alla fall inte för att lägga upp saker i RMAH, snarare för att samla objekt.

Ingame guldmarknaden kommer inte bli mindre för att man kan köpa saker för irl pengar. Och självklart kommer även botföretagen lägga upp saker på RMAH när dom får dom eftertraktade sakerna. Det ända RMAH gör är att ge folk ett alternativ till att sälja saker över ebay och liknande sidor som man gjorde under D2 tiden. Då det finns en maxgräns på priserna finns ju risken att försäljningen av items kommer fortsätta att säljas via andra forum. Kolla på alla free to play spel där man kan köpa speciell ingame valuta dom har fortfarande dröser med goldsellers och bottar. Ofta tjänar man mer på att köpa gold än att lägga pengar på spelets special valuta och köpa items för guldet. Kommer förmodligen bli så i diablo med, folk köper saker för riktigt pengar för att sedan byta ut mot guld ist för att farma guldet.

Personligen kommer D3 spelas med enbart polare så man slipper spela med pay 2 win folket och fortfarande får uppleva den goda känslan av att förtjäna sina items. Dock inte omöjligt att man slänger upp lite items om man har tur med dropsen för att få tbax lite cash.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av knaz:

Ingame guldmarknaden kommer inte bli mindre för att man kan köpa saker för irl pengar. Och självklart kommer även botföretagen lägga upp saker på RMAH när dom får dom eftertraktade sakerna. Det ända RMAH gör är att ge folk ett alternativ till att sälja saker över ebay och liknande sidor som man gjorde under D2 tiden. Då det finns en maxgräns på priserna finns ju risken att försäljningen av items kommer fortsätta att säljas via andra forum. Kolla på alla free to play spel där man kan köpa speciell ingame valuta dom har fortfarande dröser med goldsellers och bottar. Ofta tjänar man mer på att köpa gold än att lägga pengar på spelets special valuta och köpa items för guldet. Kommer förmodligen bli så i diablo med, folk köper saker för riktigt pengar för att sedan byta ut mot guld ist för att farma guldet.

Personligen kommer D3 spelas med enbart polare så man slipper spela med pay 2 win folket och fortfarande får uppleva den goda känslan av att förtjäna sina items. Dock inte omöjligt att man slänger upp lite items om man har tur med dropsen för att få tbax lite cash.

Nog kommer det att finna botar, men inte för att fokusera på RMAH.

Det lär nog vara för att försöka sälja objekt för "in-game" valuta och sen försöka sälja den på RMAH tillsammans med en del "objekt".

Jag kommer att spela och njuta av spelet och lägga mycket fokus på RMAH för att dryga ut dom pengar man redan har varje månad. Är sjukskriven och har en del tid att slå ihjäl så att säga.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

tycker det är bra. det kommer ju antagligen inte innebära slutet för bots men de som kommer köpa grejer för pengar kommer ju betala via blizzard och inte via sites där de förlorar sina konton

Permalänk
Skrivet av chrono:

tycker det är bra. det kommer ju antagligen inte innebära slutet för bots men de som kommer köpa grejer för pengar kommer ju betala via blizzard och inte via sites där de förlorar sina konton

Precis.

Sen kommer objekten att kosta max 250 USD, då det är maxbeloppet som kontot klarar av.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

Tycker det är idiotiskt med RMAH.

Varför: Ja, EGENTLIGEN, hur svårt är det för Blizzard att pixla in super mega epic vapen och sälja det för låt säga 250USD
Alltid någon som går på det. Jag säger inte att dom gör det, men säg varför dom inte skulle göra det.

Det kommer bli liksom Forsaken World och Dungeons and Dragons Online att det kommer bli klyftor mellan spelarna. När det finns gear och uppgraderingar man kan köpa för riktiga pengar.
De som har pengar kan köpa sig till det bästa gearet...

Är det inte lika bra att låta alla kämpa lika mycket istället för att glida på bananskal?

Jag såg fram emot detta spelet tills jag fick reda på detta med RMAH, nu är det som vilket
pengasugande vampyrspel som helst, inget av intresse, enligt mig.
Men visst ni som anammar detta och tycker att det är roligt, kul för er.

Jo för övrigt, säg att man (jag kanske är orealistisk nu) säljer gear och vapen för 23000:- behöver man inte betala skatt/deklarera för det då?

Off Topic: Jag vet inte heller hur många som har tänkt på det, men idag släpper vissa halva spel, resten av spelet kan köpas som DLC för att få någon form av helhet. Ett spel du köper för 399:- kostar i sista slutändan kanske 800:-, Bioware är duktiga på detta för att statuera ett exempel, Dragon Age pratar jag givetvis om då. Finns ganska mycket DLC dit. Som i slutändan faktiskt kostar en ansenlig hacka, nu är förstås inte Dragon Age lika dyrt som det var i början, men jag tror ni hajar hela ''konkarongen'' med vad jag menar.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Tycker det är idiotiskt med RMAH.

Varför: Ja, EGENTLIGEN, hur svårt är det för Blizzard att pixla in super mega epic vapen och sälja det för låt säga 250USD
Alltid någon som går på det. Jag säger inte att dom gör det, men säg varför dom inte skulle göra det.

Det kommer bli liksom Forsaken World och Dungeons and Dragons Online att det kommer bli klyftor mellan spelarna. När det finns gear och uppgraderingar man kan köpa för riktiga pengar.
De som har pengar kan köpa sig till det bästa gearet...

Är det inte lika bra att låta alla kämpa lika mycket istället för att glida på bananskal?

Jag såg fram emot detta spelet tills jag fick reda på detta med RMAH, nu är det som vilket
pengasugande vampyrspel som helst, inget av intresse, enligt mig.
Men visst ni som anammar detta och tycker att det är roligt, kul för er.

Jo för övrigt, säg att man (jag kanske är orealistisk nu) säljer gear och vapen för 23000:- behöver man inte betala skatt/deklarera för det då?

Off Topic: Jag vet inte heller hur många som har tänkt på det, men idag släpper vissa halva spel, resten av spelet kan köpas som DLC för att få någon form av helhet. Ett spel du köper för 399:- kostar i sista slutändan kanske 800:-, Bioware är duktiga på detta för att statuera ett exempel, Dragon Age pratar jag givetvis om då. Finns ganska mycket DLC dit. Som i slutändan faktiskt kostar en ansenlig hacka, nu är förstås inte Dragon Age lika dyrt som det var i början, men jag tror ni hajar hela ''konkarongen'' med vad jag menar.

Inte riktigt.... har spelat båda spelen till sk. "end game".

1. Det finns inte en chans i världen att man kan köpa den bästa utrustningen i DDO i shoppen, inte ens nära, den måste man farma material till för att sedan crafta den, vilket ör GreenSteel utrustningen, så där har du fel.

2. I Forsaken Worlds går det inte att köpa gear, dock går det köpa guld som man använder specifikt i shoppen, men det är långt ifrån den bästa utrustningen i spelet, dem måste man farma i RAIDS och som blir "bind on pickup", så dom går inte att sälja på AH i spelet.

Sen VET jag att oavsett om det finns RMAH eller ej, så kommer man alltid att kunna köpa saker illigalt via webshoppar á la Asian-Style.

Sen kommer "greefers" alltid att pyssla på med sådan form av handel, så kallad Buy to Win, det går inte att frånkomma, tyvärr, men dom är heller inget att bry sig om, det är inga ELIT spelare som oss andra som spelar och tjänar sina egna saker, vi vet vilka vi är och dom vet vilka dom är, det räcker för mig.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingrags:

Jag tycker att det r lite kul. Jag är en av dem som kommer att skjuta in pengar och handla saker på RMAH. Pay to win!

Cash is King tydligen.

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Skrivet av Acco22:

Cash is King tydligen.

Cash är ALLTID king
När man inte spenderar dem, utan tjänar dem på andra som inte har tid att spela som man ska.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

Ni som vägrar det så kallade "pay to win", ska ni grinda i fem år för att hitta er uberyxa själv och under tiden behålla era stavar som ni hittar med er Barbarian. Förstår inte riktigt synsättet "nae jag ska hitta mina grejor själv".

Permalänk
Medlem

http://us.battle.net/d3/en/services/auction-house/info#q7

"cash out" är alltså något som kallas en "advanced feature" och inte är tillgängligt överallt från start, samt kommer "ha extra avgifter"
Vågar man gissa på Att det endast kommer fungera i USA och att det blir typ 50% avgift?

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

http://us.battle.net/d3/en/services/auction-house/info#q7

"cash out" är alltså något som kallas en "advanced feature" och inte är tillgängligt överallt från start, samt kommer "ha extra avgifter"
Vågar man gissa på Att det endast kommer fungera i USA och att det blir typ 50% avgift?

Nope, kommer att funka med alla konton så vitt jag vet, dock måste man aktivera den funktionen genom att ladda sitt "BattleNet" konto med ett startkapital, sen är det bara att trycka på "Cash out" som du säger när man sålt ett objekt, den frågan får man på varje enskilt objekt man säljer.

Blizzard kommer att ta ut en sk. "listing fee" en liten avgift som just nu ligger på 15cent (Beta-cent) för att lägga upp det objekt man vill sälja, vilket dom behåller oavsett om du fått dit objekt sålt eller ej, och får du det objekt du lagt upp sålt så tar dom ytterligare en liten avgift på nuvarande 65 cent (beta-cent) som det heter i nuläget.

Sen vill man ta ut pengarna eller "Cash out" som du säger så tar dom en liten extra avgift av det också, som dock inte är bestämd ännu så som dom andra avgifterna. och ytterligare en avgift från PayPal då dom skall sin avgift för att flytta över pengarna till ditt bank-konto.

Oavsett att det låter som om det är mycket då det är flera olika avgifter, men dom är egentligen ganska låga med tanke på att dom måste betala sina avgifter till olika myndigheter för att kunna ha en sådan trevlig funktion för oss spelare som vill tjäna en hacka på att ha det trevligt, eller se det som deras sätt att tjäna lite pengar istället för en månadsavgift i ett onlinespel, spela gratis betala en liten summa för att få tillgång till vissa funktioner.

Jag tror att det kommer att funka hur fint som helst när det väl släpps, förhoppningsvis i April som så många säger.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Vecwo:

Ni som vägrar det så kallade "pay to win", ska ni grinda i fem år för att hitta er uberyxa själv och under tiden behålla era stavar som ni hittar med er Barbarian. Förstår inte riktigt synsättet "nae jag ska hitta mina grejor själv".

Håller med dig, vem bryr sig, huvudsaken att personen som spelar karaktären är nöjd med hur han gjort så borde det inte vara något att klaga över.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_Santa:

Nope, kommer att funka med alla konton så vitt jag vet

Sen vill man ta ut pengarna eller "Cash out" som du säger så tar dom en liten extra avgift av det också, som dock inte är bestämd ännu så som dom andra avgifterna.

Vore nice med en källa, då det du påstår direkt motsägs mot FAQ:en på blizzards officiella sida jag länkade till:
http://us.battle.net/d3/en/services/auction-house/info#q7

Citat:

Not all regions will support this advanced feature at launch. Region-specific details, as well as details regarding which third-party payment services will be supported and the fee that Blizzard will charge for the cash-out process, will all be provided at a later date.

Så, antingen är det fortfarande frågatecken kring detta, eller så håller Blizzard inte ens sin egna FAQ uppdaterad

Permalänk
Skrivet av Vecwo:

Ni som vägrar det så kallade "pay to win", ska ni grinda i fem år för att hitta er uberyxa själv och under tiden behålla era stavar som ni hittar med er Barbarian. Förstår inte riktigt synsättet "nae jag ska hitta mina grejor själv".

Känslan över att ha kämpat med något under en längre tid för att få det man vill ha. Obeskrivlig.

Hur kul är det att få något utan att kämpa för det? Sjukt boring, resan är ju allt.

Och personligen tycker jag att dom överväger att tillåta RMAH i hardcore är så värdelöst och jag blir nästan lite bitter.
Är det hardcore så är det hardcore.

Spänningen, adrenalinet som flödar att vapnen och utrustningen kanske inte håller och om man klarar en boss och det droppas ett legendary vapen. Mmmmm ÖL.

Men jag antar att dom som vill köpa vapen i hardcore (om det går igenom) är spelare som kommer lägga spelet på hyllan när dom har klarat alla nivåerna, för dom har gjort sitt i spelet. Över till nästa spel.....

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Vore nice med en källa, då det du påstår direkt motsägs mot FAQ:en på blizzards officiella sida jag länkade till:
http://us.battle.net/d3/en/services/auction-house/info#q7

Så, antingen är det fortfarande frågatecken kring detta, eller så håller Blizzard inte ens sin egna FAQ uppdaterad

Har faktiskt ingen aning, det jag skrev var det jag läst på ett par olika ställen så jag tänkte att om det står på olika ställen så lär det nog vara så.
Dock så tror jag att det kommer att funka, då dom redan kopplat "PayPal" funktionen så att man kan ansluta ett sådant till BattleNet kontot.

Eller jag hoppas i alla fall att det kommer att funka vid release.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Känslan över att ha kämpat med något under en längre tid för att få det man vill ha. Obeskrivlig.

Hur kul är det att få något utan att kämpa för det? Sjukt boring, resan är ju allt.

Ja och nej, det beror på vem som spelar spelet, det finns dom som inte fixar att spela spelet med den tid det tar då dom har "ett liv" som dom säger.
För den kategorin folk så är det högst tänkbart att köpa för att klara saker när dom väl har tid att spela en stund, och då vill dom slippa sitta och nöta på ett och samma ställe.

Dock håller jag med dig, det är "SJUKT BORING" att köpa till sig alla saker, jag kommer att vara en av dom som samlar och säljer till dessa människor.

Skrivet av Kadjoopplo:

Och personligen tycker jag att dom överväger att tillåta RMAH i hardcore är så värdelöst och jag blir nästan lite bitter.
Är det hardcore så är det hardcore.

Spänningen, adrenalinet som flödar att vapnen och utrustningen kanske inte håller och om man klarar en boss och det droppas ett legendary vapen. Mmmmm ÖL.

Där håller jag med dig till 100% HARDCORE är HARDCORE och då skall man göra allt själv utan köpes-prylar.
Dock håller nog inte Blizzard med där, för dom vill ju tjäna pengar... visst det vill jag med... men jag anser att vill dom ha RMAH i Hardcore så visst, det är till min egen fördel då jag kommer att fokusera en stor del på RMAH och folk som är villig att betala för virtuella föremål som dock kan hjälpa en bit på traven.

Andras DÖD mitt LEVEBRÖD! (Extra inkomst)

Skrivet av Kadjoopplo:

Men jag antar att dom som vill köpa vapen i hardcore (om det går igenom) är spelare som kommer lägga spelet på hyllan när dom har klarat alla nivåerna, för dom har gjort sitt i spelet. Över till nästa spel.....

Mest troligtvis så lär det vara så som du säger, tills dom känner att det rycker i Diablo-fingret igen.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk

Håller med i allt det du säger, hemska tomte :P.

Skrivet av Evil_Santa:

Ja och nej, det beror på vem som spelar spelet, det finns dom som inte fixar att spela spelet med den tid det tar då dom har "ett liv" som dom säger.
För den kategorin folk så är det högst tänkbart att köpa för att klara saker när dom väl har tid att spela en stund, och då vill dom slippa sitta och nöta på ett och samma ställe.

Dock håller jag med dig, det är "SJUKT BORING" att köpa till sig alla saker, jag kommer att vara en av dom som samlar och säljer till dessa människor.

Precis, men om dom nu har ett liv. Varför ska dom då in och härja i hardcore? Jag ser det som att Blizzard har delat in spelet för 2 grupper. Den första som jag tror är den minsta är dom som lirar hardcore. Detta ska vara tufft, det ska finnas en del items som inte kan hittas i softcore.

Den andra gruppen, dom som har "ett liv" som dom så fint säger är och kommer vara den största gruppen. För dessa finns softcore. Visst det finns människor som vill ha allt av båda delarna och det går. Men då blir slutresultatet bara "ok". WoW är väl ett typexempel på det. Själva belöningen att spela 2-3 timmar extra betalar sig inte. Det blir ingen utmaning.

Skrivet av Evil_Santa:

Där håller jag med dig till 100% HARDCORE är HARDCORE och då skall man göra allt själv utan köpes-prylar.
Dock håller nog inte Blizzard med där, för dom vill ju tjäna pengar... visst det vill jag med... men jag anser att vill dom ha RMAH i Hardcore så visst, det är till min egen fördel då jag kommer att fokusera en stor del på RMAH och folk som är villig att betala för virtuella föremål som dock kan hjälpa en bit på traven.

Andras DÖD mitt LEVEBRÖD! (Extra inkomst)

Jo, jag håller helt med och tyvärr kommer det bli så. Men jag står fast vid hela mitt hjärta att om blizzard bestämmer sig för att öppna RMAH för hardcore så försvinner den där känslan av att ha kämpat sig till något. Tråkigt att man inte kan se på andra spelare om dom har köpt eller inte.
Märk väl, jag har inte emot att man kan "tjäna pengar på att spela" jag själv kommer nog att sälja en del föremål, men jag tycker inte det hör hemma i hardcore.

Skrivet av Evil_Santa:

Mest troligtvis så lär det vara så som du säger, tills dom känner att det rycker i Diablo-fingret igen.

Ja, men då blir det bara ett spel som går ut på att slaya monster utan den där belöningen som gör att man spelar och spelar i timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Känslan över att ha kämpat med något under en längre tid för att få det man vill ha. Obeskrivlig.

Hur kul är det att få något utan att kämpa för det? Sjukt boring, resan är ju allt.

Och personligen tycker jag att dom överväger att tillåta RMAH i hardcore är så värdelöst och jag blir nästan lite bitter.
Är det hardcore så är det hardcore.

Spänningen, adrenalinet som flödar att vapnen och utrustningen kanske inte håller och om man klarar en boss och det droppas ett legendary vapen. Mmmmm ÖL.

Men jag antar att dom som vill köpa vapen i hardcore (om det går igenom) är spelare som kommer lägga spelet på hyllan när dom har klarat alla nivåerna, för dom har gjort sitt i spelet. Över till nästa spel.....

Jag håller med och vill också spela spelet för att samla ihop och hitta saker men hur stor är chansen att hitta drömvapnet till just sin klass? Vill man ha det får man antagligen handla till sig det genom ah i alla fall och då troligtvis på rmah där värstingvapnen kommer vara listade. Byta grejor är ju en del av spelet.

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Håller med i allt det du säger, hemska tomte :P.

Precis, men om dom nu har ett liv. Varför ska dom då in och härja i hardcore? Jag ser det som att Blizzard har delat in spelet för 2 grupper. Den första som jag tror är den minsta är dom som lirar hardcore. Detta ska vara tufft, det ska finnas en del items som inte kan hittas i softcore.

Den andra gruppen, dom som har "ett liv" som dom så fint säger är och kommer vara den största gruppen. För dessa finns softcore. Visst det finns människor som vill ha allt av båda delarna och det går. Men då blir slutresultatet bara "ok". WoW är väl ett typexempel på det. Själva belöningen att spela 2-3 timmar extra betalar sig inte. Det blir ingen utmaning.

Jo, jag håller helt med och tyvärr kommer det bli så. Men jag står fast vid hela mitt hjärta att om blizzard bestämmer sig för att öppna RMAH för hardcore så försvinner den där känslan av att ha kämpat sig till något. Tråkigt att man inte kan se på andra spelare om dom har köpt eller inte.
Märk väl, jag har inte emot att man kan "tjäna pengar på att spela" jag själv kommer nog att sälja en del föremål, men jag tycker inte det hör hemma i hardcore.

Ja, men då blir det bara ett spel som går ut på att slaya monster utan den där belöningen som gör att man spelar och spelar i timmar.

Precis.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

Oavsett om RMAH kommer till Hardcore eller inte så kommer folk byta saker för riktiga pengar.
RMAH är mera ett verktyg som gör att det blir mera säkert för spelare.

Men varför bry sig så mycket om vad andra gör/kan göra?
Vill ni spela Hardcore utan att byta items med andra spelare så gör det!
Vad är bäst? Att det finns alternativ eller att det inte finns några alternativ?

Jag har själv varit emot mycket som kommit till D3 men i slutet är det ändå upp till vad spelare väljer att göra, man måste inte göra som alla andra.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Vecwo:

Vill man ha det får man antagligen handla till sig det genom ah i alla fall och då troligtvis på rmah där värstingvapnen kommer vara listade. Byta grejor är ju en del av spelet.

Ja, det är nog precis så det kommer att bli, och till fördel för oss som vill sälja saker, dock säger jag inte att det är den optimala lösningen.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Reap:

Oavsett om RMAH kommer till Hardcore eller inte så kommer folk byta saker för riktiga pengar.
RMAH är mera ett verktyg som gör att det blir mera säkert för spelare.

Men varför bry sig så mycket om vad andra gör/kan göra?
Vill ni spela Hardcore utan att byta items med andra spelare så gör det!
Vad är bäst? Att det finns alternativ eller att det inte finns några alternativ?

Jag har själv varit emot mycket som kommit till D3 men i slutet är det ändå upp till vad spelare väljer att göra, man måste inte göra som alla andra.

Bra skrivet, instämmer till 100%.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

Om man lyckas göra sig en lite större slant på RMAH, är den någon som har koll på om dessa pengar skall skattas? Och i så fall vart gränsen går osv?

Visa signatur

Kunskapens rot är bitter men dess frukter söta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Tycker det är idiotiskt med RMAH.....

Några synpunkter.
1. Oavsett om Blizzard har ett RMAH eller ej så KOMMER saker att säljas för riktiga pengar. Det Blizzard vill är att få en del av kakan och genom detta så kommer de gissningsvis att lägga en hel del resurser på att stoppa dupande och bottande. Vilketju är positivt för alla, oavsett om man använder RMAH eller ej.

2. Alla som spelat d2 inser snabbt att en jävligt stor del av alla spel var s.k. "tradegames". Byteshandel har alltid varit en stor del av Diablo och auktionshuset är ett sätt att göra det smidigare och säkrare för de bytande parterna.

3. Självklart så behöver du skatta på pengar du tjänar, men det har inget med Blizzard att göra överhuvudtaget.

Skrivet av Ellac:

Om man lyckas göra sig en lite större slant på RMAH, är den någon som har koll på om dessa pengar skall skattas? Och i så fall vart gränsen går osv?

Som ovan, gör du dig en inkomst så är det väl klart att du skall skatta på pengarna. Att det sedan kan vara svårt att spåra att du fått en inkomst om det itne rör sig om större summor är ju en annan femma och skattebrott är inget jag personligen förespråkar.

Undantaget är väl inkomst av hasardspel inom europa.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Några synpunkter.
1. Oavsett om Blizzard har ett RMAH eller ej så KOMMER saker att säljas för riktiga pengar. Det Blizzard vill är att få en del av kakan och genom detta så kommer de gissningsvis att lägga en hel del resurser på att stoppa dupande och bottande. Vilketju är positivt för alla, oavsett om man använder RMAH eller ej.

2. Alla som spelat d2 inser snabbt att en jävligt stor del av alla spel var s.k. "tradegames". Byteshandel har alltid varit en stor del av Diablo och auktionshuset är ett sätt att göra det smidigare och säkrare för de bytande parterna.

3. Självklart så behöver du skatta på pengar du tjänar, men det har inget med Blizzard att göra överhuvudtaget.

Då tar jag tillbaka det jag sa om att det var en idiotisk idé, tack för upplysningen. Jag trodde i ärlighetens namn inte att saker såldes utanför spelet i den omfattningen du beskrev.
Så egentligen har folk alltid kunnat köpa till sig bättre gear innan med, fast ''svart''?

Backar som sagt i mitt uttalande, skulle ha läst på mer. Ber om ursäkt för detta

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Några synpunkter.
1. Oavsett om Blizzard har ett RMAH eller ej så KOMMER saker att säljas för riktiga pengar. Det Blizzard vill är att få en del av kakan och genom detta så kommer de gissningsvis att lägga en hel del resurser på att stoppa dupande och bottande. Vilketju är positivt för alla, oavsett om man använder RMAH eller ej.

2. Alla som spelat d2 inser snabbt att en jävligt stor del av alla spel var s.k. "tradegames". Byteshandel har alltid varit en stor del av Diablo och auktionshuset är ett sätt att göra det smidigare och säkrare för de bytande parterna.

3. Självklart så behöver du skatta på pengar du tjänar, men det har inget med Blizzard att göra överhuvudtaget.

Som ovan, gör du dig en inkomst så är det väl klart att du skall skatta på pengarna. Att det sedan kan vara svårt att spåra att du fått en inkomst om det itne rör sig om större summor är ju en annan femma och skattebrott är inget jag personligen förespråkar.

Undantaget är väl inkomst av hasardspel inom europa.

Då säger vi som så.

Att det kommer att gå att tjäna stora pengar på RMAH bara man vet vad man gör.
Den s.k. "Svart Marknaden" som fanns och fortfarande finns i Diablo 2 är mycket lönsam för dom som säljer saker, sålde själv en Storm Shield för $1000 för många år sedan då dollarn var värd strax över 10 sek.

Så ja, man kommer att kunna tjäna pengar oavsett vad folk tror speciellt när man har ett lagligt sätt att göra det på. Även med Blizzards och PayPal's avgifter för man får in pengarna på kontot man väljer att pengarna skall gå in på. Jag personligen kommer att öppna ett konto i annat land och koppla ett VISA till det kontot så man slipper skatta för dem. Sen kan man använda detta VISA vars än man har lust.

Enligt min kalkyl så kan man tjäna upp mot mellan 5000-10000 beroende på hur pass aktiv man är och hur "buisness-minded" man är har aldrig haft det svårt med att göra affärer, samt att jag har tagit fram en mycket vältänkt strategisk plan på hur jag och min vän skall göra för att uppnå det vi vill. Då vi båda är Sjukpensionärer och har den tid vi behöver för att kunna genomföra detta.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Donut:

Exactly. De slår tillbaka gold-farmer industrin rejält med RMAH.

Hur då? Blizzard gör det ju bara lättare för dom att verka inom spelet, dom lägger bara upp items direkt i spelet för försäljning.
Och det är inte bara bottar dom kör, sitter folk i stora salar & spelar större delen av dygnet för extremt liten betalning, slaveri.
Jag är kluven angående rmah, men att det ska ta bort gold/item farmers från kina tror jag inte ett dugg på, det gör det bara att dom gör det utan att bryta mot spelets regler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt