Uppgradera mitt Bios - Säger att alla minnen har fel i sig.

Permalänk

Uppgradera mitt Bios - Säger att alla minnen har fel i sig.

Jag tror att jag måste uppgradera mitt BIOS. Jag har nyss köpt ett nytt 512 mb till min gamla dator. Tänker sparka igång Windows 95 igen
Problemet är att den får hela tiden minnesfel. Jag testar med Memtest och då visar den endast att jag har 64 mb ram av 512 mb ram.
Även Windows 95 krashar och får bluescreen hela tiden.

Först hade jag 160 mb ram totalt, men det gedde också error, så jag köpte ett nytt. Problemet är att det ger också error.
Alltså är BIOS knas som inte kan hantera 512 mb ram. Den kan inte göra något.

Hur ska jag göra? Mitt mål är att få 512 mb att fungera med den gamla bruken. 200 MMX Intel är det. 1995.
Men det ska gå, men hur?
Jag behöver inte direkt ha Windows på den, men skulle gärna vilja ha. Annars fungerar linux bra.

1000 fel på 10 minuter får jag.

Permalänk
Medlem

Klarar ditt moderkort av 512MB stickor? Finns en gräns till hur stora minnen du kan använda på olika moderkort, skulle inte förvåna mig om ditt kort en gräns på 128 eller 256

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.