Permalänk
Medlem

Hur ställer jag in mina kärnor

Tjena jag vill veta hur jag ställer in kärnorna på processorn har en 4kärnig jag skulle villa frapsa på en kärna o spela på resten tack på förhand

Permalänk

crtl+alt+delete sen processer sen väljer du vilka Cores som ska gå till spelet typ 1-3 och sen tar du typ 0 till fraps.

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

O vart väljer jag vilka cores som ska gå till vad ja hittar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedis96:

O vart väljer jag vilka cores som ska gå till vad ja hittar inte

Högerklicka på Fraps under "Processer" och välj bara 0

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedis96:

O vart väljer jag vilka cores som ska gå till vad ja hittar inte

högerklickar på spelet/programmet i aktivitetshanteraren sen tryck på "Ange processortillhörighet" så ska det komma upp där

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedis96:

O vart väljer jag vilka cores som ska gå till vad ja hittar inte

Ctrl+shift+esc, sedan processer och sedan högerklicka. "Välj processortillhörighet". Bocka i vilka kärnor processen ska kunna använda.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Ctrl+shift+esc, sedan processer och sedan högerklicka. "Välj processortillhörighet". Bocka i vilka kärnor processen ska kunna använda.

tur du inte skrev vad jag skrev precis ovan! hehe:P

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

tur du inte skrev vad jag skrev precis ovan! hehe:P

Man tar ju upp massa flikar samtidigt och går igenom dom en efter en, gör så att man inte riktigt ser ifall det kommer nya poster mellan att man tar upp alla flikar och postar.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Man tar ju upp massa flikar samtidigt och går igenom dom en efter en, gör så att man inte riktigt ser ifall det kommer nya poster mellan att man tar upp alla flikar och postar.

jag vet Brukar hända mig med

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com