Mini-ITX med inbyggd processor för desktop

Permalänk
Medlem

Mini-ITX med inbyggd processor för desktop

Hej!

Jag tänkte bygga en allti-allo-maskin i ett mini-ITX-chassi och jag skulle vilja ha passiv kylning. Datorn ska inte primärt användas som HTPC. Jag har tittat på en del modeller, t.ex. Asus E45M1-I Deluxe med E-450-processor. Vad jag förstår är grafikdelen riktigt fin på detta, men processorn mindre kraftfull (fast möjligen helt OK?), kanske lite dyr 1500 cirka. När det gäller Intel Atom är jag mindre bevandrad i djungeln. Jag har sett Asrocks cedar trail-kort, men dessa känns lite väl torftiga, även om en parallellport kunde vara praktiskt att ha om man vill koppla in sin C64:a en regnig dag.
Så - är det någon som kan tipsa om ett kort till lagom pris, med minst tre SATA-kontakter, passiv kylning, Wi-Fi, och en bra kompromiss mellan CPU och grafik? Jag skulle vilja kunna testa lite Linux-distar, kunna spela OpenTTD och annat icke särskilt krävande.

Mvh
saturday_sun

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.