Gaminglaptop med bra kylning och fet prestanda. kostnad 10000+

Permalänk
Medlem

Gaminglaptop med bra kylning och fet prestanda. kostnad 10000+

Hej,
Efter en mindre twist med net on net har jag fått tillbaks 10000, och är nu återigen ute på jakt efter en ny vän att dela alla dygnets timmar med.

Sitter just nu och funderar på antingen,
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skrmstorlek/laptop-15---16-tum/asus-g53sx-sz061v/157028.3003/

eller,
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skrmstorlek/laptop-17-tum/msi-gt780dx-430ne/162498.3004/
.

Jag letar efter en bärbar dator med bra kylning och minst ett Nvidia 560m grafik kort. Vill allt som allt kunna spela nya spel på lägasta upplösningen om 3 år.

Någon som har någon av datorerna? Är kylningen bra eller blir dom alldeles för varma efter ett par timmar?

Permalänk
Medlem

Jag har ingen av de där,men jag kan redan nu se att den som har bäst specs är ASUS lptopen,den kostar 1000k mindre och har bättre specifikationer på i princip alla punkter,förutom processorn,vilket kan bli ett problem,för den är ganska svag. Men om jag vore du skulle jag nog satsa på ASUS datorn, Men om du inte har några problem alls med pengar så borde du köpa den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bg1000:

Jag har ingen av de där,men jag kan redan nu se att den som har bäst specs är ASUS lptopen,den kostar 1000k mindre och har bättre specifikationer på i princip alla punkter,förutom processorn,vilket kan bli ett problem,för den är ganska svag. Men om jag vore du skulle jag nog satsa på ASUS datorn, Men om du inte har några problem alls med pengar så borde du köpa den andra.

What? Asus har ju en I7 medans MSI har en I5....menar du grafikortet? 560 vs 570....enligt notebookcheck skiljer det ungefär 20% mellan dem..Jag skulle tro att de är rätt likvärdiga i spel, om det inte är ett spel som kräver mycket av processorn.....svårt val, jag skulle nog funderat på om jag vill ha 15" eller 17" och sedan valt utefter det.....just my 2 cents..

(förövrigt sägs ju asus ha super kylning för att vara en laptop, då du prioriterar detta)

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

What? Asus har ju en I7 medans MSI har en I5....menar du grafikortet? 560 vs 570....enligt notebookcheck skiljer det ungefär 20% mellan dem..Jag skulle tro att de är rätt likvärdiga i spel, om det inte är ett spel som kräver mycket av processorn.....svårt val, jag skulle nog funderat på om jag vill ha 15" eller 17" och sedan valt utefter det.....just my 2 cents..

(förövrigt sägs ju asus ha super kylning för att vara en laptop, då du prioriterar detta)

jo,jag tycker ASUS verkar vara lite bättre, och jag vet att den har en 17 och den andra en 15,men om man kollar på frekvensen så har ASUS svagare i GHz.

Permalänk

Jag skulle valt Msin med GTX 570m helt klart när det kommer till spel, 20-25% kraftigare, och sen är 2GB versionen av GTX 560m som sitter i Asusen den svagaste utav dom 3 modeller av 560m som finns.

Kylningen är väldigtr bra i båda 2 medans Asusen kan vara något tystare då.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Skulle ju lätt tagit en dator från pc-konsulten, http://www.pc-konsulten.se/contents/sv/p7.html
Radeon 6990 piskar gtx560 o 570. 580 e bättre men kostar ytterligare 2400kr.. o de e nån enstaka procent.
i med en i7:a o en hdd på 500 gb. lite mer men Mycket bättre skulle ja säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av bg1000:

jo,jag tycker ASUS verkar vara lite bättre, och jag vet att den har en 17 och den andra en 15,men om man kollar på frekvensen så har ASUS svagare i GHz.

Har inte järnkoll på detta men hade inte I7 ett "turbo" läge när den bara använder 2 kärnor? Kanske jämnar ut sig? Hursomhelst ska man spela tycker jag att man ska satsa på grafikkortet! Så ta det med bäst grafik om det är det den ska användas till....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Köp en x-768 från pc-konsulten.se.
Kör en sådan själv men konfigurerade den med allt det bästa som fanns att välja.
Så min gick på 26 tusen men går ju att konfigurera den billigare.
Med en x-768 får du mest för pengarna

Visa signatur

pc-konsultens x-768 med en I7 2860QM 2,5-3,6 GHz 8 MB, 16 GB Kingston HyperX DDR3 1600 MHz
NVIDIA GeForce GTX 580M 2 GB, Intel 320 Series 160 GB SSD
500 GB 7200 RPM, Blu-ray-combo, Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Om du vill ha det absolut vassaste så ska du kolla in Alienware m18x.. kanske lite ovärt i nuläget att köpa en sådan men du kan nog pressa ihop ett förbannat monster när dom går över till mobila ivy/kepler, just nu får man inte mycket dator för pengarna i gaming laptops

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1...

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Om du vill ha det absolut vassaste så ska du kolla in Alienware m18x.. kanske lite ovärt i nuläget att köpa en sådan men du kan nog pressa ihop ett förbannat monster när dom går över till mobila ivy/kepler, just nu får man inte mycket dator för pengarna i gaming laptops

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1...

Alienware är väl generellt bland det mest ovärda du kan köpa, oavsett vad som är på väg att släppas eller inte. Och oftast väldigt överreklamerad prestanda.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uvania:

Om du vill ha det absolut vassaste så ska du kolla in Alienware m18x.. kanske lite ovärt i nuläget att köpa en sådan men du kan nog pressa ihop ett förbannat monster när dom går över till mobila ivy/kepler, just nu får man inte mycket dator för pengarna i gaming laptops

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1...

Skulle aldrig köpa något från Alienware.. mest pga. priset. De är gamingvärldens Apple. De är överlägset dyrast med en prestanda som kan fås för 3-4k mindre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Skulle aldrig köpa något från Alienware.. mest pga. priset. De är gamingvärldens Apple. De är överlägset dyrast med en prestanda som kan fås för 3-4k mindre.

3-4k? Den han länkade, i grundutförande, hade ju i princip samma prestanda som asus burken för halva priset, löjliga priser på alienware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

What? Asus har ju en I7 medans MSI har en I5....menar du grafikortet? 560 vs 570....enligt notebookcheck skiljer det ungefär 20% mellan dem..Jag skulle tro att de är rätt likvärdiga i spel, om det inte är ett spel som kräver mycket av processorn.....svårt val, jag skulle nog funderat på om jag vill ha 15" eller 17" och sedan valt utefter det.....just my 2 cents..

(förövrigt sägs ju asus ha super kylning för att vara en laptop, då du prioriterar detta)

Hade också hört lite rykten om att Asus hade bra kylning men ville bekräfta det. I och med att förra datorn var en MSI vet jag ju att kylningen var ganska bra.

Jag tror det blir en Asus för mig! Tack för alla svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Min polare köpte en Asus G53SX på min inrådan framför MSIn. Mest för att han har 16GB minne för 365kr extra, en i7:a, det finns plats till en till disk (kommer bli en ssd snart) och kylningen är kanon. Jag har även bra erfarenhet av Asus' två-åriga garanti. Jävligt robust maskin, jag gillade bygget när jag tallade på den idag. Min vän är supernöjd för han kan spela sitt favoritspel på max. Shogun: Total War2 eller vad det nu heter.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya