Permalänk
Medlem

Asus + PWM

Jag har ett asus F1A75-I DELUXE, då jag tänkt använda den som htpc så vill jag ha den så tyst som möjligt, har 3 st pwm styrda fläktar i datorn och vill dra ner dessa till ca 5-10% försöker då att använda asus egna mjukvara Fan Xpert men lyckas inte dra ner procenten nått mer än det som visas på bilderna någon som har något bra tips?? Då jag gärna skulle vilja ha pwm styrning och slippa krångla med en fläkt kontroll, för just nu är fläktarna alldeles för högljudda, de ligger på ca 1200 varv, både cpu+sys.

CPU

SYS

Permalänk

SpeedFan är populärt och funkar bra dock så har jag inte sett något sätt för den att ändra hastigheterna pga. av värmeläsningarna. Men du kan du välja vilken % du vill ligga på på vilken fläkt.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Mini_ice;12037173"]Jag har ett asus F1A75-I DELUXE, då jag tänkt använda den som htpc så vill jag ha den så tyst som möjligt, har 3 st pwm styrda fläktar i datorn och vill dra ner dessa till ca 5-10% försöker då att använda asus egna mjukvara Fan Xpert men lyckas inte dra ner procenten nått mer än det som visas på bilderna någon som har något bra tips?? Då jag gärna skulle vilja ha pwm styrning och slippa krångla med en fläkt kontroll, för just nu är fläktarna alldeles för högljudda, de ligger på ca 1200 varv, både cpu+sys.

Jag är inte säker på att detta är rätt men eftersom du inte har fått några bra svar så tycker jag att jag kan tipsa om att ta en titt i Bios. Jag tror att det går att sänka lägstanivån på fläkthastighet där.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?