Asus uppgraderar Zenbook med 1080p IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Kan du länka?

Det kan jag

Citat:

The biggest point of critique is the mediocre stability. The top not only evidently yields in the drive and touchpad area, but also towards the center under strong pressure. Furthermore, the lid can be severely warped. It's probably easy to break the screen with enough force. Merely the bottom proved to be fairly rigid.

..... This euphoria quickly dissolved again after we finished with our measurements. The biggest flaw is likely the high black value of 1.7 cd/m2. Dark picture elements look extremely gray, which is especially noticed in games and movies. The rate would have to be below 0.4 cd/m2 for a saturated black. The contrast is also below-average with 158:1.

The colors can't be called intense. The sRGB spectrum isn't even close to being covered (see screenshot). The picture looks extremely pale and thus it's recommendable to use an external monitor for multimedia consumption

Källa: http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-Serie-7-700Z5A-No...

Inet har slutat sälja QM modellen annars hade du kunnat läsa det på omdömena där också...

Edit:
Btw: Vill du se hur plasten runt tangentbordet flexar kan du gå in på Notebook Journals YouTube kanal

Permalänk
Medlem

Inte dåligt! Nu är jag ännu mera kluven över vad man ska köpa för nästa bärbar när jag pensionerar min MB Pro. En sak som jag vet är att den ska vara tunn och lätt! Var inne på MB Air men börjar känna att jag lika gärna kan köpa mig en Asus Zenbook.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det kan jag

Källa: http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-Serie-7-700Z5A-No...

Inet har slutat sälja QM modellen annars hade du kunnat läsa det på omdömena där också...

Edit:
Btw: Vill du se hur plasten runt tangentbordet flexar kan du gå in på Notebook Journals YouTube kanal

Aha, intressant, men annars verkar de tycka att maskinen är en "success" Sen får man inte glömma att detta som vi nu ser på marknaden på PC sidan när det gäller ultrabook är första versionen, MBA har väll funnits ett tag om jag inte minns fel. Självklart är det dock värt att nämna för de som tycker detta är ett uppenbart problem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Jag vill nog *väldigt* gärna veta mer om trackpaden på den där innan ev. köp. Den ser riktigt, riktigt nice ut som, men asus brukar ha trackpads i samma klass och med samma smidighet som valfri rysk traktor...

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Jag tror att många hade problem med Zenbookens trackpad pga standardinställningen som avaktiverade plattan ca 1 sekund vid tangentnedslag. Detta får plattan att te sig som laggig. Det går givetvis att avaktivera den inställningen. Jag har inga problem med min iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Ipad 3 har ju mycket högre upplösning än 1080 pixlar.

Nackdelen med fler pixlar, är att man behöver ett bättre grafikkort för att palla med alla nya pixlar. iPad 3 var dom ju t.ex. tvungen att både uppgradera grafiken betydligt, samtidigit som dom dubblade batteriets kapacitet (och gjorde därför iPaden tjockare än tidigare).

Permalänk
Medlem

Ingen thunderbolt är en dealbreaker för mig. Jag får fortsätta vänta på min perfekta ultrabook.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Snusfri

Ja tack, blir till att spara pengar till en 13" nu

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Visst ser dom giftiga ut, men de är ju inte ultrabooks så handlar väl inte riktigt om samma saker

Jag sa inte att detta är Samsungs ultrabooks. Syftet vad att visa att Samsung tänker steget längre ibland och tar bort en stor del av dem fullständigt onödiga skärmkanterna. Något som flera tillverkare borde göra.

Skrivet av Sephirot:

Jag kollade på prisjakt efter den, men hittade ingen som sålde den. Har du sett något releasedatum för Sverige?

Har ingen aning varför de inte finns på prisjakt. De borde finnas att köpa. Du får googla runt lite mer.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Jag vill nog *väldigt* gärna veta mer om trackpaden på den där innan ev. köp. Den ser riktigt, riktigt nice ut som, men asus brukar ha trackpads i samma klass och med samma smidighet som valfri rysk traktor...

Skrivet av Enkal:

Jag tror att många hade problem med Zenbookens trackpad pga standardinställningen som avaktiverade plattan ca 1 sekund vid tangentnedslag. Detta får plattan att te sig som laggig. Det går givetvis att avaktivera den inställningen. Jag har inga problem med min iallafall.

Touchpaden är den bästa jag provat på en pc. Tycker fortfarande att apples är bäst men det kan bero på vana.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Now we're talking, äntligen lite höguppplösta paneler på dom små bärbara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clemizh:

Zenbook+externt grafikkort kanske hade vart något?

Jag har också funderat på det! Det hade varit en extremt trevlig kombination för oss högskolestuderande men som ändå vill ha någonting casual att lira under de få lediga stunder som man har. Hoppas att swec testar den kombinationen och ser vad man kan göra med den ifall/när de gör en recension på denna datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av x1zt:

Ingen thunderbolt är en dealbreaker för mig. Jag får fortsätta vänta på min perfekta ultrabook.

Varför skulle man vilja betala extra för något som är tämligen meningslöst? Thunderbolt med optiska kablar är på ingång och först då kommer man kunna få den prestandan som Intel pratar om. Problemet är att de som köper Thunderbolt produkter med koppar lösningen kommer inte kunna använda lösningen med optiska kablar. Det som säljs just nu är alltså koppar lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Varför skulle man vilja betala extra för något som är tämligen meningslöst? Thunderbolt med optiska kablar är på ingång och först då kommer man kunna få den prestandan som Intel pratar om. Problemet är att de som köper Thunderbolt produkter med koppar lösningen kommer inte kunna använda lösningen med optiska kablar. Det som säljs just nu är alltså koppar lösningar.

Vad jag hört så kommer det att finnas konvertering för den optiska lösningen även till dagens lösningar. Visst, då kanske inte 100gbit/s-hastigheten kan uppnås, men att säga att dagens thunderbolt som är den snabbaste och mest flexibla standardporten som finns är meningslös kanske lite fel.

Då vill du väl inte ha några portal alls på din laptop - alla är ju värdelösa i jämförelse med optisk thunderbolt?

Och är det dåligt enligt dig med möjligheten att köra ett fullt dugligt externt grafikkort, satadiskar externt med full hastighet och äkta dockningslösningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Varför skulle man vilja betala extra för något som är tämligen meningslöst? Thunderbolt med optiska kablar är på ingång och först då kommer man kunna få den prestandan som Intel pratar om. Problemet är att de som köper Thunderbolt produkter med koppar lösningen kommer inte kunna använda lösningen med optiska kablar. Det som säljs just nu är alltså koppar lösningar.

Vet inte om jag vill kalla den enda praktiska externa PCI-E lösningen meningslös. Allt som är kompatibelt med PCI-E är kompatibelt med TB. Möjligheterna är mer eller mindre obegränsade när det gäller utbyggnad.
Sen bara för du endast använder externa portar på din dator till en mus och usbfläkt betyder det inte att resten av världen inte har några större behov än så.
Det är den enda lösningen där du kan trycka över data i över 1GB/s till en laptop idag.
För oss som bara sitter på en laptop och ingen stationär är detta det enda sättet att få lagring med riktigt bra hastighet bland annat.
Att man får displayport på köpet är bara en bonus då det verkar vara det interfacet som kommer ta över i framtiden när man ska koppla ihop datorer med monitorer.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av x86:

Då vill du väl inte ha några portal alls på din laptop - alla är ju värdelösa i jämförelse med optisk thunderbolt?

Och är det dåligt enligt dig med möjligheten att köra ett fullt dugligt externt grafikkort, satadiskar externt med full hastighet och äkta dockningslösningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Som det är i dagsläget sätt till vilka tillbehör som finns och vad som kommer inom kort så är USB klart bättre alternativ, enligt min åsikt. Flera tillverkare sitter och väntar på att den optiska varianten av Thunderbolt som kommer senare i år, ja det kommer eventuellt komma konverterare mellan koppar och optik men det kommer att skapa latency, vilket man inte vill ha om man vill använta tex grafikkort.

Skrivet av x1zt:

Vet inte om jag vill kalla den enda praktiska externa PCI-E lösningen meningslös.

Efter att ha testat par olika grafik lösningar med Thunderbolt över koppar (förproduktions exemplar men ändå.) så skulle jag i alla fall inte kalla det en praktisk lösning. Killarna på jobbet som sitter och utvecklar hårdvara och har testat Thunderbolt ganska mycket har inte speciellt många bra saker att säga om kopparversioner. Man kommer helt enkelt allt för sällan upp i den hastighet som Intel säger att kopparversionen klarar, ja det är ett MAX värde men då praktiken ligger runt 60% så känns det inte bra.

Kollar man på PCI-E så kommer ett low-end grafikkort komma upp i 70-80% av sin normala prestanda, de maxar helt enkelt ut vad Thunderbolt över koppar klarar. Håller de siffror som Intel har sagt om den nya integrerade grafiken kommer den alltså överprestera externa grafikkort över Thunderbolt med koppar.

Intel kommer släppa Thunderbolt med optik senare i år och skulle gissa på att början av nästa år får vi se Thunderbolt i stor skala för första gången, då kommer även antal tillbehör att explodera. Då kommer även jag hoppa på Thunderbolt tåget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Efter att ha testat par olika grafik lösningar med Thunderbolt över koppar (förproduktions exemplar men ändå.) så skulle jag i alla fall inte kalla det en praktisk lösning. Killarna på jobbet som sitter och utvecklar hårdvara och har testat Thunderbolt ganska mycket har inte speciellt många bra saker att säga om kopparversioner. Man kommer helt enkelt allt för sällan upp i den hastighet som Intel säger att kopparversionen klarar, ja det är ett MAX värde men då praktiken ligger runt 60% så känns det inte bra.

Kollar man på PCI-E så kommer ett low-end grafikkort komma upp i 70-80% av sin normala prestanda, de maxar helt enkelt ut vad Thunderbolt över koppar klarar. Håller de siffror som Intel har sagt om den nya integrerade grafiken kommer den alltså överprestera externa grafikkort över Thunderbolt med koppar.

Intel kommer släppa Thunderbolt med optik senare i år och skulle gissa på att början av nästa år får vi se Thunderbolt i stor skala för första gången, då kommer även antal tillbehör att explodera. Då kommer även jag hoppa på Thunderbolt tåget

Nu har jag inte sett några tester på nätet där dom verkligen försökt maxa ur interfacet men på Anandtech har jag sett det bästa hittils. Med en 2560x1440 display samt Pegasus R6 så presser man fortfarande ut 1GB/s ur en SSD array. Vi vet dock inte om det är TB eller Pegasusen som sätter gränsen där. Visserligen är det bara 8Gbit ner och 6,7GBit upp av totalt 40Gbit. (2 kanaler @ 10/10Gbit)
Men bara det är miltals bättre än vad USB3 klarar av t ex.

Sen eftersom den optiska ska vara signalkompatibel med dagens kopparversion så ska inte en adapter skapa några direkta fördröjningar.
Men jag håller med om att externt grafikkort på dagens version inte är någon höjdare. Oavsett är TB det bästa interfacet på marknaden och när marknaden exploderar med tillbehör som du precis säger sitter jag hellre med en dator som åtminstone har kopparversionen och tar del av alla tillbehör (-grafikkorten) som kommer funka fint än inte kunna använda dom alls.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av x1zt:

Sen eftersom den optiska ska vara signalkompatibel med dagens kopparversion så ska inte en adapter skapa några direkta fördröjningar.

Nja... Nu tänker du på de optiska kablar som Intel kommer med inom kort som är menat för koppar versionen av Thunderbolt. I de kablarna kommer det alltså sitta en liten omvandlare i båda ändarna på den fiberoptiska kabeln.

Det jag pratar om som kommer nästa år är vad LightPeak var tänkt att vara, alltså helt optisk. Komponenterna för detta kommer komma ut till tillverkarna i slutet på året med produkter. Kablarna för detta kommer vara helt optiska utan någon omvandlare och vill man använda koppar enhet emot optisk enhet så måste man ha en konverter för den signalen kommer inte vara kompatibel, i alla fall inte enligt vad jag har hört.

För att förtydliga
NU: Koppar enhet -> Koppar kabel -> Koppar enhet
Snart: Koppar enhet -> Optisk kabel med omvandlare -> Koppar enhet
Nästa år: Optisk enhet -> Optisk kabel -> Optisk enhet

Hm... Har läst igenom min egen text flera gånger nu och gjort ändringar för att vara tydlig men känns ändå som jag är luddig i min beskrivning. Får skylla det på dåligt ordförråd då svenskan inte är mitt förstaspråk.

När det gäller vilka tester jag har utfört så måste jag till jobbet först och kolla upp lite saker så att allting blir rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Nja... Nu tänker du på de optiska kablar som Intel kommer med inom kort som är menat för koppar versionen av Thunderbolt. I de kablarna kommer det alltså sitta en liten omvandlare i båda ändarna på den fiberoptiska kabeln.

Det jag pratar om som kommer nästa år är vad LightPeak var tänkt att vara, alltså helt optisk. Komponenterna för detta kommer komma ut till tillverkarna i slutet på året med produkter. Kablarna för detta kommer vara helt optiska utan någon omvandlare och vill man använda koppar enhet emot optisk enhet så måste man ha en konverter för den signalen kommer inte vara kompatibel, i alla fall inte enligt vad jag har hört.

För att förtydliga
NU: Koppar enhet -> Koppar kabel -> Koppar enhet
Snart: Koppar enhet -> Optisk kabel med omvandlare -> Koppar enhet
Nästa år: Optisk enhet -> Optisk kabel -> Optisk enhet

Hm... Har läst igenom min egen text flera gånger nu och gjort ändringar för att vara tydlig men känns ändå som jag är luddig i min beskrivning. Får skylla det på dåligt ordförråd då svenskan inte är mitt förstaspråk.

När det gäller vilka tester jag har utfört så måste jag till jobbet först och kolla upp lite saker så att allting blir rätt.

Din datorhårdvara och din enhet är helt optisk då också antar jag, annars kommer det ju se ut så här i år:
kopparomvandlare <-> optisk kabel <-> kopparomvandlare

Och nästa år:
kopparomvandlare <-> optisk kabel <-> kopparomvandlare

Kopparomvandlingen måste ske i någon fas, och även om hastigheten är högre på version 2(båda kommer heta thunderbolt, light peak var bara arbetsnamnet sist jag kollade) så kommer det ske en kopparomvandling i en krets i anslutning till kabeln.

Du kanske har koll på de tekniska skillnaderna på den version som har optisk port native och den som har optisk port-extension och då vill jag gärna höra och lära mig mer!

EDIT:

Grävde lite i saken och mycket riktigt - den optiska implementeringen som är planerad för nästa år är enbart till för att förlänga avstånden mellan värd och enhet med hjälp av optik. Hastigheten kommer att vara oförändrad. Enligt denna artikel och denna artikel är hastigheten planerad att höjas till 50Gbps som tidigast år 2015 och att hastigheten kan nå 100Gbps inom ett årtionde.

Om inget enormt konstigt händer så kan jag garantera att jag bytt dator minst en gång innan 2015, så dagens version duger gott

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av x86:

Din datorhårdvara och din enhet är helt optisk då också antar jag, annars kommer det ju se ut så här i år:
kopparomvandlare <-> optisk kabel <-> kopparomvandlare

Och nästa år:
kopparomvandlare <-> optisk kabel <-> kopparomvandlare

Okay visste att jag inte var tydlig nog:

Innm kort (Observera i höst och inte nästa år):
koppar->Thunderbolt koppar -> Thunderbolt optik -> Thunderbolt koppar -> koppar

Nästa år:
koppar -> Thunderbolt optik -> koppar

Att ett konverterings steg minskar latency.

Citat:

Kopparomvandlingen måste ske i någon fas, och även om hastigheten är högre på version 2(båda kommer heta thunderbolt, light peak var bara arbetsnamnet sist jag kollade) så kommer det ske en kopparomvandling i en krets i anslutning till kabeln.

Du kanske har koll på de tekniska skillnaderna på den version som har optisk port native och den som har optisk port-extension och då vill jag gärna höra och lära mig mer!

Lightpeak var tänkte att vara helt optisk ifrån början men Intel klarade inte av att lösa den tekniken så de gjorde en koppar version och i samband med det så bytte de namn, där av att jag skrev "LightPeak var tänkt att vara, alltså helt optisk." Sorry om jag var otydlig.

Citat:

EDIT:
Grävde lite i saken och mycket riktigt - den optiska implementeringen som är planerad för nästa år är enbart till för att förlänga avstånden mellan värd och enhet med hjälp av optik. Hastigheten kommer att vara oförändrad. Enligt denna artikel och denna artikel är hastigheten planerad att höjas till 50Gbps som tidigast år 2015 och att hastigheten kan nå 100Gbps inom ett årtionde.

Om inget enormt konstigt händer så kan jag garantera att jag bytt dator minst en gång innan 2015, så dagens version duger gott

Åter igen det du skriver kommer redan i år. Tog första bästa google artikel som källa men det finns massor av info om du googlar lite. http://www.pcworld.com/article/251681/intel_optical_cables_fo...

Observera att jag aldrig har angivit någon hastighetsökning, det kommer inte bli någon sådan nästa år med helt optisk lösning heller. Varför jag är intresserad av att vänta är att latency kommer att minska nått extremt. Det kommer göra att Thunderbolt kommer att bli snabbare eller för att uttrycka sig mer korrekt så kommer det bli lättare utnyttja nuvarande bandbredd till max.

Jag har frågat min chef om lov för att få flytta vår test rigg till ett rum där det inte är foto/film förbud för att kunna filma och visa skillnaden. Inte bara för att visa här utan för att det är en hel del förvirring bland kompisar och andra forum också. Den riggen sitter det två identiska GT 520 kort, redan där kommer man se att Thunderbolt ger prestanda förluster och bättre grafikkort ger större prestanda förluster. Men det är inte det största problemet utan ställer man de två skärmarna bredvid varandra och börjar röra på musen blir det uppenbart hur pass mycket latency det är, ja eller inputlag som en del skulle kalla det i detta fallet. Där i ligger det stora problemet med Thunderbolt just nu och inte i hur snabb överföringen maximalt kan vara.

Enligt de personer jag pratat med kommer detta vara i stort sätt borta när det bli en heloptisk lösning eftersom ett konverterings steg försvinner.

Edit:
Efter att ha känt mig externt förvirrad av dina länkar där det står "next year" så gick jag in på dem igen och kollade datumet och de är ju publicerade förra året, där av min förvirring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Okay visste att jag inte var tydlig nog:
...
latency...

Intel uppger latens över koppar på 8 nanosekunder. Om du har märkbar latens så är det garanterat inte Thunderbolt som sätter gränsen. Low level PCI-E-implementation över en meter koppar har GARANTERAT lägre latens än någon av alla externa portal och gränssnitt som idag existerar.

Låter snarare som SBS i så fall.

"Thunderbolt is also designed for content creators. It’s very low latency, with 8ns accuracy time sync across 7 devices . This is great for audio solutions when you’re working with many different machines or devices at once. The cable is slim, with a small connector, designed to work with mobile and other small devices. With this kind of bandwidth available, you can get workstation-class disk I/O in a mobile machine by simply plugging your laptop into a storage array.
"

Intel själva säger:

"And by leveraging the inherently tight timing synchronization (within 8ns across 7 hops downstream from a host) and low latencies of Thunderbolt technology, broadcast-quality media can be produced using Thunderbolt products."

Detta gäller nuvarande implementation.

https://thunderbolttechnology.net/tech/how-it-works

http://www.anandtech.com/show/4194/intels-codename-lightpeak-...

http://www.tested.com/news/everything-you-need-to-know-about-...

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Du verkar haka upp dig på grafikkort via thunderbolt vilket är en omöjlighet innan dom ökar på bandbredden. Det är inte latency som är största problemet. Dagens thunderbolt med 10Gbit/s är ungefär samma som:
x4 PCI-E 1.0 (PCI-E 1.0 grafikkort hade tillgång till 16 lanes vilket är 4x hastigheten mot TB från starten och detta var för 7år sedan ungefär)
x2 PCI-E 2.0
x1 PCI-E 3.0

Försök köra ditt grafikkort på en x2 PCI-E 2.0 och det är dömt att misslyckas. Jag vet inte varför folk påstår att om latencyn minskar så skulle det hjälpa. Även om vi ser 50Gbit/s 2015 är det inte mer än 10 lanes PCI-E 2.0 vilket fortfarande är mindre än vad vi matar dagens grafikkort med.
Ett 7970 börjar bli begränsat redan vid x8 PCI-E 2.0 för övrigt. Så troligtvis kommer du inte kunna köra ett 7970 fullt ut ens 2015 om dom nu lanserat 50Gbit/s thunderbolt tills dess. Nu tar jag 2.0 som exempel eftersom det är standard i alla moderna datorer.

Vad thunderbolt ger oss är massiv bandbredd jämfört mot samtliga andra gränssnitt som finns på marknaden. Även om det inte räcker till grafikkort så räcker det gott och väl till t ex en DAS där du får ut 1GByte/s bland annat vilket inget annat ens kan komma i närheten av.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd

Har dessa datorer kommit ut än? Värt att nämna är att jag inte har så stor koll på notebook marknaden men dessa bärbara datorer låter väldigt lovande må jag säga. Jag sitter just nu och funderar om man kanske ska köpa en.

Eftersom att datorn inte har någon DVD spelare, hur gör man då om man ska omformatera datorn? Testade installera Windows 7 via min 3.0 USB på en stationär men det gick inte för mig.

Tror ni att man kommer att kunna spela Diablo 3 på dom med ungefär 60fps på lägsta inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammelfar:

Har dessa datorer kommit ut än? Värt att nämna är att jag inte har så stor koll på notebook marknaden men dessa bärbara datorer låter väldigt lovande må jag säga. Jag sitter just nu och funderar om man kanske ska köpa en.

Eftersom att datorn inte har någon DVD spelare, hur gör man då om man ska omformatera datorn? Testade installera Windows 7 via min 3.0 USB på en stationär men det gick inte för mig.

Tror ni att man kommer att kunna spela Diablo 3 på dom med ungefär 60fps på lägsta inställningar?

De kommer förmodligen först i slutet av maj eller juni... Du får vänta tills ivy bridge har kommit ut.

Installerade själv om laptopen för en månad sedan via USB och det var inget problem. Du måste ha gjort något fel...

Angående D3... Skulle inte våga lova något men de tester och spekulationer som finns ute säger att gpu ska vara mellan 40-60% snabbare. Om detta räcker för D3 vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

http://www.electronista.com/articles/11/11/14/15.inch.ultrali...

Nice, hoppas ryktet om 15 tums zenbook stämmer, vore guld

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.