AppleTV, standard eller med XBMC?

Permalänk
Medlem

AppleTV, standard eller med XBMC?

Har idag en mediaspelare med ett Mini-ITX mobo som funkar helt ok. Burken dubblar som server och har en hel del disk men inte jättemycket processorkraft över.

Skulle vilja ha ett lite enklare interface och samtidigt avlasta den maskinen lite så jag funderar på att skaffa en AppleTV och jacka in imellan.

Så till frågan, funkar det att köra film från en PC med utdelade diskar på en AppleTV eller är det någon särlösning som gäller där? Om man jailbreakar den och kör in XBMC så är det väl inga problem direkt men tappar man någon funktionalitet?

Kikar en del på Svtplay, funkar det med en AppleTV?

Permalänk
Avstängd

Jailbreaka AT2 och installera XBMC appen så ska du nog bli nöjd. Du kan köra massa apps som jag förstått det. Det du går miste om med jailbreak är väl att du ska akta dig för att ha auto-uppdateringar på OS?

Snart kommer ju AppleTV 3 och den kommer ju klara 1080p ut, medans 2an bara klarar 720p.. Men sen måste den bli jailbreakad först också!

Permalänk
Medlem

1080p-varianten säljs redan på Apple.se.
Jag kör AppleTV gen 1 med HD-dekoder, med XBMC. Allt ligger på min vanliga filserver i sign som körs över Windows fildelning.

Standard iOS kan INTE köra "vanliga" filmer över SMB/NFS/AFP/what-ever.

/zyber

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.