Permalänk

hosta egen tibia server

Jag vill hosta min egen tibia ot server. Jag tror att man behöver öppna portar för att kunna göra det men jag vet inte hur det funkar. har försökt jättelänge men de verkar in som att portarna öppnas. har en thomson tg787 från telia. De portar jag tror att man måste ha öppna för att hosta är 7171,7172 och 80.
7171 och 7172 tror jag är öppna men kan inte öppna 80. Har redan kollat massa tutorials och följt andra guider. Någon som kanske har haft egen tibia ot nån gång som kan hjälpa mig här?

Visa signatur

Låna bara ut pengar till en japan när du är i Japan, annars får du inte tillbaka pengarna i-Yen.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Port 80 är bara för webtrafik, behöver du verkligen den?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Port 80 är bara för webtrafik, behöver du verkligen den?

vissa guider säger att det är dem tre portarna som ska vara öppna men jag vet inte :/ därför jag vill ha hjälp!

Visa signatur

Låna bara ut pengar till en japan när du är i Japan, annars får du inte tillbaka pengarna i-Yen.

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet av OT-Serv hosting så behöver du endast öppna 7171 och 7172 om du har account manager eller dylikt. Ska du ha hemsida och hosta det själv med hjälp av dyndns eller dylikt behöver du öppna port 80
Hoppas det hjälpte