Permalänk
Medlem

Asus vs Samsung

Tjenare Swec
Jag håller på att tittar mig omkring efter en ny skärm.
Det jag vill ha är 120 Mhz och 27 tum.
Jag spelar mest BF3 men även lite wow då och då.

och nu står det mellan dessa skärmarna:
Samsung: http://www.inet.se/produkt/2203347/samsung-tft-27-s27a950d-le...

Asus: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=660844

Jag har varit och kollat på Samsung skärmen i en affär och bilden tkr jag var väldigt bra, dock gillar jag inte designen.
Asus skärmen tkr jag bättre om designen på, men jag har dock inte sett bilden på den.

några tankar och funderingar om detta? eller någon som har en annan skärm att rekomendera?

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Medlem

Designen på samsungen tilltalar inte mig heller

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS

Kör på ASUS.

Hade jag inte haft så kort djup på mitt skrivbord hade jag valt den i alla fall. Jag känner att jag är begränsad till 24" hos mig.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS ASUS

Kör på ASUS.

Hade jag inte haft så kort djup på mitt skrivbord hade jag valt den i alla fall. Jag känner att jag är begränsad till 24" hos mig.

okej.. ingen speciell anledning till att jag ska ta Asus?

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Medlem

TN skärmar är för fjortisar..satsa på IPS som t ex Dell (om du har råd)..Du kommer inte att ångra dig;)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

TN skärmar är för fjortisar..satsa på IPS som t ex Dell (om du har råd)..Du kommer inte att ångra dig;)

IPS är det att färgerna syns klarare men har sämre ms?

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk

Dom här eviga frågorna om vilken skärm man ska välja. Personligen så väljer jag alltid skärm som jag tycker har bra bild. En sak att tänka på är att alla tycker oftast olika kanske beroende på hur bra syn man har,hur kräsen man är,eller hur påverkad man blir av andra. Så jag litar enbart på mitt eget omdöme,så slipper jag oxå ha någon att skylla på.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Beijken:

IPS är det att färgerna syns klarare men har sämre ms?

IPS vs TN gör att man slipper skiftningar i färgmättnad och ev färgstick som ofta är fallet med TN skärmar beroende på om man sitter framåt eller bakåtlutad i stolen och nedsjunken eller upprätt. Med stora TN skärmar är dessutom min erfarenhet att skärmen är så stor att vinkeln som krävs för att se hela skärmen gör att bilden tex är övermättad i överkant och tunn i underkant, utan man måste flytta huvudet i sidled över skärmytan för att se korrekt vilket inte är så kul.

Bortsett från kanske de allra billigaste IPS skärmarna så har man också ofta bättre färgdjup (fler bitar per kanal) samt större färgomfång. En TN skärm "klipper" ofta tonerna när det blir för mättad. En IPS skärm man visa störra omfång.

Större bit-djup ger dels mer noggranna färger och dels gör det att man enklare kan kalibrera skärmen, utan att tappa bitupplösning och färgomfång, eftersom man har mer än de 8 bitar som krävs, för att justera offset och annat.

Märker på min gamla TN skärm att det är omöjligt att få både svartpunkt och vitpunkt rätt. på min andra skärm kan jag justera både vitpunkt och svart punkt (dvs både gain och offset för RGB). De flesta skärmar har nedast gain adjust, inte offset.

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att han är ute efter 120 hz och ha skärmen till att spela med. IPS är inte lika snabb, tyvärr.

http://www.youtube.com/watch?v=0c2HMHYk3GA

Samsung har helt enkelt läckrare färger och bättre svärta. Tyvärr inget nvidia 3D vision, men har eget bra inbyggt system faktiskt. det funkar.
Det finns väl ingen som sitter och spelar i 3D någon längre tid iaf utan att riskera stroke eller nått

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

ASUS hade problem med sin VG278H modell: http://hardforum.com/showthread.php?t=1653278

De har dock sagt att de ska fixa problemet på dem nyare skärmarna. Värt att vara försiktig dock och behålla alla påsar, kartong osv ifall du köper ASUS skärmen och detta fel uppstår.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80