Samsung klämmer in 1080p i Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Det var ett bra tag sedan Android gick om Iphone i försäljning, och visa mig siffrorna där Iphone säljer bättre än Samsung? SII slår ju redan Iphone på alla punkter och då har vi inte ens börjat snacka om SIII.

Kul när du snackar om att den slår iphone på alla punkter, min telefon (s2) fungerade utmärkt i 20 minusgrader nåt test jag såg skrev att s2 klarade -35 och iphone -5

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Skrivet av Majora:

Ska man byta från iOS till android snart kanske?

JA!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

Haha, ganska lustigt tycker jag att det är. Apple släpper TYP en telefon per år medans Samsung bara manglar ut mer och mer telefoner, men ändå toppar Apple försäljnings-topplistan.

Apple toppar absolut INTE, Nokia och Samung leder mobilmarknaden med stora marginaler, Android överlag utklassade IOS för länge sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av malici0us:

Jag hoppas de har kollat över batteritiden riktigt ordentligt innan de smätter in en quad i den..
Det finns väl eg inget som helst behov av en quad i en telefon, eller är det bara jag som är stenålder?

Edit. Sitter med S2:a nu, och är det bara processorn, högre upplösning och större skärm så är det iaf för mig totalt ointressant att uppgradera.

Man vill väl att telefonen man köper ska vara längre än ett år och det var inte så länge sedan man tyckte att 1 core var mer än tillräckligt. När det gäller strömsnålhet ska tex Tegra 3 med 5 kärnor (varav 1 kärna används för att spara ström i lägen då telefonen använder lågprioriterade funktioner) vara bra mycket strömsnålare än tex Snapdragon3 med 2 kärnor. Poängen med multicore är att man inte bara får ökad prestanda utan även andra funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

som sagts
ju fler pixlar ju fler färger kan du klämma in på engång och då ökar detaljerna i färgerna och även djupet i bilden blir bättre.
det har inget med blu ray 1080p att göra.
även blu ray kommer att se bättre ut om det är högre än 1920*1080 upplösning på tvn.

dags för 4k på tv apparater helt klart
då kan man dra mer nytta av sina 18megapix foton från kameran

Förklara gärna hur bluray automatiskt får fler färger när all film på bluray är 8bitar färg
Blir inte fler färger bara för man ökar upplösningen.
4K apparater är på gång i år. För ca 100000...
4K kan vara användbart som datormonitor men inte för tv/film för som sagt det finns inga format för hemmabruk idag som kan utnyttja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeTonic:

Med Galaxy Nexus i färskt minne så hoppas jag verkligen de fixar batteritid i GS3. För om den är lika kass som Nexusen blir det bara en skryt sak för Samsung.

Med större format går man in ett större batteri som i tex Note som har väldigt bra batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

För stor för min del men älskar högre upplösning (även om 720 hade varit mer än lagom). Synd bara att Samsungs telefoner är så plastiga..

Enligt källan som Swedroid citerar så kommer S3 att få keramiskt skal, allt annat än plastigt om rykten stämmer.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att sgs2 fortfarande hänger med riktigt bra jämfört med tex tegra3 så lär väl sgs3 smiska totalt. Sjukt nöjd över min sgs2, känns hur modern som helst fortfarande, 9 mån efter jag fick den Väntar bara på Ubuntu-for-android med så man kan leka lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Med tanke på att sgs2 fortfarande hänger med riktigt bra jämfört med tex tegra3 så lär väl sgs3 smiska totalt. Sjukt nöjd över min sgs2, känns hur modern som helst fortfarande, 9 mån efter jag fick den Väntar bara på Ubuntu-for-android med så man kan leka lite.

Tegra 3 låter bättre än vad det är. Visst, SoC är helt ok idag men inte om några månader.

Permalänk
Medlem

Hmmm

Jovisst utveckling går frammåt men BATTERIERNA DÅ?? Det är så kasst det bara kan bli, va bättre förr när man ladda sin mobil en gång i veckan. Snart kommer man få springa runt med solplattor på ryggen för att kunna använda en mobiltelefon.....

Visa signatur

Coolermaster Centurion 5, AMD Athlon 64 3000+ 2.0Ghz, 2 GB DDR400, Abit NF8 Moderkort, Radeon X700, Chieftek 430W, 2x160GB HDD 7200RPM, Asus Xonar D1 ljudkort, Windows XP. SOCKET 754.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silldro:

Galaxy SIII är inte släppt än så det här är mest spekulationer, men den kommer snart. Jag tror dock mer på samma skärm som i Galaxy Nexus dvs 720p upplösning eller möjligen lite annan skärmstorlek än 4.65".

Sjukt om det stämmer
Horizontal resolution: 1920 pixels
Vertical resolution: 1080 pixels
Diagonal: 4.5 inches (11.43cm)
Display size: 3.92" × 2.21" (9.96cm × 5.6cm) = 489.53 PPI, 0.0519mm dot pitch, 239644 PPI²

Nästan 500dpi. Vilket är lite skadat då ögat har svårt att utskilja mer än 300 dpi på kort avstånd.

Kolla in Sony 3D viewer
det är 2100 ppi display på dom så ~500ppi lär inte vara något problem

http://www.sony.co.uk/hub/personal-3d-viewer/personal-3d-view...

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Och då är såklart frågan, ser du skillnad på 720p och 1080p på en 4.5" skärm?

Det tror jag. Skulle man ta en filmsekvens från en film inspelad i 720 och jämföra det på en annan telefon som spelar samma sekvens i 1080 så är jag övertygad om att jag skulle se skillnad. Ser ju rejäl skillnad när vi tittar på vår 46"are på 3,5 meters avstånd. För att inte tala om Quicktime trailers som jag spelar upp på 23"aren framför mig.

Det enda jag stör mig på med SGS2 är den låga upplösningen, man får ju inte plats med nåt på skärmen!! I whatsapp ser man bara 4 textrader, i kontaktlistan ser man bara 6 namn per skärm utan att scrolla.
Upplösningen är faktiskt för låg för att kunna köra telefonen med en extern datorskärm, det ser ju bara löjligt ut på en 23"are när texter blir löjligt stor

Så jag hoppas verkligen att SGS3 kommer få 1080p, framförallt så att extern skärm faktiskt blir praktiskt. Speciellt nu när UBUNTU ska komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Det tror jag. Skulle man ta en filmsekvens från en film inspelad i 720 och jämföra det på en annan telefon som spelar samma sekvens i 1080 så är jag övertygad om att jag skulle se skillnad. Ser ju rejäl skillnad när vi tittar på vår 46"are på 3,5 meters avstånd. För att inte tala om Quicktime trailers som jag spelar upp på 23"aren framför mig.

Det enda jag stör mig på med SGS2 är den låga upplösningen, man får ju inte plats med nåt på skärmen!! I whatsapp ser man bara 4 textrader, i kontaktlistan ser man bara 6 namn per skärm utan att scrolla.
Upplösningen är faktiskt för låg för att kunna köra telefonen med en extern datorskärm, det ser ju bara löjligt ut på en 23"are när texter blir löjligt stor

Så jag hoppas verkligen att SGS3 kommer få 1080p, framförallt så att extern skärm faktiskt blir praktiskt. Speciellt nu när UBUNTU ska komma.

Du är den första jag stött på som anser att man ser skillnad mellan 1080p och 720p på något under 50", är du säker på att filmerna du jämfört är exakt lika dana och att inte 720p versionen håller lägre bitrate än förväntat jämfört med 1080p versionen?

Aja, antar att det faktiskt finns de som ser skillnad på <50" men generellt kan man knappast säga att det är.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmust:

Jovisst utveckling går frammåt men BATTERIERNA DÅ?? Det är så kasst det bara kan bli, va bättre förr när man ladda sin mobil en gång i veckan. Snart kommer man få springa runt med solplattor på ryggen för att kunna använda en mobiltelefon.....

Håller med, så länge får du nöjda dig med en Windows lur Har en HTC Titan som håller i ca 1 vecka, dock utan så värst mycket användning. Med samma låga användning så håller HTC Desire S(Android) 2 dagar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmust:

Jovisst utveckling går frammåt men BATTERIERNA DÅ?? Det är så kasst det bara kan bli, va bättre förr när man ladda sin mobil en gång i veckan. Snart kommer man få springa runt med solplattor på ryggen för att kunna använda en mobiltelefon.....

batteri utvecklingen går frammåt! vi har faktiskt rätt okey batterier i våra telefoner just nu. men att vi sedan har prestanda som en mindre laptop och en skärm på 4-5 tum gör ju att dom stackars batterierna pressas ur direkt!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Skrivet av Manneh:

Hoppas trenden smittar sig på Tv-paneler. 1080p på en 50" skärm är inte högupplöst, oavsett hur flashiga full-hd klistermärken det sitter på ramen.

Vad har du för filmer som du avser att visa på en sådan skärm då? Sluta låtsas vara finsmakare - eller gör det åtminstone bättre för just nu framstår du bara som du försöker verka ball.

Skrivet av Granter:

håller med, 1080 är ett skämt på en 50tum. Ser ut som skräp.

gränsen för 1080 ligger på 24tummare, om man går till 27 så kommer man på en gång se att bilden blir sämre.

Idén med en 50-tummare är att man skall kunna sitta i soffan och titta på TV:n på väggen - Om du sitter lika nära en 50" TV som en datorskärm så är det nog dags att backa en bit.

Skrivet av Alexei:

Kul när du snackar om att den slår iphone på alla punkter, min telefon (s2) fungerade utmärkt i 20 minusgrader nåt test jag såg skrev att s2 klarade -35 och iphone -5

Läs testet igen - du förenklar lite väl mycket. Dessutom beror en hel del av det där på att AMOLED är köldtåligare än LCD (och Ja, jag föredrar Android framför iPhone).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samsung är grymma..

Jag jobbar med mobilförsäljning och som det är nu så är Samsung riktigt på G. Apples iPhone är också en väldigt bra telefon men jag tycker den börjar bli väldigt tråkig. Deras ios har inte förändrats särskilt mycket över åren.

Men för 1 vecka sedan bytte jag från htc sensation xl som jag var väldigt nöjd med till HTC Titan med Windows phone. Och jäklar vad nöjd jag är. Den är väldigt trevlig att använda men visst saknar den också en del. Det som jag gillar är att allt flyter på riktigt bra och tangentbordet är väldigt bra. Den är jäkligt snabb. Nackdelen är väl deras market där man hämtar appar. Är man van vid ios och andriod så suger MS market. Men som telefon och arbetstelefon är den grymt bra och det bästa jag använt So far.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WPadde:

Jag jobbar med mobilförsäljning och som det är nu så är Samsung riktigt på G. Apples iPhone är också en väldigt bra telefon men jag tycker den börjar bli väldigt tråkig. Deras ios har inte förändrats särskilt mycket över åren.

Men för 1 vecka sedan bytte jag från htc sensation xl som jag var väldigt nöjd med till HTC Titan med Windows phone. Och jäklar vad nöjd jag är. Den är väldigt trevlig att använda men visst saknar den också en del. Det som jag gillar är att allt flyter på riktigt bra och tangentbordet är väldigt bra. Den är jäkligt snabb. Nackdelen är väl deras market där man hämtar appar. Är man van vid ios och andriod så suger MS market. Men som telefon och arbetstelefon är den grymt bra och det bästa jag använt So far.

Precis samma uppfattning som jag har faktiskt.

IPhone känns gammalt, får hoppas de verkligen kommer med något nytt i nästa version.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Kanske är dags för datorskärmarna att hoppa några steg också?

Är rätt sugen på Asus Transformer Infinity

Ja, tänk dig en 27- eller 30-tums skärm med en upplösning på 3840 x 2160 pixlar (även om jag själv föredrar 16:10-formatet, alltså 3840 x 2400 pix) ! Det vore något att längta efter - men Eizo skulle säkert ta minst 250 000 för den !...

Henri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Haha, ganska lustigt tycker jag att det är. Apple släpper TYP en telefon per år medans Samsung bara manglar ut mer och mer telefoner, men ändå toppar Apple försäljnings-topplistan.

Snabbt och enkelt svar: ignorance

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

Vad lär priset vara på? nån som har nån aning?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Besviken om den inte är 5.3" some NOTE, men man får hoppas

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO