Permalänk
Medlem

Fyra radiatorer

Tja alla swecare!

Mitt projekt tar tydligen aldrig slut och nu har jag bestämt mig för att sätta in 2st till radiatorer i mitt chassi och undrar om det är i överflöd att ha 4st radiatorer?

För tillfället sitter det 1 360 radiator i toppen och en 240 i botten o tänker köpa 2 st singel radiatorer som ska rymma i mitt chassi.

Nya radiatorerna i rött.

Vad tror ni ?

Edit: Verkar inte funka med bilden så här e länken http://ladda-upp.se/bilder/yhloezlenjc/

Ingen bild visas i länken
Visa signatur

Atari

Permalänk

Låter coolt, glöm inte att ha inblåsfläktar i chassiet också (blir knepigt luftflöde med BARA utblås). Det kanske du har redan, såg bara inte ut så

Annars låter det skitkul, se till så att pumpen orkar med det bara!

Permalänk
Medlem

Jag har inte i närheten av lika mycket koll på läget som du har så jag är inte i en position att ge råd men... Du skulle imponera på mig iaf

Go for it!

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Helt klart overkill så jag ser inte riktigt meningen.
Dock funderar jag själv på att ha en 360 två 240 och en 120 så skall nog inte säga något.

Kan ju säga att med fler radiatorer så kan du ha lägre varv på fläktarna och få systemet tystare. vilket är det jag satsar på.
Annars fixar en ensam 360 lätt ditt system.
min RX360 kyler ett 7970 och en 3930k utan att vakla

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Såvida du inte kyler dubbla processorer och 4 grafikkort verkar det tämligen onödigt, men overkill är alltid kul

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Har du lust och råd så kör på det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Less is more.

Behövs det ej så skit i det, annars blir det lätt plottrigt och fult.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Hahahaha vilka sköna svar, sånt gillar jag

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Låter coolt, glöm inte att ha inblåsfläktar i chassiet också (blir knepigt luftflöde med BARA utblås). Det kanske du har redan, såg bara inte ut så

Annars låter det skitkul, se till så att pumpen orkar med det bara!

Jag kör faktiskt båda radiatorerna på inblås (suger kall luft utefrån o in) så tot 5 fläktar står på insug och 2 på utblås.

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Less is more.

Behövs det ej så skit i det, annars blir det lätt plottrigt och fult.

Tänkte köra på riktigt lågvarvade fläktar så att datorn blir tystare

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Tänkte köra på riktigt lågvarvade fläktar så att datorn blir tystare

Som jag då
Dock så fixar en 360 biffen även med så låga varv som 800rpm.
Skaffa dig slipstream 800rpm. dom ligger på runt 10db och är knappt hörbara även om du lägger örat emot utblåset.

Men som sagt med en rad till så fixar du lätt även xfire eller sli också

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Som jag då
Dock så fixar en 360 biffen även med så låga varv som 800rpm.
Skaffa dig slipstream 800rpm. dom ligger på runt 10db och är knappt hörbara även om du lägger örat emot utblåset.

Men som sagt med en rad till så fixar du lätt även xfire eller sli också

Tack för tippsen. Finns det 600rpm fläktar under 8db eller är det omärkbart i gämförelse med slipstream?

Kommer att köra x-fier så fort 7970 droppar lite i pris.

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem

Tänkte du kyla en kärnreaktor? Jag kyler allt mitt, überklockat med en 360-rad och fläktar på 500 rpm...

Permalänk
Medlem

Du bör ju fundera på motståndet... Har du vattenblock med erkänt högt motstånd kan du vara tvungen att köra bättre pump alt två pumpar, vilket kan inverka negativt på ljudnivån såklart.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Tack för tippsen. Finns det 600rpm fläktar under 8db eller är det omärkbart i gämförelse med slipstream?

Kommer att köra x-fier så fort 7970 droppar lite i pris.

Tror inte det märks mycket mer än på effektiviteten på raden i så fall.

Enligt ett test jag läste så mättes fläkten upp till runt 6db bara så den är tyst nog.
jag inväntar också nedgång av priset på 7970 för xfire eller trifire senare.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få bilden att fungera, länken du la dit hjälpte inte.

Ont:
Det låter bra, kanske lite overkill men tummen upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Jag kan inte få bilden att fungera, länken du la dit hjälpte inte.

Ont:
Det låter bra, kanske lite overkill men tummen upp!

Moderatorn tog bort bilden för den va inte så intressant eller vad det nu va ?

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Jag kan inte få bilden att fungera, länken du la dit hjälpte inte.

Ont:
Det låter bra, kanske lite overkill men tummen upp!

Nu funkar länken

Visa signatur

Atari

Permalänk
Skrivet av kuttle:

Tja alla swecare!

Mitt projekt tar tydligen aldrig slut och nu har jag bestämt mig för att sätta in 2st till radiatorer i mitt chassi och undrar om det är i överflöd att ha 4st radiatorer?

För tillfället sitter det 1 360 radiator i toppen och en 240 i botten o tänker köpa 2 st singel radiatorer som ska rymma i mitt chassi.

http://www.sweclockers.com/galleri/9113-test-bild

Nya radiatorerna i rött.

Vad tror ni ?

Edit: Verkar inte funka med bilden så här e länken http://ladda-upp.se/bilder/yhloezlenjc/

tänk bara på tjockleken på radden(den du kan vinkla) vid grafikkortet ser inte ut som du får in en 60mm ...

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Varför?
Du kommer inte att få bättre kylning iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Vad tror ni ?

Jag tror att du fått för mycket vatten i hjärnan. Du får så stora motstånd i systemet att om du inte har en stark pump får du köra flera i serie

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Tja alla swecare!

Mitt projekt tar tydligen aldrig slut och nu har jag bestämt mig för att sätta in 2st till radiatorer i mitt chassi och undrar om det är i överflöd att ha 4st radiatorer?

För tillfället sitter det 1 360 radiator i toppen och en 240 i botten o tänker köpa 2 st singel radiatorer som ska rymma i mitt chassi.

http://www.sweclockers.com/galleri/9113-test-bild

Nya radiatorerna i rött.

Vad tror ni ?

Edit: Verkar inte funka med bilden så här e länken http://ladda-upp.se/bilder/yhloezlenjc/

Hah, sitter med exakt samma funderingar. Samma chassi och samma cpu, men 3st 5850 istället. Har en RX360 i taket och en RS240 i botten. Över har jag en EK coolstream XT 240 och en EK coolstream XT 360. Blir nog lite bökigt att få plats med en av dem, så funderar på om jag ska sälja dem och sätta i en eller två singel. Men det var nog för många kommentarer om overkill

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Lite overkill som några sagt tidigare, men otroligt manligt ;D

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

tänk bara på tjockleken på radden(den du kan vinkla) vid grafikkortet ser inte ut som du får in en 60mm ...

Monterar raden framför fläkten så det är inga problem.

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem

Bara till ert veto så har jag beställt 2 st radiatorer till från coolingstuff o tamigfan så är dom redan skickade

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Bara till ert veto så har jag beställt 2 st radiatorer till från coolingstuff o tamigfan så är dom redan skickade

jepp, förvånar nog inte många
Han brukar skicka samma dag som han får pengar Man kan inte anklaga honom för att va sölig

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

jepp, förvånar nog inte många
Han brukar skicka samma dag som han får pengar Man kan inte anklaga honom för att va sölig

Wow 18timar från beställning till att jag kan hämta ut den här i sthlm trakten där jag bor. Det är fan rekord

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem

kör på! jag har 360, 140 samt en 420.
försök att inte ha så många vinklade nipplar och ha vattenslangarna i horisontellt läge så ofta du kan

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Så nu är det klart. kika in mitt galleri http://www.sweclockers.com/galleri/9100-nzxt-810-vattenkylnin... och se de 3 sista bilderna

Visa signatur

Atari