AMD Radeon HD 7870 och 7850

Permalänk

skulle vara intressant veta vilka fläkthastigheter dom kör på då jag med ett singel 6870 med voltöverklockning aldrig gick över 70 grader i ett slutet corsair carbide 400d

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av riktigninja:

7800-serien verkar va att slänga pengarna i sjön .. kanske någon för elgiganten att sätta i sina speldatorer

Du får gärna förklara hur du tänker nu, 7870 presterar som gtx580 och kostar i runda slängar 500kr mindre. Lägg till det lägre strömförbrukning och grym överklockningspotential och du har ett kort som är riktigt prisvärt. Eller är det jag som tänker galet nu?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gammarayburst:

Du får gärna förklara hur du tänker nu, 7870 presterar som gtx580 och kostar i runda slängar 500kr mindre. Lägg till det lägre strömförbrukning och grym överklockningspotential och du har ett kort som är riktigt prisvärt. Eller är det jag som tänker galet nu?

Vetefan vad han menar, 7870 är väldigt prisvärt, dock så är det kanske lite för dyrt för vem som helst att köpa eftersom det ligger på 3000kr just nu men om ett halvår-år så kommer det att vara superprisvärt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett Power Color 7850 och vet inte riktigt om det är kortet som är paj eller om det är något med drivrutinen.
Men jag flyger mycket FSX och X-Plane och väldigt ofta får jag "flares" eller vad det kallas av gröna/lila/blåaktiga trådar som "flashar" så att säga. Ibland kan det även vara svarta trådar också. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.

Här är en video av mitt problem
http://www.youtube.com/watch?v=TpZZ59u7Orc&feature=youtube_gd...

Edit: Nya drivrutiner släppt.
Har åtgärdat problemet till 90%.
Kan fortfarande få en sån där "flash" då och då men väldigt sällan

Permalänk
Medlem

Undran!

Hej!
har en undran!
kan man köra Krossfire med SAPPHIRE RADEON HD7870 2GB och ett AMD Radeon™ HD 7870-grafikkort med 2 GB DDR5-minne?
har nämligen aldrig sysslat med sånt förr , men då jag har dessa 2 kort kanske man kunde få bättre användning/prestanda ?
vore trevligt med lite hjälp om det går och hur man gör?!..
mvh Nirhal

Permalänk
Medlem

Ja

Skrivet av Nirhal:

Hej!
har en undran!
kan man köra Krossfire med SAPPHIRE RADEON HD7870 2GB och ett AMD Radeon™ HD 7870-grafikkort med 2 GB DDR5-minne?
har nämligen aldrig sysslat med sånt förr , men då jag har dessa 2 kort kanske man kunde få bättre användning/prestanda ?
vore trevligt med lite hjälp om det går och hur man gör?!..
mvh Nirhal

Ja det kan du. Crossfire funkar mellan alla kort av samma modell så länge de har samma minnesmängd. För dig krävs det två lediga pci expresskontakter, att ditt moderkort är crossfire-kompatibelt, att du har en crossfire-brygga (vilket du i de allra flesta fall får med när du köper ett grafikkort) plus att du har ett tillräckligt kraftfullt nätaggregat med tillräcklig ström så att systemet inte kraschar.

Visa signatur

|Intel i5 3570k@3.4GHz|MSI B75IA-E33 M-ITX|Corsair XMS3 8GB@1600MHz CL9|Fractal Design Node 304|Cooler Master Silent Pro M2 520W|Samsung 830 128GB|WD 2TB Green|Zotac 660Ti OC @ 1150MHz|