Permalänk
Föredetting

MSI [på engelska]

Denna tråd är nu på engelska eftersom MSI:s nya representanter inte talar svenska. /moderator

Kära Sweclockare,

Som ett led i vår ökade närvaro på den svenska marknaden vill vi nu ta nästa steg, nämligen interaktion med våra användare. Alla, såväl nuvarande som tidigare och förstås framtida, användare är välkomna med feedback, produktfrågor och allt MSI-relaterat mellan himmel och jord. Ingen fråga är för enkel eller för svår.

Gällande MSI i sig är jag relativt säker att de flesta av er har ett hyfsat grepp på vad vi gör, i Sverige är huvudfokus på komponenter, d.v.s. moderkort och grafikkort och fulla system i form av notebooks och All-in-One.

Vi ser fram emot en drös givande feedback, tankar och åsikter!

Med Vänliga Hälsningar,
Jonas Klar
Marketing Communication Executive
MSI Sweden & Finland

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Välkommna till SWE, kul att se ännu ett företag som kliver in här.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Varmt välkomna hit!

Permalänk
Medlem

Wunderbar, und herzlich willkommen!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Soo... booth babes huh? crazy story!

OnT: Välkomna!

Permalänk
Medlem

Kul att se att fler inser vikten av att faktiskt kommunicera med sina användare/kunder. Välkommen!

Visa signatur

Har en dator....

Permalänk
Medlem

Kan inte bli bättre

Permalänk
Medlem

Alltid kul med fler aktörer här! Välkomna!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Välkomna ^^

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem

Inne på 3:e MSI moderkortet (i år!!!), först ett 880GM-E45, sen ett E55. Det första dog sporadiskt vid lite temperatur (ej överklockat), det andra självdog i lördags (ej överklockat, bara slutar POSTA). Så här sitter man nu ett 760GM-E51 (ej överklockat). Välkomna till forumet MSI, ses nog snart igen.

Permalänk
Medlem

Sweet,

Då kanske man vågar köpa MSI produkter igen då

Välkommen Jonas.

Permalänk
Medlem

Välkommna!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Välkommna!

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Välkommna!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Välkomna:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Trevligt att se er här.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Välkomna te vårat lilla krypin Swec, hoppas eran vistelse här blir bra och trevlig... sitter med ett matx kort från er i min htpc, som rullar på finfint =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Trevligt med MSI här också, varmt välkommen!

Permalänk
Medlem

Har ett moderkort och grafikkort från er, bra skit må jag säga (:

Välkomna!

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Välkommna!

Skrivet av Toivo83:

Välkommna!

Skrivet av Curemylife:

Välkommna:)

Trippel Fail

Välkomna!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Välkommen in i värmen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Trippel Fail

Välkomna!

Haha underbart, jag skyller på att jag hade solen ner i mobilskärmen;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Ja tjena och välkommen MSI! Roligt att ha er här.

Dags för första uppdraget då;

Köpte en MSI GT780DX laptop i november. Enligt annonsen på boxen så skulle det innehålla ett DIRT 3 spel med laptopen, tyvärr fick jag inget.

Men men, inget å klaga om när man köper en 15 000 kronors laptop.

Dock förstod jag direkt att laptopens tangentbord började spöka. Den var otroligt seg att skriva med; när man höll inne SHIFT och skrev så registrerade den otroligt dåligt.

Men det värsta var att tangentbordet registrerade andra knappar när man inte klickade på dom. Ett exempel är att jag klickade på 1 och ett P kom fram, utan att min hand skulle vara i närheten av p't. Detta problem var otroligt irriterande eftersom det hände regelbundet men det var inget problem jag kunde få fram, utan det hände spontant.

Jag gav tillbaka laptopen till Elgiganten och förklarade problemet. De skickade iväg datorn till InfoCare där de skulle kolla på den.

När jag fick reda på att laptopen skulle skickas tillbaka ringde jag Infocare för att kolla om dom själva hade hittat problemet.

Svaret var nej, dom hade inte hittat ett enda fel. Laptopen funkade utmärkt och det enda dom kunde göra var att skicka tillbaka den. Jag, däremot, försökte förklara att problemet finns. Det finns inte en chans att det bara hade försvunnit nu när Infocare kollade på den.

Telefonisten svarade då att han skulle kolla med teknikern; teknikern svarade med att dom hade testat den i flera timmar men inget problem hittades. Så datorn skickades tillbaka.

Dagen efter ringde jag Infocare igen för att försöka övertyga dom att dom hade gjort ett slarvigt jobb och fel. Telefonisten hos Infocare svarade med att;

MSI är ett budget-märke och det går lätt sönder. Jaha tänkte jag. Låt MSI vara ett budgetmärke men tangentbordet var ju gjort av Steelseries så det spelar ingen roll. Steelseries håller kvalité och detta är en stor skam att det ska finnas en massa problem med detta tangentbord. Dessutom så kostade datorn 15 000, det skall inte vara "budget" som telefonisten på Infocare hade förklarat.

Aja tänkte jag. Dagen efter fick jag tillbaka laptopen hos Elgiganten. Jag försökte förklara problemet till killen i Elgiganten men vi bestämde oss för att ta hem laptopen och kolla om problemet kvarstod.

Två timmar efter att jag tog tillbaka laptopen och började arbeta med den, så skedde samma problem.

1 registrerade 1p och en massa andra knappar registrerade det samma, t.e.x C registrerade C, .

Självklart var jag otroligt förbannad. Infocare är en auktoriserad verkstad men vägrar att inse att problemet finns. Men för mig uppstod problemet direkt efter att jag fick tillbaka laptopen.

Jag mailade servicechefen på Elgiganten angående detta problemet. Jag var bannemig förbannad och frustrerad. Man köper fan inte en 15 000 kronors laptop för att tangentbordet skall hoppa hit och dit och sen bli kallad skit-laptop av Infocare.

Mattias, servicechefen på Elgiganten, var väldigt hjälpsam och försökte fixa problemet. Han föreslog att jag skickade tillbaka datorn till Infocare.

NEJ NEJ NEJ tänkte jag. Först och främst så hittade inte Infocare problemet första gången, vad är chansen att dom hittar det andra gången? Det betyder väl att dom slarvade och inte gjorde sitt jobb första gången, även när kunden ringer dom personligen och förklarar att problemet finns.

Mattias försökte då fixa en "fältservice" från Infocare men det slutade med att MSI inte hade support för sådant. Så det enda sättet var faktiskt att skicka tillbaka den till Infocare. Jag blev väldigt väl bemött av Elgiganten och dom försökte göra allt för att jag som kund skulle vara nöjd. Fick en "likvärdig" lånelaptop och de skulle personligen se till att det fixades.

Tyvärr så hittade inte Elgiganten problemet (även om problemet uppstod regelbundet men spontant för mig). "Teknikerna" i Elgiganten bestämde sig då med "goodwill" att helt enkelt skicka den till Infocare med beordran att byta tangentbordet.

Detta gick inte på min garanti, utan Elgiganten fick själva stå för kostnaden. VILKET JAG TYCKER ÄR SKAMLIGT OCH OTROLIGT DÅLIGT.

Elgiganten skall inte stå för extra kostnader när er laptop är förstörd från redan början. (NOTERA ATT JAG INTE ENS FICK DIRT 3 MED I BOXEN SÅ HELA LÅDAN VAR "KORRUPT" FRÅN HELA BÖRJAN)

Elgiganten skall inte så för extra kostnader för att er rekommenderad auktoriserad verkstad slarvar med sitt jobb och är inkompetenta.

Jag har emailat MSI utan vidare bra support.

Det är dags för er att fixa detta. Om ni inte klarar av att bygga laptops med bra kvalité och medans ni säljer de för 15 000 kronor så hänvisar jag er att stänga ner er verksamhet och börja fiska eller något.

Jag har köpt en laptop för 15 000 kronor och har inte fått den support av MSI eller Infocare som jag borde ha fått.

Jag har köpt en laptop för 15 000 kronor och har inte njutit av den sen jag köpte den i November.

Jag har köpt en laptop för 15 000 kronor bara för att åka mellan mitt hus och Elgiganten för att Infocare är slarviga med att hitta problemet.

Jag vill ANVÄNDA min laptop som jag har köpt för 15 000 kronor. Just nu har jag varit i "agony" sen köpet och seriöst funderat att bara bränna upp laptopen och köpa något annat som funkar.

Mitt tråd på Sweclockers kan hittas här; http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1078641-elg...

Det är dags att ni tar ansvar för era produkter som inte fungerar och när ni falskt annonserar saker på laptopens låda och inte ger det till era kunder.

Skäms.

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Så länge ni slutar göra kylflänsar med struktur av ammunition och vapen så är jag nöjd. Det är nog det enda som stoppar mig från att köpa ert "MSI Big Bang-XPower II, Socket-2011".

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

När är de tänkt att Msi Radeon HD7970 Lightning kommer ut till Svenska butiker ???

Kommer de Lightning till GTX680 också ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Då kanske jag också kan passa till att klaga på kvalite, mitt moderkort va ju då paj när jag skulle montera datorn...

Ett så stort märke skulle behöva lite bättre kvalite

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem

Välkommna! Själv sitter man på ett kort från er, riktigt fina grejer. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Välkomna MSI

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Välkomna! Alltid kul att se fler tillverkare och butiker som dyker upp på sweclockers forum

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Sammyc51:

*Tråkig historia*

Det verkar inte ha blivit mycket som gått rätt där. Jag ska kika och se vad vi kan stå till tjänst med på den fronten, datorn du har fungerar alltså inte som den ska nu heller? Jag måste helt enkelt ta mig mer tid och läsa ärendet noggrannare innan jag kan säga mer, återkommer under eftermiddagen.

Skrivet av FredrikMH:

Välkomna!

Så länge ni slutar göra kylflänsar med struktur av ammunition och vapen så är jag nöjd. Det är nog det enda som stoppar mig från att köpa ert "MSI Big Bang-XPower II, Socket-2011".

Jag lovar, HQ har hört tillräckligt om kylflänsarna för att ha förstått meddelandet. Låt det inte hindra dig från ett XPower II-köp, dock, kylflänsarna är åtminstone i riktig metall och fyller sitt syfte, faktiskt. Utseendet kan jag personligen hålla med dig om dock.

Skrivet av Jonas79:

När är de tänkt att Msi Radeon HD7970 Lightning kommer ut till Svenska butiker ???

Kommer de Lightning till GTX680 också ??

R7970 Lightning verkar dyka in "väldigt snart". De första leveranserna verkar landa i butik innan slutet av den här veckan.
GTX 680 får du använda din fantasi och historiekunskap till för att lista ut.

Skrivet av Ploxcake:

Välkomna!

Då kanske jag också kan passa till att klaga på kvalite, mitt moderkort va ju då paj när jag skulle montera datorn...

Ett så stort märke skulle behöva lite bättre kvalite

Alla tillverkare har dessvärre ett mindre antal komponenter som är DOA, MSI har varken mer eller mindre än motsvarande märken. Det är aldrig kul när det händer, men vi ser till att våra återförsäljare gladeligen byter ut komponenterna i fråga utan krusiduller. Jag kan inte mer än beklaga och hoppas utbytesmoderkortet (och framtida moderkort) är MSI och fungerar utmärkt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.