Nvidia rullar ut Geforce 296.10 WHQL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selona83:

EDIT: Installerade på C istället för D och då fungerade det. Underligt värre. Har alltid fungerat på D disken innan. Har som ogärna velat installera på C(SSD disk) hittills för att de är som ni alla vet titt som tätt blåskärmar som i sig tar bort grafikrutiner)
Men men...funkar nu i alla fall. Happy gaming !:)

Låter som en bugg, eftersom det fungerat förut att styra om supportkomponenterna till en annan drive. Skönt att det löste sig.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Fast det är en hel mjukvara också inte bara själva drivrutinen.

Ingen aning om vad du varit senaste året men bara under 2012 har vi fått tre stycken.

Om du räknar med beta. Annars så har det kommit 2 drivrutiner i år och innan det så var det 4 månader sedan.
http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Permalänk
Medlem

Verkar som jag fick försämrad prestanda i bf3 iaf, blir att installera förra drivrutinerna igen! Har gtx 295. Gpuerna verkar fortfarande inte vilja jobba fullt ut:(

Permalänk
Medlem

Min gpu började få konstiga errors av denhär nya drivrutinen... Fick det typ 4-5 gånger tills jag nu installerade de äldre. Det som hände var att bilden helt plötsligt blir rosa/lila och repeatar 2 frames hela tiden medans ljudet fortfarande är på. Fick starta om genom resetknappen.. Hoppas de fixar detta :/

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Skrivet av Enic:

Min gpu började få konstiga errors av denhär nya drivrutinen... Fick det typ 4-5 gånger tills jag nu installerade de äldre. Det som hände var att bilden helt plötsligt blir rosa/lila och repeatar 2 frames hela tiden medans ljudet fortfarande är på. Fick starta om genom resetknappen.. Hoppas de fixar detta :/

Grattis....

Vore intressant att berätta när du får dessa errors, är det under uppstart eller när du spelar Wolfenstein? >_<

Ändra: Utveckla "errors". Dyker det upp ett fönster med texten error eller snackar du blåskärm? Om det är error så vad för error säger den?

Visa signatur

HP

Permalänk

Herre vad trevligt, tempen på graffet gick ner några med nya drivern.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Grattis....

Vore intressant att berätta när du får dessa errors, är det under uppstart eller när du spelar Wolfenstein? >_<

Ändra: Utveckla "errors". Dyker det upp ett fönster med texten error eller snackar du blåskärm? Om det är error så vad för error säger den?

http://youtu.be/XtEmohtO48g
Händer när jag kollar på videos lokalt och streamar på t.ex. youtube..

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Skrivet av Enic:

http://youtu.be/XtEmohtO48g
Händer när jag kollar på videos lokalt och streamar på t.ex. youtube..

Vad för op?

Högerklicka skrivbordet och välj rätt färger och upplösning?

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Vad för op?

Högerklicka skrivbordet och välj rätt färger och upplösning?

Allt fryser när det händer. Det fungerar helt bra först sen när det händer kan jag inte göra något alls förräns jag restartat. Har nedgraderat drivrutinerna nu så det händer inte längre.

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskycoke:

Får väll se om jag kan komma upp i liknande prestanda, förut bara crashade drivrutinerna när jag gick över 950 på core..

Exakt vad som hände för mig också. Hoppas dessa drivrutiner löser det problemet samt ger mig en stabil boost på några FPS, som snubben några steg över.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av lang666:

En drivrutin per år från nvidia;)

vad får dig att säga så?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av Oneone:

yes! men jag menar med senaste patchen så har många fått FPS problem, när det är mycket physX samt mycket effekter, som inte fanns innan patch 14 det var det jag menade, MS lagget går nog inte att göra så mkt åt.

Ingen aning om att det var PhysX i Diablo3, kan man ställa in det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0xxz:

Verkar som jag fick försämrad prestanda i bf3 iaf, blir att installera förra drivrutinerna igen! Har gtx 295. Gpuerna verkar fortfarande inte vilja jobba fullt ut:(

Samma sak hände mig, Bf3 blev totalt ospelbart på min laptop med GTX460m, jag avinstallerade bara drivisarna och installerade 285.62 , nu flyter spelet på igen.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Ingen aning om att det var PhysX i Diablo3, kan man ställa in det?

Det är inte PhysX i Diablo 3 utan Havok.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det är inte PhysX i Diablo 3 utan Havok.

Ahaaa... Tänkte lite i andra banor där, hur som helst så hittade jag inställningen den låg ju där, men märkte den inte förut D:

Permalänk
Medlem

Diablo 3 ska väl ha lite förstörbara omgivningar även om det inte är något revolutionerande. Kommer ihåg nån video där de skjuter ner en stödpelare så stenar ramlar ner på mobsen.

Permalänk

Denna uppdatering funka inte till min HTPC med ION graffe. Bilden blinkar när man kollar på film lite oregelbundet. Bytte tillbaka till en äldre drivrutin så funkar det... Nån mer som haft samma problem?

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk

samma problem som vissa andra här...skärmen blir lila/rosa-aktig, korrupt bild....detta händer alltid när jag kör fullskärms video, från ex, youtube, svtplay etc...

kör med firefox och flash vers: 11.1.102.62

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

samma problem som vissa andra här...skärmen blir lila/rosa-aktig, korrupt bild....detta händer alltid när jag kör fullskärms video, från ex, youtube, svtplay etc...

kör med firefox och flash vers: 11.1.102.62

Även jag har detta problem med mitt 560ti... :/ för mig händer det när jag kollar på film i Firefox, fullskärm eller ej. Får ta och nedgradera drivisar imorgon..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Händer bara Ibland att jag får lila och gröna pixlar på skärmen vid uppspelning av youtubeklipp och andra videofiler. Ljudet är kvar i bakgrunden ibland funkar musen men det går inte klicka på nånting när skärmen är pixlad. Blir att prova äldre drivisar igen. Tyvärr får jag den kända buggen där drivrutinerna har "återhämtat sig efter en crash" med dom. Men men, bättre än pixlar iaf. :/
Har ett GeForce 560 ti OC.

Permalänk

Haha ja de där buggarna har jag fått lite då och då!

Pink screen of death - grafiken blir helt fucked up, fullt med tearing o pixlar, allt i en rosa ton. Allt fryser förutom ljudet, återställs efter 30sek - 5min.

White screen of death - youtubevideos, helt plötsligt kraschar flash och samtliga videor (och banners) blir 'trasiga'. Omstart av webbläsare brukar funka.
(WSOD = en grå cirkel med ett utropstecken i, vit bakgrund.)

Grönskärm och flimmer, sker ibland på youtubefilmer.

Efter försök att uppdatera sidan resulterar i ett rött fält med texten:
"Adobe Flash Player eller en webbläsare med stöd för HTML5 krävs för att spela upp videoklipp." eller;
"Du måste uppgradera Adobe Flash Player för att kunna se det här videoklippet."

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!