Permalänk
Medlem

Rengöra cpu

Tja, undrar om det går att rengöra cpun från kylpasta med T-röd? och isf vilken sorts duk ska jag använda?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk

t röd och en microfiberduk (typ en sån man har till glasögon kameror etc) fungerar utmärkt.
ta inte för mycket t röd så att man spiller på moderkortet.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite hushållspapper och T-Röd funkar också så förstör inte en "dyr" microfiberduk i onödan
Detta torkar dessutom upp lätt (T-Röd) även om du spiller lite, så NP.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Lite hushållspapper och T-Röd funkar också så förstör inte en "dyr" microfiberduk i onödan
Detta torkar dessutom upp lätt (T-Röd) även om du spiller lite, så NP.

men kan inte papper lämna små rester efter sig ? Man vill ju ha det så rent som möjligt...

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

men kan inte papper lämna små rester efter sig ? Man vill ju ha det så rent som möjligt...

Jag brukar köra kaffefilter, de funkar utmärkt och man har de hemma.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Brukar köra t-röd och tops, doppa topsen i t-röden och gnugga.

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Avstängd

Ren Aceton (Gripen) och tops

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fetkoala:

men kan inte papper lämna små rester efter sig ? Man vill ju ha det så rent som möjligt...

Om du skall ha det så rent som möjligt ska du inte använda T-Röd alls utan Isopropanol från apoteket typ, men det "räcker" med T-röd ändå. Du kan ju ta och pilla lite med bummullstops eller använda kaffefilter istället för H-papperet. Men det skall inte vara problem ändå.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Läs FAQ: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

§ 2 Innan du skriver
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.