Apple säljer tre miljoner Ipad första helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Du menar den den andra bilden där dom mäter processorn

http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2012/03/g...

Ska man verkligen ta den bilden på allvar ? "Geekbench score"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag fattar verkligen inte grejen , men å andra sidan har jag ingen iphone och imac och allt vad det nu är...

Jag fattade inte heller, framförallt brydde jag mig inte. När jag sen fick en 3g genom jobbet så började läget klarna.... Kan säga att nuvarande arbetsgivare aldrig kommer att få den här telefonen tillbaka.

Nu har sambon en iphone och är hooked for life, man får ingen kontakt med den personen längre

Permalänk
Medlem

Sådana här apple trådar är alltid "intressanta" att läsa

Ipad2 har jag kört lite, (barnen får sådana i plugget) och tycker väl den funkar ganska bra, synd bara att den är lite knepig att hantera, som inte standard USB där man inte bara rakt av kan ansluta till en dator och kopiera fritt emellan enheterna med enkla metoder.
Ipad3 blir säkert behagligare att surfa på med sin högre upplösning, tvåan är lite oskarp nämligen.

Nåja Apple grejer är inget för mig, finns bättre alternativ.
Kanske om några år, då om dom slutar försvåra saker för användaren, slutar med itunes, slutar göra så man måste jailbreaka, samt får vettiga UI som man kan styla efter sitt egen smak

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

jag undrar hur många som köpt ipad 3 hade en ipaad en tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

jag undrar hur många som köpt ipad 3 hade en ipaad en tidigare.

Apple brukar alltid presentera statistik på hur många förstagångsköpare de har får... Tror du får vänta till utvecklarkonferensen nu i sommar.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

4400 för mobil mini-dator som ej går att uppgradera?
Pek å klicka åldern kommer vissa aldrig över tydligen :?

Ojoj. Här har vi en RIKTIGT hardcore Sweclockare som inte ens kör med mus!

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankoo:

det blir så mycket gnäll i dessa trådar så jag tänkte faktiskt ta 5 minuter och förklara varför man som användare köper apple produkter.

Min bakgrund: 30+ bast har endast jobbat inom IT hela mitt liv bland annat som Unix/Linux Admin, vmware och storage admin (NAS/SAN) och lite konsulttjänster i 8 år nu.

Förr köpte jag också PC burkar och byggde, mecka och tyckte det var kul. Men en vacker dag när man blir äldre så kommer en tidspunkt då man har begränsad tid med allting i sin vardag. (spel, barn, fru, jobb, hobbies osv..) måste dela på 24 timmar per dygn tillsammans med lite sömn.

2 år sedan gick jag helt över till macbook pro, 27" imac och iphone, ipad och apple TV hemma (+ samma för frugan).

varför? för oss med stressade familjeliv och jobb så är det väldigt behagligt med en dator och telefon som fungerar som den ska från början, man måste inte "lära" sig en massa skit i onödan. (installerade om win7 på en fujitsu arbetslaptop och fick söka drivrutiner och skit i över 2 timmar). Så nu kör jag bara apple på jobbet också.

att det är instängt gör inte mig ett skit, då jag gladeligen betalar för mina apps och tjänster och tillbaka får jag ett stabilt, välfungerande system som är en glädje att köra.

jag vill inte bränna en enda sekund på att mecka med drivrutiner eller konfigurationer eller annat skit, jag är mest ute efter att "it just works". Vilket alla apple produkter enligt mig gör.

Specs skiter jag fullständigt i då alla mina produkter kör deras system + applikationer väldigt väl, så om det sitter en dual core eller en trillion-core i min telefon skiter jag fullständigt i.

Är ungefär 6 månader sedan jag var tvungen att röra windows sist, och fick en aggressions attack samt högt blodtryck som följd.

Idag har jag börjat utveckla apps för både iOS och OSX för att bredda programutbudet lite eftersom det är ganska många små program som fattas i vardagen.

användarvänlighet + flashig design = profit.

Kanske alliansen ska subventionera Apples produkter också, så att "livspusslet" går ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankoo:

det blir så mycket gnäll i dessa trådar så jag tänkte faktiskt ta 5 minuter och förklara varför man som användare köper apple produkter.

Min bakgrund: 30+ bast har endast jobbat inom IT hela mitt liv bland annat som Unix/Linux Admin, vmware och storage admin (NAS/SAN) och lite konsulttjänster i 8 år nu.

Förr köpte jag också PC burkar och byggde, mecka och tyckte det var kul. Men en vacker dag när man blir äldre så kommer en tidspunkt då man har begränsad tid med allting i sin vardag. (spel, barn, fru, jobb, hobbies osv..) måste dela på 24 timmar per dygn tillsammans med lite sömn.

2 år sedan gick jag helt över till macbook pro, 27" imac och iphone, ipad och apple TV hemma (+ samma för frugan).

varför? för oss med stressade familjeliv och jobb så är det väldigt behagligt med en dator och telefon som fungerar som den ska från början, man måste inte "lära" sig en massa skit i onödan. (installerade om win7 på en fujitsu arbetslaptop och fick söka drivrutiner och skit i över 2 timmar). Så nu kör jag bara apple på jobbet också.

att det är instängt gör inte mig ett skit, då jag gladeligen betalar för mina apps och tjänster och tillbaka får jag ett stabilt, välfungerande system som är en glädje att köra.

jag vill inte bränna en enda sekund på att mecka med drivrutiner eller konfigurationer eller annat skit, jag är mest ute efter att "it just works". Vilket alla apple produkter enligt mig gör.

Specs skiter jag fullständigt i då alla mina produkter kör deras system + applikationer väldigt väl, så om det sitter en dual core eller en trillion-core i min telefon skiter jag fullständigt i.

Är ungefär 6 månader sedan jag var tvungen att röra windows sist, och fick en aggressions attack samt högt blodtryck som följd.

Idag har jag börjat utveckla apps för både iOS och OSX för att bredda programutbudet lite eftersom det är ganska många små program som fattas i vardagen.

användarvänlighet + flashig design = profit.

Du har gjort de aktiva valet att skaffa dig ett "apple hem" och jag respekterar ditt val :]
Kan förstå att det är väldigt smidigt och apple produkter fungerar väldigt bra tillsammans.

Det jag inte gillar är att apple aktivt väljer att bara låta apple produkter prata med andra apple produkter. Vill jag streama från en ipad till tv måste jag fixa en "apple tv", filöverföring via itunes eller icloud. Detta "just work" existerar ju inte för jag kan inte ta min usb hårdisk och ansluta den till en ipad och felet ligger ju inte i att hårdvaran inte klarar av det, det är apple som inte vill att de ska gå.

Jag tycker de är synd att ipad är så otroligt dominerande på tabletmarknaden, den skapar en norm om hur surfplatter ska vara och android skapar efter den normen.. dvs, en förstorad smartphone..

Permalänk
Medlem

Det ryktas att ipad3 lider av värmeproblem O.o

Citat:

New iPad runs up to 12 degrees warmer than the old iPad2
New iPad warms up to 116 degrees
This is not as hot as some of the warmest laptops which hit 120 degrees.

Alltså nästan ~50C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Det ryktas att ipad3 lider av värmeproblem O.o

Alltså nästan ~50C

Som jag har förstått det så försvinner problemet delvis om man sänker ljusstyrkan. Vid 100% får man en ganska stor värmeutveckling. Håller tummarna för att det inte är något problem!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Intressant att dom som klagar på Apples produkter gång på gång säger att det är dyra priser för en relativt dålig produkt...

Vad är det då dom menar med ordet produkt? Jo, hårdvaran!
Men hårdvaran är INTE en produkt utan en del av en produkt.

Jämförelsen med bilen är alltid bra.
Vilket är bäst, en bil som har en extremt stark motor, snabb som tusan, accelererar otroligt bra, drar lite bensin.
Men den är obekväm att sitta i, dåliga köregenskaper, tråkig att köra.
Bilen är en produkt där även köregenskaperna så klart räknas in i. Hårdvaran är bara en del av produkten.

Det som gör Apple så bra som produkt, speciellt deras mobila enheter (iPhone, iPad, iPod), är just helheten.
Visst, hårdvaran kanske inte alls är lika bra som konkurenterna. Vem vad spelar det för roll?
Sitter man tex med ett androidsystem på en hårdvara som är snabbare än en iPhone 3 där det ÄNDÅ hackar sjukt mycket när bilden vänds, allt hänger sig hela tiden, går segt mm så spelar ju hårdvaran inte någon roll. Produkten är helt sonika inte bra.

Jag kan säga att ingen mobil enhet jag testat hittills har på något sätt varit ens i närheten Apples produkter i kvalitet och prestanda.
Och när jag menar prestanda menar jag inte hårdvaran utan just produktens helhet.

Sedan har jag svårt för Apples produkter när det börjar krångla när det gäller deras datorer med OSX.
Det är MYCKET jobbigare och svårare att felsöka och laga en dator med OSX än vilket Windows OS som helst.
Och tyvärr kan Apples datorer och OSX krångla en del, även om just dom frälsta inom Appel-sekten inte tror detta.

Har varit med och fixat datorer med OSX flera gånger med extremt besvär för väldigt banala fel. Fel som hade lösts mycket enklare på tex Windows 7.
Men så länge det inte krånglar så är OSX ett bra OS, även om det inte faller mig i smaken då jag har ett intresse som gör att jag vill kunna greja mer än vad man kan i OSX.

Men Apples mobila enheter är underbara.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Sen har väl Apple en förmåga att utnyttja hårdvaran, med deras mjukvara, bättre än konkurrenter? Då spelar det liksom ingen roll vad som står på pappret, det är endast upplevelsen som kan räknas.

Vet inte om det ovan stämmer, men det är vad jag har hört från många håll samt upplever när jag använder min MB. Skulle vara kul om det fanns något test om det här så man får se, svart på vitt!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

************Totalt Off topic**************

Kan inte apple med alla det sparade pengarna de sitter på bara köpa google. Sedan sälja (ge bort) android-utvecklingen till något skitföretag i typ Indien och genom detta få hela androidmarknaden att långsamt dö ut? Utan google i ryggen tror jag android skulle få det väldigt svårt mot iOS + windows mobile/8.

***********tillbaka till topic***************

Beställt 3 ex från USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Det ryktas att ipad3 lider av värmeproblem O.o

Alltså nästan ~50C

Några 50*C har jag inte sett något om

Citat:

We wouldn't exactly be going out on a limb by suggesting that the new iPad is Apple's hottest tablet to date -- even before Tim Cook confirmed as much earlier today. But while Apple has plenty of reason to brag about the device's sales figures, it's slightly less motivated to be forthcoming about its tendencies to create more heat. 10 degrees more, in fact, according to infrared camera confirmation obtained by Tweakers.net. After five minutes of running GLBenchmark, the site used its infrared cam to confirm what many of you have already suggested: the new iPad runs a little hot. According to the site's measurements, Cupertino's flagship slab reached 33.6 degrees centigrade (92.5 Fahrenheit), compared to 28.3 centigrade (82.9 Fahrenheit) with the iPad 2. That's certainly not enough heat to cause a tablet to spontaneously combust, but if you happen to be one of those new iPad owners that noticed a difference, you can now rest assured that your internal thermometer hasn't missed a beat.

Edit:
Consumerrepports säger är den kan nå 116 Fahrenheit (eller 46,7*C) när man spelar http://news.consumerreports.org/electronics/2012/03/our-test-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Intressant att dom som klagar på Apples produkter gång på gång säger att det är dyra priser för en relativt dålig produkt...

Vad är det då dom menar med ordet produkt? Jo, hårdvaran!
Men hårdvaran är INTE en produkt utan en del av en produkt.

Jämförelsen med bilen är alltid bra.
Vilket är bäst, en bil som har en extremt stark motor, snabb som tusan, accelererar otroligt bra, drar lite bensin.
Men den är obekväm att sitta i, dåliga köregenskaper, tråkig att köra.
Bilen är en produkt där även köregenskaperna så klart räknas in i. Hårdvaran är bara en del av produkten.

Det som gör Apple så bra som produkt, speciellt deras mobila enheter (iPhone, iPad, iPod), är just helheten.
Visst, hårdvaran kanske inte alls är lika bra som konkurenterna. Vem vad spelar det för roll?
Sitter man tex med ett androidsystem på en hårdvara som är snabbare än en iPhone 3 där det ÄNDÅ hackar sjukt mycket när bilden vänds, allt hänger sig hela tiden, går segt mm så spelar ju hårdvaran inte någon roll. Produkten är helt sonika inte bra.

Jag kan säga att ingen mobil enhet jag testat hittills har på något sätt varit ens i närheten Apples produkter i kvalitet och prestanda.
Och när jag menar prestanda menar jag inte hårdvaran utan just produktens helhet.

Sedan har jag svårt för Apples produkter när det börjar krångla när det gäller deras datorer med OSX.
Det är MYCKET jobbigare och svårare att felsöka och laga en dator med OSX än vilket Windows OS som helst.
Och tyvärr kan Apples datorer och OSX krångla en del, även om just dom frälsta inom Appel-sekten inte tror detta.

Har varit med och fixat datorer med OSX flera gånger med extremt besvär för väldigt banala fel. Fel som hade lösts mycket enklare på tex Windows 7.
Men så länge det inte krånglar så är OSX ett bra OS, även om det inte faller mig i smaken då jag har ett intresse som gör att jag vill kunna greja mer än vad man kan i OSX.

Men Apples mobila enheter är underbara.

Learn UNIX, problem solved. OS X = UNIX. Att SweClockare inte känner till detta förvånar mig gång på gång på gång på gång. Vad är det för intresse som kräver mer insikt i mjukvaran än vad UNIX kan erbjuda? Det proprietära Windows? Give me a break, gör om - gör rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

************Totalt Off topic**************

Kan inte apple med alla det sparade pengarna de sitter på bara köpa google. Sedan sälja (ge bort) android-utvecklingen till något skitföretag i typ Indien och genom detta få hela androidmarknaden att långsamt dö ut? Utan google i ryggen tror jag android skulle få det väldigt svårt mot iOS + windows mobile/8.

***********tillbaka till topic***************

Beställt 3 ex från USA

Du kanske hoppas att Intel köper AMD också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

Kan inte apple med alla det sparade pengarna de sitter på bara köpa google. Sedan sälja (ge bort) android-utvecklingen till något skitföretag i typ Indien och genom detta få hela androidmarknaden att långsamt dö ut? Utan google i ryggen tror jag android skulle få det väldigt svårt mot iOS + windows mobile/8.

Nope, Apple sitter på 100B i cash och Google har ett marknadspris på 206B, men det skulle minst behövas ~250-300B för att ett bud skulle kunna tänkas gå igenom.

"February 27, 2012, Andy Rubin announced that Google was activating over 850,000 Android smartphones and tablets daily"
"Jan 24, 2012, iPhones sold per day 402k"

Permalänk
Medlem

Har inte så mycket för eller emot någon av sidorna i det här. Trevligt att den släpps, jag åker nog och plockar upp en till min sambo på fredag morgon, ser ut att duga fint att läsa morgontidningen på i sängen innan dottern vaknat. Vilket innebär mer sovtid för mig om sambon får bekvämare morgonar.

Enda anledningen till att jag skrev denna kommentaren var egentligen situationen gällande Tegra3 samt A5X på sida 2. Om man prompt ska posta en recension/bevis/whatever på att någon är bättre än den andra, posta då hela recensionen. Inte bara ett litet test av den som den plattan man håller på vann, det blir mer skrattretande/patetiskt än matnyttigt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

"February 27, 2012, Andy Rubin announced that Google was activating over 850,000 Android smartphones and tablets daily"
"Jan 24, 2012, iPhones sold per day 402k"

Min mamma köpte en android telefon förut:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=730702

tyckte synd om henne så hon fick min iphone 4 och så fick jag en orsak att köpa 4S

Det man måste tänka på här är att den absoluta majoriteten Android telefoner är low end skräp som säljs. Medan Apple huset endast erbjuder high end.
Du kan googla artiklar på att Apple fortfarande leder enormt i att dra in cash från SM marknaden.

Sen är det kul att du nämner android smartphones AND tablets daily mot bara iphones ta med ipad där så har vi nu redan 4 miljoner på 4 dagar eller vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salamisallad:

Learn UNIX, problem solved. OS X = UNIX. Att SweClockare inte känner till detta förvånar mig gång på gång på gång på gång. Vad är det för intresse som kräver mer insikt i mjukvaran än vad UNIX kan erbjuda? Det proprietära Windows? Give me a break, gör om - gör rätt.

Förstår inte överhuvudtaget vad ditt svar har med det jag skrev.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Hahahah, antar att ni varit inne på apple.se, men ärligt talat.
Sevolutionär måste ju varit den fulaste "översättningen" på resolutionary... kunde dom inte bara sagt "hög upplösning"... >.<

Permalänk
Skrivet av Hankoo:

det blir så mycket gnäll i dessa trådar så jag tänkte faktiskt ta 5 minuter och förklara varför man som användare köper apple produkter.

Min bakgrund: 30+ bast har endast jobbat inom IT hela mitt liv bland annat som Unix/Linux Admin, vmware och storage admin (NAS/SAN) och lite konsulttjänster i 8 år nu.

Förr köpte jag också PC burkar och byggde, mecka och tyckte det var kul. Men en vacker dag när man blir äldre så kommer en tidspunkt då man har begränsad tid med allting i sin vardag. (spel, barn, fru, jobb, hobbies osv..) måste dela på 24 timmar per dygn tillsammans med lite sömn.

2 år sedan gick jag helt över till macbook pro, 27" imac och iphone, ipad och apple TV hemma (+ samma för frugan).

varför? för oss med stressade familjeliv och jobb så är det väldigt behagligt med en dator och telefon som fungerar som den ska från början, man måste inte "lära" sig en massa skit i onödan. (installerade om win7 på en fujitsu arbetslaptop och fick söka drivrutiner och skit i över 2 timmar). Så nu kör jag bara apple på jobbet också.

att det är instängt gör inte mig ett skit, då jag gladeligen betalar för mina apps och tjänster och tillbaka får jag ett stabilt, välfungerande system som är en glädje att köra.

jag vill inte bränna en enda sekund på att mecka med drivrutiner eller konfigurationer eller annat skit, jag är mest ute efter att "it just works". Vilket alla apple produkter enligt mig gör.

Specs skiter jag fullständigt i då alla mina produkter kör deras system + applikationer väldigt väl, så om det sitter en dual core eller en trillion-core i min telefon skiter jag fullständigt i.

Är ungefär 6 månader sedan jag var tvungen att röra windows sist, och fick en aggressions attack samt högt blodtryck som följd.

Idag har jag börjat utveckla apps för både iOS och OSX för att bredda programutbudet lite eftersom det är ganska många små program som fattas i vardagen.

användarvänlighet + flashig design = profit.

PRECIS samma resa som jag gjort, är dock 40+
För det första: det är skitkul att mecka med datorer, överklocka processorer och ram, fundera över vilket grafikkort som är bättre till ditt och datt, byta ROM på telefoner, mecka med mer eller mindre lyckade lösningar för kylning och så där... Men det är inte kul när ens moddade telefon plötsligt förbrukar allt batteri på tio minuter och man väntar på ett affärssamtal. Eller när man inte har tid att kompilera ihop ett nytt linux innan man kan hämta mailen. Eller vad det nu är. En del saker vill man bara att de ska funka. Det får gärna kosta mer, men det *ska* fungera. Det måste inte vara de fetaste speccsen, snabbaste processorerna, största hårddiskarna, men det *ska* fungera. Där ligger Apple jävligt långt fram.

Att muppa runt med drivisar eller mystiska tredjepartslösningar gör att man kan få i princip lika bra/stabila lösningar för en aningen mindre peng, men då dyker ju frågan om hur man värderar sin egen tid upp... Att googla runt efter drivisar eller att umgås med familjen är inget val jag vill göra. Att man däremot som yngre tycker att Apple suger har jag all respekt för; det kan tom. vara bra - man lär sig mycket på att bygga själv.

Inlåsningen som det pratas så mycket om - det är priset man betalar för att få ett så välfungerande system som Apple erbjuder. Visst, det lirar inget vidare med saker som inte har en Apple-logga, men det bryr jag mig inte om. Idag har vi i familjen varsin macbook pro, varsin iPhone, en Airport Extreme, en "soff-iPad" och en mac mini som HTPC och - allt bara funkar. Nästintill hela tiden (macar hänger sig också, men rätt sällan, faktiskt). Det är värt mycket i min bok.

Men jag har en androidplatta och en gammal hp-laptop också och nån gång - när jag har tid över - ska jag börja labba lite med dem...

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Skrivet av emahex:

Jag tycker de är synd att ipad är så otroligt dominerande på tabletmarknaden, den skapar en norm om hur surfplatter ska vara och android skapar efter den normen.. dvs, en förstorad smartphone..

Det kan jag delvis hålla med om. Hur stor skillnad är det på en Galaxy Tab och en iPad? Eller på en S2 och en iPhone? Jo, det är klart att det finns skillnader, men de flesta tillverkare är kvar i "boxen" som Apple skapat. Hittade en bild som beskriver det rätt bra... Smartphones före och efter iPhone!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Det kan jag delvis hålla med om. Hur stor skillnad är det på en Galaxy Tab och en iPad? Eller på en S2 och en iPhone? Jo, det är klart att det finns skillnader, men de flesta tillverkare är kvar i "boxen" som Apple skapat. Hittade en bild som beskriver det rätt bra...

http://www.mac-nz.com/fileup/large/phonesbefaft.png

Speciellt S2an Inte för att de är något fel på den, har den själv och är jätte nöjd.
Men den var ju enbart framtagen för att konkurera med iphone 4, kolla bara marknadsföringen:
"Hej vi har tagit en iphone 4 men gjort den bättre på alla punkter", "äppelmos", "Smala, längre batteritid, större skärm, snabbare processor... än iphone 4".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knashatt:

Förstår inte överhuvudtaget vad ditt svar har med det jag skrev.

Jag vet att du inte förstår saker, så jag hjälper dig här. Du skrev; "Men så länge det inte krånglar så är OSX ett bra OS, även om det inte faller mig i smaken då jag har ett intresse som gör att jag vill kunna greja mer än vad man kan i OSX."

På vilket sätt erbjuder det proprietära stängda OSet Windows bättre förutsättningar att "greja" (modifiera?) OSet än UNIX - den mjukvaruintresserades våta dröm? Förstår du bättre nu?

Du hävdar att ditt teknikintresse kräver ett slutet system utan insikt i källkoden och hävdar att ett öppet system skrivet på ett universitet inte erbjuder detta. Förstår du inte varför folk garvar då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Fudzilla skriver att Apple haft problem med 'piss-gula' skärmar. Mycket av det som skrivs på Fudzilla är rena dyngan, men man kanske ska vara beredd på att få byta den några gånger för att få en skärm där vitt är vitt.

Min skärm har efter ett år blivit pissgul. Vitt existerar inte längre.

Apple's Limited Warranty for iPad covers your iPad for one year. Warranty service for eligible repairs is available at no charge for twelve months from the date of original retail purchase ("date of purchase").

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)