Problem med överföring, ReadyNAS Duo

Permalänk

Problem med överföring, ReadyNAS Duo

Hej!

Jag har lite problem med vår NAS, en Netgear ReadyNAS Duo. Det som händer är att när man försöker föra över flera större filer (och mindre men då behövs det fler för att det ska uppstå problem) så går överföringen en liten stund och sen får jag ett felmeddelande som lyder:

"Nätverksfel. Ett problem att få åtkomst till \\NAS-6F-02-21\media har uppstått.
Kontrollera att du är ansluten till nätverket och försök igen."

Då kan man välja mellan Försök Igen, Hoppa över eller Avbryt. "Försök igen" fungerar aldrig utan det är bara börja om och ta en fil i taget i stort sett, vilket är väldigt frustrerande då man ska flytta stora mängder.

Det här har bara uppstått när man ska föra över filer. Någon som har en idé om vad det är som strular? Är det min dator eller är det NASen?

Jag är kopplad genom en switch och därifrån till en Linksys E3200 som NAS'n också är kopplad till.

Tack
Andreas

Permalänk
Vila i frid

Du utelämnar för mycket för att man ens skulle gissa sig på några funderingar om slutsatser. Vad har du för firmware på ReadyNAS? Vad har du för dator, operativ, nätverksadapter, drivare etc etc?

Permalänk

Ursäkta! Datorn skulle ha stått med i siggen men jaja.

OS: Win 7 Home Premium x64 CPU: Intel i7 2600k MINNE: Corsair Vengeance 1600mhz 16gb MODERKORT: Asus P8Z68 Deluxe GPU: Asus GTX 590 HDDs: WD Black 500GBx2, WD Green 2TB, Crucial M4 256GB PSU: 850W

Nätverksadapter: Intel 82579V med Drivrutin 11.10.84.0 (enligt egenskaperna för adaptern).

NAS firmware: RAIDiator 4.1.6 [1.00a043]

Permalänk
Vila i frid

Senaste Intel-drivarna för ditt 82579V är 16.8.1. Senaste för din RAIDiator är 4.2.19. Byt på båda och testa igen. Linksys'en E3200 tror jag mindre på. Kör du med en TP-link eller Belkin switch, byt till t.ex. en ZyXEL GS-105B - som är en liten smutt sak och inte bangar för last.

<edit> phew, efter 10 minuter med....
Sidan kunde inte visas
Error 503
Meddelande: Host 'sweclo-web02' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts'</edit>

Permalänk

Tack så mycket!

Ska testa till helgen, har tyvärr inte tid förrän då.