hur får taskbaren att sträcka ut sig över 2 skärmar?

Permalänk

hur får taskbaren att sträcka ut sig över 2 skärmar?

jag har ett Zotac GTX 550Ti amp! och jag undrar om man kan sträcka ut taskbaren över 2 skärmar

Permalänk
Medlem

Vet programmet ultramon som dock kostar pengar.

Permalänk
Skrivet av bounty_hunter:

jag har ett Zotac GTX 550Ti amp! och jag undrar om man kan sträcka ut taskbaren över 2 skärmar

Japp Ultramon ska du ha, då kan du få antingen en lång taskbar som sträcker sig över alla skärmarna, eller så kan du ha en taskbar på varje skärm. Det senare tycker jag är betydligt smidigare då man kan hålla reda på vilka fönster och program som är på vilken skärm.

http://www.realtimesoft.com/ultramon/download.asp

Permalänk
Skrivet av bounty_hunter:

jag har ett Zotac GTX 550Ti amp! och jag undrar om man kan sträcka ut taskbaren över 2 skärmar

Själv två skärmar och sökte som fan för 2 dagar sedan om det, fixade det med variende program men inte så lyckat som man vill det ska vara dock nära.

DUAL MONITOR
Kommer dock inte ihåg vad för inställningar man kan göra då den inte vissas upp som ikon numera i notifierings hörnet förutom utsende på baren osv då den ej kopierar av helt som är dåligt, du ser t ex datum texten är inte detsamma.

DISPLAYFUSION PRO
Ger dig även windows startknappen och möjlighet för windows att lägga öppna fönster/mappar på taskbaren som du såg att den andra inte hade utan där las allt på den primära och den kopierar utseendet på taskbaren rakt av dock så innehåller den inte notifierings hörnet vilket är positivt, dock så har den gömma skrivbordet knappen kvar som jag tycker är negativt, samt en stor fördel åtminstonde för mig som har 8800gt SLI och som ej stöder dual skärmar är att den högre inrigade knappen högst upp på IE fönstert gör så att den sträcker sig över båda skärmarna du kan även lägga till andra funktioner, den vänstra gör så att fönstert hoppar över till den andra skärmen.

Samt programmet ger stöd för i mitt fall dual bakgrunder då mina skärmar inte vill sträcka ut sig pga brist på stöd men det fixar den galant.

Pga dual bilder förminskas avsevärt på single skärmar så får du nog ta och ladda ner dem ev spara här direkt om det går för att få synbra kvalite på bilderna.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mcznarf:

Vet programmet ultramon som dock kostar pengar.

Fungerar ett par veckor utan nyckel.
5 dagar innan prövotiden tar slut informerar den om det vid start, och fungerar som vanligt till nästa omstart.
När prövotiden är slut är det bara att installera om då den inte känner av ominstallationer.

Permalänk

Använder själv Displayfusion(betald version) och är mycket nöjd, så kan varmt rekommendera det!

Fungerar utmärkt med två taskbars samt mycket andra trevliga funktioner:
http://www.displayfusion.com/

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk

Borde där inte finnas ett öppet gratisalternativ för detta? Jag kör inte flera skärmar själv men nog tycker man att det ska gå utan att betala för mjukvara också.

EDIT: Här är en: http://www.mediachance.com/free/multimon.htm

Finns en gratisversion där. Vet ej hur bra den är dock.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Borde där inte finnas ett öppet gratisalternativ för detta? Jag kör inte flera skärmar själv men nog tycker man att det ska gå utan att betala för mjukvara också.

EDIT: Här är en: http://www.mediachance.com/free/multimon.htm

Finns en gratisversion där. Vet ej hur bra den är dock.....

Varför så viktigt att komma undan gratis när det kommer till mjukvara?
På i princip alla andra områden så kostar saker och ting, men när det kommer till datorvärlden ska det vara gratis. Jag har verkligen svårt för den där logiken.

25/35 dollar kostar Displayfusion. Det senare om man vill använda det på flera datorer..

Citat:

"This is a lifetime license, and is valid for all future versions (3.x, 4.x, 5.x... etc)"

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12103971']Varför så viktigt att komma undan gratis när det kommer till mjukvara?
På i princip alla andra områden så kostar saker och ting, men när det kommer till datorvärlden ska det vara gratis. Jag har verkligen svårt för den där logiken.

25/35 dollar kostar Displayfusion. Det senare om man vill använda det på flera datorer..

Jag är van vid öppen källkod kanske? Använt det mycket de senaste åren. Antar att de som bara kör Windows är vana vid att betala dock.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag är van vid öppen källkod kanske? Använt det mycket de senaste åren. Antar att de som bara kör Windows är vana vid att betala dock.

Öppen källkod, vad är det för något?

Det värsta är när man installerat om operativssystemet, och en dag kommer på att man vill ha in ett program man faktiskt betalat för. Så sitter man där utan någon kod, eftersom man köpt online och inte har några papper. Söker i mailboxen och hittar ingenting. Usch!
Man bör åtminstone spara skärmdump på både köpesumma och själva registreringskoden om man är lite framåt.
Edit: Samt se till att döpa dessa till lämpliga filnamn, t ex programmets namn (rättstavat!).

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12104113']Öppen källkod, vad är det för något?

Det värsta är när man installerat om operativssystemet, och en dag kommer på att man vill ha in ett program man faktiskt betalat för. Så sitter man där utan någon kod, eftersom man köpt online och inte har några papper. Söker i mailboxen och hittar ingenting. Usch!
Man bör åtminstone spara skärmdump på både köpesumma och själva registreringskoden om man är lite framåt.
Edit: Samt se till att döpa dessa till lämpliga filnamn, t ex programmets namn (rättstavat!).

Har du inte hört talas om öppen källkod och Linux?

Ja precis sådana grejer är väldigt jobbiga. Det håller jag med om helt.

Ubuntu är helt gratis att installera och använda istället för Windows. Det är det mest populära Linux baserade operativsystemet. Kom dock ihåg att Ubuntu inte är Windows. Så har du vissa betalprogram och spelar PC spel är det bättre att hålla sig till Windows.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I