Permalänk

10meter HDMI sladd ?

Hallå!

Jag letar efter en HDMI sladd som är 10meter som jag kan använda mellan datorn > tv för att användas till tex. youtube filmer m.m. (Inget riktigt super som HD filmer eller liknande).

Tror ni tex. http://www.tradera.com/hdmi-kabel-10-meter-auktion_170704_152... funkar för det?

mvh

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Den duger nog. Bäst är väl kanske och få tag i en med HDMI 1.4. Tror jag har 1.3 bara, så lika bra att ta det nyaste när man ändå ska köpa. Har för mig 1.4 har något extra stöd för ljud?

Annars är de bara och köpa den billigaste 10m. Låt inte guldpläterat lura dig.

Permalänk
Medlem

Den duger fint, eftersom HDMI är digitalt så kan man inte få olika resultat på bilden oavsätt pris på kabeln, de dyrare är oftast bättre isolerade men det är inte många med elektronik i mängd/styrka nog att störa ut en vanlig kabel.

Som Geckod ska du inte låta guldpläterat göra så du köper någon dyrare kabel, blir ingen skillnad.

skillnaden på 1.3/1.4 är att 1.4 klarar av att leverera internet (upp till 100mbps) men vad jag vet är det inte någon pryl som har ett nätverks kort som stödjer det än, sedan i framtida 1.4a/b kommer dessa kablar stödja 120hz för 3D.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Droih:

Den duger fint, eftersom HDMI är digitalt så kan man inte få olika resultat på bilden oavsätt pris på kabeln, de dyrare är oftast bättre isolerade men det är inte många med elektronik i mängd/styrka nog att störa ut en vanlig kabel.

Som Geckod ska du inte låta guldpläterat göra så du köper någon dyrare kabel, blir ingen skillnad.

skillnaden på 1.3/1.4 är att 1.4 klarar av att leverera internet (upp till 100mbps) men vad jag vet är det inte någon pryl som har ett nätverks kort som stödjer det än, sedan i framtida 1.4a/b kommer dessa kablar stödja 120hz för 3D.

Ah alright!

Eftersom att jag ska koppla in den i min förstärkaren som redan har internet sladd i sig så behöver jag inte 1.4

3d stödjer förstärkaren, men har ingen 3d tv ännu så känns onödigt att köpa en sådan sladd. Så då kan jag lika gärna leta upp en bra 1.3 som stödjer 1080p eller liknande

Fan hittade denna, http://www.discatonce.se/se/art/hdmi-kabel-7m-v14-19-pin-ha-h... hade varit perfekt om den var 10m (Inte 100 % säker på att 7m räcker till tvn).

Permalänk
Medlem

Argh! Det finns inget som heter 1.3 eller 1.4 på kablar. Kablar har inga versionsnummer.

Det du ska köpa är en High Speed kabel. Köp den billigaste. High Speed ska klara minst 1080p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

128bit.se har väldigt billiga kablar. Om du mot förmodan inte skulle köpa via tradera
Beställde min 15 meters HDMI därifrån

10 meter HDMI kostar där cirka 100 spänn.
Dock är frakten lite halvdyr

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Argh! Det finns inget som heter 1.3 eller 1.4 på kablar. Kablar har inga versionsnummer.

Det du ska köpa är en High Speed kabel. Köp den billigaste. High Speed ska klara minst 1080p

Va konstigt att man då kan hitta 1.3 version och sen finns det ju 1.4 version ^^ Men "High speed" är 1.4 versionen om jag inte har fel

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco