Permalänk

märkligt problem med "överklockning"

Jag har alltid överklockat med programmet amd overdrive. nu efter ominstallation så lyckas jag inte installera det på datorn då kommer fel meddelande har inte just det i huvudet av som stod men gick inte iaf. Tänker jag göra som jag gjorde förr och klocka via bios som man ska göra. Då är det omöjligt för mig att komma åt bios. tangetbordet stänger av sig när bios bilden kommer och sätts på igen när den försvinner. Detta med en usb tangetbord. Byter jag till ett gammalt hedligt tangetbord med sån rund pigg som intag. Då kommer jag in i bios men kan inte röra up och ner eller trycka enter enda den svarar på är cntrl alt delete.

Vad ska jag göra?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av martincool:

Jag har alltid överklockat med programmet amd overdrive. nu efter ominstallation så lyckas jag inte installera det på datorn då kommer fel meddelande har inte just det i huvudet av som stod men gick inte iaf. Tänker jag göra som jag gjorde förr och klocka via bios som man ska göra. Då är det omöjligt för mig att komma åt bios. tangetbordet stänger av sig när bios bilden kommer och sätts på igen när den försvinner. Detta med en usb tangetbord. Byter jag till ett gammalt hedligt tangetbord med sån rund pigg som intag. Då kommer jag in i bios men kan inte röra up och ner eller trycka enter enda den svarar på är cntrl alt delete.

Vad ska jag göra?

Du kanske råkat ta bort usb keyboard i bios options?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

jag har inte tagit bort något alls från bios

om det nu skulle vara det felet hur fixar jag det om jag inte kan röra mig inuti bios?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martincool:

jag har inte tagit bort något alls från bios

om det nu skulle vara det felet hur fixar jag det om jag inte kan röra mig inuti bios?

byt till ett tagentbord med det gammla kontakten elr fixa en adapter Usb till den där lila kontakten. vet inte riktigt va dom heter ps 2?

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Avstängd

ojjj ursäkta läste inte att du testat gammalt blev så förr mej med för .. men då tröck ja typ DEL (bios knappen) ända från start o direct då ja kom till bios tröck ja på en av pilarna då börja de reagera

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi