Permalänk
Medlem

Tv i dator gtx 580

Hej, Jag har ett gtx 580, använder benq xl2420t som skärm och koppla nyss in min tv, där får jag ingen bild på tv, koppla in den med dvi fast med dvi till vga adapter via tv, nån som vet hur man ska göra? x)

Permalänk
Medlem

Har du ställt in fler bildskärmar i Nvidias-Kontrollpanel?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D | Moderkort: Gigabyte X58A-UD3R | CPU: Intel i7 950 | PSU: Corsair AX 850W | RAM: 6GB Corsair 1600MHz | GPU: 6870 x2 (CrossFire) | HDD: 1TB | CPU-Fan: Cooler Master V8 | Skärm: Samsung S27A950D 27" - 120Hz

Permalänk
Medlem

Kolla i NVIDIA control panel och bocka för den nya skärmen. Annars kolla så du har satt tvn på rätt ingång.

Permalänk
Medlem

Yes de har jag alltså i kontrollpanelen visas det att de e 2 skärmar, på nummer 2 står det "samsung" vilket e min tv x) bara på min tv de inte kommer bild D:

Permalänk

Prova att starta om datorn :>

Permalänk
Medlem

Har gjort allt de D: fattar inte varför de inte funkar

Permalänk
Avstängd

rätt kanal på tv:n ?

Permalänk
Medlem

Sett till att du har TVn på VGA input ?

Själv visste jag inte att de fanns DVI>VGA, men det låter inte som ett problem..
Dock använder jag själv VGA Sladd från tvn -> VGA>DVI konverter -> in i grafikkortet.
Om du har VGA sladd och VGA>DVI konvert så testa det kanske?

Permalänk
Medlem

yes D:
det funka förut för nått år sen men då hade jag helt annan dator osv x)

Permalänk
Medlem

har tyvärr bara dom sladdar jag har och jag har inte så jag kan ställa in så, har bara ett pc alternativ på tv'n som e som "av" kanalen, den finns endast när jag har nått inkopplat i vga uttaget

Permalänk
Medlem

Vilken sladd kör du med från kortet VGA / DVI / HDMI?

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Kör en DVI sladd, sen e de från DVI till VGA adapter i tv, tv'n har alltså vga uttag i vanliga fall

Permalänk

Vet inte om det är likadant på Nvidia kort, men kan inte heller använda Dual link DVI tillsammans med en VGA andraskärm.

Gissning är att Dual Link DVI behöver mer bandbredd och därmed "tar den upp" VGA delen Inte en aning egentligen... Bara en gissning, någon annan kan säkert ge dig ett bättre svar på varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocky:

Kör en DVI sladd, sen e de från DVI till VGA adapter i tv, tv'n har alltså vga uttag i vanliga fall

Vad händer om du ändrar source på TV:n till DVI/PC under VGA om det går. Har också en samsung tv där jag var tvungen att ha den på HDMI/DVI -> PC för att inte få släppningar.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

har inget sånt jag kan ändra till

Permalänk
Avstängd

Skulle tippa på fel upplösning

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att du måste montera en DVI-VGA adapter på DVI-I utgången och sedan en VGA kabel till TVn för det skall fungera.

Det kanske fungerar att koppla på andra sätt men normalt kopplar man DVI-VGA adaptern på grafikkortet eller så kopplar man en DVI-A---VGA kabel mellan grafikkortet och TVn.

Och många grafikkort har bara en DVI-I utgång som klarar VGA signal, den andra DVI utgången på grafikkortet är då en DVI-D utgång som endast klarar digitala signaler.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Tack jag lyckades fixa vga sladd och de funka med vga till dvi adapter i datorn
tack till alla som försökt hjälpa