Reportage från Nvidias lansering av Geforce GTX 680 på Webhallen

Permalänk
Medlem

Verkar som D3 är all the rage. Det kule är att dom flesta i köen var inte födt engång när diablo blev lanserad

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Verkar som D3 är all the rage. Det kule är att dom flesta i köen var inte födt engång när diablo blev lanserad

Tragiskt skulle jag säga. D3 blir väll ännu en sellout i mängden förmodligen.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fan vad alla låter som tjuriga gubbar på detta forum. Alla har vi väl varit 12 år. Ingen var ju precis dryg eller elak. Man tänker sig inte alltid för när man är 12 år och pratar.

Jösses nördar på hög nivå här.

Welcome to Sweclockers......nördarnas tillhåll om du inte har märkt det.
BTW......dörren är DÄR borta *pekar*....snubbla inte på tröskeln på väg ut.
Passar det inte att vara på ett HÅRDVARUFORUM så är iaf jag glad att slippa dig...låt oss nerds trivas med våran inriktning mot hårdvara på vårt sätt....
K THX BB!

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

oj vad många som är där pga betanycklar, själv sitter jag på ett antal nycklar och vet inte vad jag ska göra med dom

om du har någon kvar ge gärna en till mig

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk

hahahahahahaha
det nya MEME fejset?

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Nice!
Man börjar bli känd:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Hahahaha! absolut värt att jag tog bilden med Transformern och inte dslr kameran som låg i ryggan, ögonen blev ju så lyckade!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Welcome to Sweclockers......nördarnas tillhåll om du inte har märkt det.
BTW......dörren är DÄR borta *pekar*....snubbla inte på tröskeln på väg ut.
Passar det inte att vara på ett HÅRDVARUFORUM så är iaf jag glad att slippa dig...låt oss nerds trivas med våran inriktning mot hårdvara på vårt sätt....
K THX BB!

Fan snackar du om din dryga skit. Man kan väl vara trevlig mot folk som är 12 år också. Var glad att vi har unga människor som är intresserade av samma saker som vi på sajten.

Det är lätt att se saker negativt, vi har redan överflöd med sådana människor i världen, men att se det positiva är tydligen lite svårare.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

Rätta mig om jag har fel men var det inte så att endast ett fåtal fick vara med på BF3-turneringen? (några var väl t.o.m premade?) Klart att många tappar intresset när dem har stått i kö i timmar för att få spela (många av dem som stod i ledet visste inte om detta förrän lite senare). Jag menar, vem tycker det är kul att se lite random folk spela och vinna priser? Ni är säkert många men då har jag lösningen (esports event som öööhhh jag vet inte: dreamhack, intel extreme masters...)

Yes, tre lag var med i turneringen. Det lag som vann själva turneringen var proffs, pratade med någon av dem och de sa att de tävlade inom E-sport. Lite lustigt att just dem blir utvalda, speciellt när det står/stod på Webhallens sida att finalisterna kommer möta "hemliga gäster" vilket jag antar var just det laget.
Känns som om tävlingen var uppgjord. Webhallen kanske kan förklara?

/lycklig vinnare av 560 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Yes, tre lag var med i turneringen. Det lag som vann själva turneringen var proffs, pratade med någon av dem och de sa att de tävlade inom E-sport. Lite lustigt att just dem blir utvalda, speciellt när det står/stod på Webhallens sida att finalisterna kommer möta "hemliga gäster" vilket jag antar var just det laget.
Känns som om tävlingen var uppgjord. Webhallen kanske kan förklara?

/lycklig vinnare av 560 Ti

That makes it even worse.

BTW hur vann du 560 Ti:n och grattis förresten!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Det var ju många som ville ha beta nycklar till diablo 3 och många av dom var ju helt klart under 16 år vilket är ålders gränsen på diablo 3,jag missunnar dom inte att få spela diablo 3,men det är ju lite illa om underåriga får gratis nycklar till spel som det är 16 års gräns på på såna publika event.Nu väntar jag mig mycket skit för detta haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fan snackar du om din dryga skit. Man kan väl vara trevlig mot folk som är 12 år också. Var glad att vi har unga människor som är intresserade av samma saker som vi på sajten.

Det är lätt att se saker negativt, vi har redan överflöd med sådana människor i världen, men att se det positiva är tydligen lite svårare.

Saken är att Swec är ett forum med fokus på HÅRDVARA......
Spel finns det andra sidor för........gå gärna dit du....

Permalänk
Webhallen
Skrivet av deviantart:

Yes, tre lag var med i turneringen. Det lag som vann själva turneringen var proffs, pratade med någon av dem och de sa att de tävlade inom E-sport. Lite lustigt att just dem blir utvalda, speciellt när det står/stod på Webhallens sida att finalisterna kommer möta "hemliga gäster" vilket jag antar var just det laget.
Känns som om tävlingen var uppgjord. Webhallen kanske kan förklara?

/lycklig vinnare av 560 Ti

Det lag som kom etta i vår förra turnering fick en plats i torsdagens turnering.
Jag håller verkligen med om att vi borde kommunicerat detta tydligare men vi var under stor tidspress för detta event. (Normalt sett har vi en-två månader på oss att planera något sånt här, den här gången fick vi 10 dagar på oss och höll samtidigt på att anordna EA NHL SM vilket spelades igår.)
Men sen som vi också kommunicerat på vår blogg, facebook osv: BF3-turneringen var en bisyssla på ett launchevent för GTX 680, vi kunde inte lägga all fokus där utan det var mer bara att det skulle hända något i butiken. (Tyvärr blev det mesta pannkaka eftersom speccen inte fungerade dock )

Skrivet av MR_brownstone:

Det var ju många som ville ha beta nycklar till diablo 3 och många av dom var ju helt klart under 16 år vilket är ålders gränsen på diablo 3,jag missunnar dom inte att få spela diablo 3,men det är ju lite illa om underåriga får gratis nycklar till spel som det är 16 års gräns på på såna publika event.Nu väntar jag mig mycket skit för detta haha

Som du säkert vet är åldersgränserna på spel en rekommendation, inte något som regleras i någon lagtext.
Vi följer dessa rekommendationer vid försäljning men att stå och ta leg och bråka med folk som köat i flera timmar när vi samtidigt måste ha bra flöde in i butiken för att inte allt ska dra ut på tiden, njae.. inte så realistiskt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Saken är att Swec är ett forum med fokus på HÅRDVARA......
Spel finns det andra sidor för........gå gärna dit du....

Varför välja? Finns en avdelning för spel av en anledning.
Vart fokusen ligger bestämmer knappast du, spel pratas det om väldigt mycket på swec och jag trivs alldeles utmärkt här.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Saken är att Swec är ett forum med fokus på HÅRDVARA......
Spel finns det andra sidor för........gå gärna dit du....

Lonefox, lägg ner. Sweclockers är snarare ett forum där folk kan prata om allt datorrelaterat och INTE ett ställe där folk som du ska komma och säga åt andra att dra åt helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Trevligt reportage, bara jag som reagareade på "wäbhallen", skrockade gott i min stol.

Nej det var du inte ensam om, det är dock bättre en "weeebhalleen" ;]

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Det spelar väl ingen roll hur gamla de var när d1 släpptes, de kan väl ändå spela 3an? Tänk om du hade samma filosofi när det gällde super mario... Men jag håller med. Mer hårdvara, mindre "giveaways" osv tack!

För övrigt så tycker jag att ni som fyller tråden med kommentarer om "respektlösa p12or" kanske har tänkt över hur respektlösa ni själva är när ni skriver sånt. Är man 12 år så kan ni väl inte förvänta er att man ska stå och säga smarta saker om ett nytt grafikkort? Det är i så fall nvidia som jag tycker ska ha skit, som i stället för att göra något "proffsigt", lockar 95% av besökarna med d3 nycklar...

Det folk klagar på är dem yngre personerna som uppträdde rent utav oförskämt, som t.ex. snorungen som säger något i stil med "vad fan filmar ni för då". Och nej självklart kan man inte förvänta sig att en 12 åring e.d. ska ha någon djupare kunskap inom ämnet.
Så, ja, jag tycker folk klagar med all rätt (åldern är i.o.f.s ej relevant men - vett och etikett?). Sen att dem använt give aways för att locka folk, trist men men..

Permalänk
Medlem

hahaha står i kö till ett demo!
D3 betan är ju inte direkt något speciellt o inte vidare kul då det var extremt lätt. Men var kul att se hur det flöt iaf

Permalänk
Medlem

Lite off-topic, men en fråga till Webhallen;

Angående listan på återförsäljare som säljer versionen med förskottsbetalning (pre purchase) av Guild Wars 2 och får beta-access, så finns Webhallen med, noterat med "CE" för Collector's Edition.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Stephane_Lo_Presti/GW2_p...
Jag antar att ni även kommer sälja standardversionen av GW2 som förskottsköp med betatillgång?