Permalänk

Vågar man låta det vara så här?

köpte mig en antec 620 igår som pumpen var sönder på! så bytte idag till en annan som pumpen funkar på! Men problemet är att jag råkade knäcka en av de 4 skruvarna( Fattar inte hur f.n det gick till) man fäster kylaren med! Så den sitter bara med 3 stycken skruvar!

Graderna ligger på ca 30 grader idle på min i5 750 med orginal klock!

Nått jag ska oroa mig över att det kan lossna ?

Permalänk
Medlem

Du Borde skaffa en ny skruv omgående, kolla din järnhandel, jag avråder dig från att använda datorn under tiden tills du har hittat en skruv.
Mvh

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk

Ska göra det bara lite svårt o hitta rätt grejor! Men eftersom CPUn ligger på fina grader så borde det väll inte vara några problem o använda datorn?

Permalänk
Medlem

fast nu är det kanske inte tempen som är det man behöver vara orolig över, utan att det finns risk att slangen lossnar = vatten i din dator

Permalänk
Medlem

det är inga problem, eftersom jag kör push'n pull och det endast följer med 4 skruvar så kör jag 2 på varje sida en i varje hörn. fungerar utmärkt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Ska göra det bara lite svårt o hitta rätt grejor! Men eftersom CPUn ligger på fina grader så borde det väll inte vara några problem o använda datorn?

Stresstesta CPUn med intelburntest (t.ex.). Får du OK temps så är det ju okej att ha det så, men så fort du stöter till eller något sådant så kan kylaren lossna och du får farligt höga temps. Kontakta Antec och se om de kan skicka.

Permalänk
Medlem

Det är ingen fara att bara ha 3 skruvar tempsen ligger bra till och skulle det mot förmodan att "tappa" kontakten med cpun så springer ju tempen upp fort och datorn kommer ändå stängas av av utav onormal temp ändå. kör så här tills du hittar en ny att sätta dit. kan nog vara väldigt svårt att få tag på en exakt lika dan hos din järnhandlare. jag tror mer på om du frågar antec själva efter nya skruvar eller om nån medlem här på forumet har några över.

Edit: kanske fattade det fel är det radiatorns skruvar som fattas eller är det till fästet till pumpen?
om det är radiatorn så är det absolut ingen fara den sitter gott och väl med bara 2 i diagonalt

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

det är inga problem, eftersom jag kör push'n pull och det endast följer med 4 skruvar så kör jag 2 på varje sida en i varje hörn. fungerar utmärkt.

Han menar nog pumpen, inte radiatorn : P

Permalänk

Du menar radiatorn väll? Jag menar den runda man sätter på CPUn!

Skrivet av Haptic:

det är inga problem, eftersom jag kör push'n pull och det endast följer med 4 skruvar så kör jag 2 på varje sida en i varje hörn. fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Du menar radiatorn väll? Jag menar den runda man sätter på CPUn!

Jag menar radiatorn ja.

Är det pumpen ska du absolut inte köra med 3 skruvar..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Allt är fixat nu fixade en ny backplate och alla 4 sitter nu på plats! Tycker det är lite dåligt att den ena skruven kunde runda plasten på baksidan!