Powercolor överklockar Radeon HD 7970 Vortex II till 1 100 MHz

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Fattar inte varför amd inte körde iaf 1000mhz på referens för att se bättre ut i jämförelser. Kul att man kan klocka givetvis men förstår inte hur dom tänkte

Skickades från m.sweclockers.com

Var väl ett feltänk som löd ungefär så här: "Men nu kan man ju överklocka MER...." >_>
Sen kan det ju också vara så att det faktiskt är så att alla kort klockar olika och de valt en nivå som fungerar för alla.

Skrivet av gymmarn:

Något jag tänker på när jag ser detta kort är "ger verkligen heatpipes någon förbättring i kylning?"
Finns det någon insatt som kan besvara den frågan. Känns lite som att det kan vara en försäljningsgimmick?

Iaf, najs kort

Va...??!
Det vet du väl att det leder värme?!?!?

Skrivet av Rogga67:

Inte Världens vackraste lösning på dom Heatpipesen, ser ut som ett fuljobb av en Rörmockare.
men men Funktion före form funkar alltid för mig

Själv så diggar jag bilmotorutseendet :=)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Undrar lite över CF-kontakterna, precis som en föregående postare. På bilderna utan kylare är det två men med kylaren på är det bara en...prototypkort? Det borde väl komma med två, annars är man ju begränsad till 2fire.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Najs, äntligen ett 7970 med täckplåt!
Priset bör sjunka tills jag ska byta dator också = bra!

En fundering från min sida; kan man lacka heatpipes utan att de fungerar sämre?

EDIT: Ser ut som att fläktarna är löstagbara också.
Smidigt att rengöra vid behov.

Noterar en sak till:
Varför är det olika många CF-kontakter på de olika bilderna?
2 på några och 1 på några...

Det är för att kortet ska kunna köra trifire(de med kontakter)och den med bara en klarar bara av crossfire(två kort). Jag tror att man ska kunna ha ett kort med två kontakter i mitten och så kan man köra 3gpu(sa det jag visste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Najs, äntligen ett 7970 med täckplåt!
Priset bör sjunka tills jag ska byta dator också = bra!

En fundering från min sida; kan man lacka heatpipes utan att de fungerar sämre?

EDIT: Ser ut som att fläktarna är löstagbara också.
Smidigt att rengöra vid behov.

Noterar en sak till:
Varför är det olika många CF-kontakter på de olika bilderna?
2 på några och 1 på några...

Lackning av heatpipsen försämrar inte kylnings förmåga, men problemet är att det kan bildas bubblor under lack(värme) men det finns lack som klarar av höga temp(bilmotor färg) farsan köpte en med400ml för 250(dyrt entligt mej) plus att stället man ska lacka ska vara lite varmt. Men man kan säkert färga det som en vanlig yta med vanlig färg, primer kanske kan motverka värme och påverka färgen

Permalänk
Medlem

Tror det blir lite för varmt för min del. Skulle nog testa att klocka ner det något och undervolta kraftigt.

Permalänk

Vem bryr sig om design?
Jag har ögonen på skärmen och en diskret låda, skrikiga lådor med plexi och halogen lampor tycker bara småglin om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av quattro-2.6:

Vem bryr sig om design?
Jag har ögonen på skärmen och en diskret låda, skrikiga lådor med plexi och halogen lampor tycker bara småglin om.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte bara "småglin" gillar detta.

Även jag som troligen är ett antal år äldre än dig gillar vackra chassin med plexiglasrutor såvida innandömet är smakfullt inrett.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Vem bryr sig om design?
Jag har ögonen på skärmen och en diskret låda, skrikiga lådor med plexi och halogen lampor tycker bara småglin om.

Skickades från m.sweclockers.com

Ignorans på hög nivå. Smaken är som baken och jag själv föredrar faktiskt chassin med plexi. Varför? För det betydligt snyggare än att ha en stålplåt på sidan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Det är för att kortet ska kunna köra trifire(de med kontakter)och den med bara en klarar bara av crossfire(två kort). Jag tror att man ska kunna ha ett kort med två kontakter i mitten och så kan man köra 3gpu(sa det jag visste

Frågan är varför de skulle göra så. Borde väl bli dyrare med två olika kretskort?

Skrivet av Gulbanan:

Lackning av heatpipsen försämrar inte kylnings förmåga, men problemet är att det kan bildas bubblor under lack(värme) men det finns lack som klarar av höga temp(bilmotor färg) farsan köpte en med400ml för 250(dyrt entligt mej) plus att stället man ska lacka ska vara lite varmt. Men man kan säkert färga det som en vanlig yta med vanlig färg, primer kanske kan motverka värme och påverka färgen

Okay, får se hur jag gör längre fram.
Är ju inte aktuellt riktigt än.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Vem bryr sig om design?
Jag har ögonen på skärmen och en diskret låda, skrikiga lådor med plexi och halogen lampor tycker bara småglin om.

Skickades från m.sweclockers.com

Halogenlampor behövs inte, och fönster är en smaksak.

Säg mig, när du städar, gömmer du allt stök under sängen då?
Obs: inget illa menat.

Menar bara att det är ju kul om det är snyggt, även om det inte syns direkt på ytan.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Kan det vara så att dom la heatpipen utanför för att slippa ta 3 pcie platser?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk

Jag har beställt två Sapphire 7970 Oc duel-X dom är på väg till mig just nu detta låter väldigt intressant jag ska skriva om hur mycket oljud och om den nya kylningen funkar som dom lovar! Dom är ju inte precis billiga så man hoppas ju på as-bra prestanda på alla sätt!
Ha de alla O clockers!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67, Intel i5 2500 k 8GHZ 1333 dmm3, 6970 x 2 Gigabyte+ Power-color4gb ,
ssd 120gb team x1 , wwc 1000gb 7200spinn,windows 7 64b. Home Premium, Have a Great Day!
Danneman

Permalänk

Dom är jäkligt snygga men jag har ett Sabertooth moderkort och en 15, 2500k och det helt okej men trångt på kortet för att köra crossfire, så måste jag ha ett bättre chassi just nu får jag köra med burken öppen ,så ska köpa ett H2 chassi i nästa vecka . Då köper jag nog ett lite häftigare moderkort där man får bättre plats om man vill köra tri-fire ,sen är det ju så att om korten sitter så jäkla nära då blir det ju inte den luft genomströmningen som man behöver ,det blir lätt för varmt ,tillverkarna borde tänka på sånt också .
Så det räkte inte med två nya kort utan jag får skaffa både chassi och helst ett nytt moderkort,finns det nåt som har mera slottar för minne till Sandy Bridge ,vilket ska man satsa på?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67, Intel i5 2500 k 8GHZ 1333 dmm3, 6970 x 2 Gigabyte+ Power-color4gb ,
ssd 120gb team x1 , wwc 1000gb 7200spinn,windows 7 64b. Home Premium, Have a Great Day!
Danneman